دانلود ترجمه مقاله مشارکت دانشجویان و رسانه های اجتماعی در آموزش دانشگاهی
عنوان فارسی |
مشارکت دانشجویان و رسانه های اجتماعی در آموزش دانشگاهی : اِدراک و تجربه حاصل از دانشگاه دولتی غنا |
عنوان انگلیسی |
Student engagement and social media in tertiary education: The perception and experience from the Ghanaian public university |
کلمات کلیدی : |
  رسانه های اجتماعی؛ روش های آموزش نوآورانه؛ اصول بانکداری و تامین مالی؛ فنّاوری در کلاس درس؛ آموزش عالی |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 77 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. بحث و بررسی 5. تحقیقات آینده و محدودیت ها
چکیده – استفاده از رسانه های اجتماعی در سرتاسر محیط آموزشی، در حال افزایش است. در نتیجه، پیکره تحقیقات درباره این موضوع نیز پُرجنب و جوش و رو به افزایش می باشد. یکی از مطالعات اخیر، فرصت های مرتبط با استفاده از ابزارهای رسانه های اجتماعی در کلاس درس را مورد بحث قرار داده اما دیدگاه های خود دانشجویان درباره نقش رسانه های اجتماعی در ارتقا دادن تجربه آموزشی آنها را بررسی نکرده است. این مطالعه، اِدراک دانشجویان از رسانه های اجتماعی، به عنوان یک ابزار آموزشی موثّر را بدقّت بررسی می کند. پاسخ دهندگان، که دانشجویان دوره کارشناسی در دانشگاه مطالعات توسعه بودند، در یک دوره آموزشی بانکداری و تامین مالی حضور یافتند درحالیکه درباره استفاده آنها از رسانه های اجتماعی، ترجیحاتی که داشتند و اِدراک شان از بکارگیری رسانه های اجتماعی در آموزش دانشگاهی/ عالی، مورد پرسش قرار گرفتند. سایر داده های کیفی درباره دانشجویان، گردآوری گردید تا انگیزش های آنها برای استفاده از رسانه های اجتماعی و دیدگاه های آموزگاران و دانشگاه ها، بررسی شود. نتایج، پذیرا بودن نسبت به استفاده از رسانه های اجتماعی در آموزش را افشا نمود، انگیزه تعاملی و اطلاعاتی استفاده از رسانه های اجتماعی را آشکار ساخت، و اهمیت نظری و تعلیمی را نشان داد. مشخّصاً، درباره اینکه آموزگاران چگونه می توانند ابزارهای رسانه های اجتماعی را، به نحو راهبردی، در کلاس درس جای دهند و همچنین، استفاده از رسانه های اجتماعی، چگونه می تواند، بطور بالقوّه، دیدگاه های دانشجویان درباره آموزگاران و دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهد، شناخت هایی را ارائه دادیم.
The use of social media across the educational setting is on the rise. Subsequently, the body of research on this topic is vivacious and rising. Recent study has discussed the chances associated with the use of social media instruments in the classroom, but has not examined students’ own views on the role of social media in enhancing their educational experience. This study explores students’ perception on social media as an effective teaching instrument. The respondents, undergraduates from the University for Development Studies, took a banking and finance course and were asked about their social media usage, their preferences and their perception concerning the use of social media in tertiary/higher education. Other qualitative data on students were collected to explore the motivations for using social media in education and the views of teachers and universities. The results divulge the openness of using social media in education, uncover the interaction and information motivation of its use, and provide theoretical and pedagogical significance. Notably, we offer understandings into how educators can strategically incorporate social media tools into the classroom as well as how the use of social media can potentially affect students’ views of the instructor and the university.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.