دانلود ترجمه مقاله برنامه ریزی استراتژیک و طبقه بندی موسسات آموزش عالی چین
عنوان فارسی |
برنامه ریزی استراتژیک و طبقه بندی مؤسسات آموزش عالی چین |
عنوان انگلیسی |
Strategic planning and the stratification of Chinese higher education institutions |
کلمات کلیدی : |
  برنامه ریزی استراتژیک؛ چین؛ مؤسسات آموزش عالی (HEIs)؛ بررسی؛ تمایزات؛ طبقه بندی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. زمینه 3. روش ها 4. یافته ها 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – برنامه ریزی استراتژیک ابزار مهمی برای مدیریت دانشگاهی محسوب می گردد. هدف این مفاله، نشان دادن تمایزات برنامه ریزی استراتژیک در میان دانشگاه هایی با سطوح و انواع مختلف می باشد. این مقاله مبتنی بر بررسی برنامه ریزی استراتژیک مؤسسات آموزش عالی چین (HEIs) می باشد. این مقاله سعی کرده تا درک بهتری از برنامه ریزی استراتژیک، انواع طرح های استراتژیک، پوشش زمینه طرح، گروه های اصلی تأثیر گذار در برنامه ریزی و رویکردی برای ارزیابی چنین برنامه ریزی هایی در HEIهای چینی ارائه دهد. آنالیزی تطبیقی بر پایه تمایزات HEIها در دو بعد انجام گرفته است. چهار یافته اصلی در این زمینه وجود دارد. اول، HEIهای بررسی شده اهمیت زیادی در طرح های پنج ساله پیدا کرده اند؛ با این حال، تفاوت هایی از نظر فرمول بندی های طرح های تخصصی و کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد. دوم، HEIها در سطوح بالاتر با توجه به اهداف مشخص شده شان اهمیت بیشتری دارند. سوم، رهبران دانشگاهی، اساتید برجسته، رؤسای مدارس و رؤسای دانشگاه ها، تأثیر گذاران اصلی در تمام HEIها می باشند. کالج های حرفه ای و HEIهای خصوصی بیش تر روی نقش دانشجویان، متخصصان خارجی و فارغ التحصیلان تمرکز دارند. چهارم، به نظر می رسد که کالج های حرفه ای و HEIهای خصوصی، در مقایسه با HEIها در سطوح و انواع دیگر فعالیت محورتر باشند. این مطالعه دریافته که HEIهای خصوصی دارای ویژگی های منحصر به فردی در برنامه ریزی استراتژیک هستند. این مقاله نتیجه گرفته که تحصیلات عالی طبقه بندی شده در چین منجر به پروژه 98/5 و 21/1 می گردد.
Strategic planning is an important instrument for university management. This article’s objective is to reveal differences in strategic planning among universities at different levels and of different types. The article is based on the Chinese Higher Education Institutions (HEIs) Strategic Planning Survey. The study attempts to understand awareness of strategic planning, the types of strategic plans, the coverage of plan text, the main influential groups in planning and the approach to assess such planning among Chinese HEIs. A comparative analysis was performed on the basis of the differentiations of HEIs through two dimensions. There are four main findings. First, the surveyed HEIs attach great importance to a five-year plan; however, there are differences in terms of formulating a specialized plan and a medium- and longterm plan. Second, the HEIs at the higher level are more ambitious in their respective missions. Third, the university leaders, leading professors, heads of schools, and heads of university offices are the major influencers in all HEIs. Vocational colleges and private HEIs focus more on the roles of students, alumnus, and external specialists. Fourth, vocational colleges and private HEIs appear to be more action-oriented compared with HEIs at other levels and of other types. This study found that private HEIs had certain unique characteristics in strategic planning. The study concluded that a highly stratified higher education has resulted in China due to the push of Project 98/5 and Project 21/1.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.