دانلود ترجمه مقاله ماتریس کیفی برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی
عنوان فارسی |
ماتریس کیفی برنامه ریزی استراتژیک: یک ابزار جدید بازاریابی |
عنوان انگلیسی |
The quantitative strategic planning matrix: a new marketing tool |
کلمات کلیدی : |
  تصمیم گیری بازاریابی: تحلیل SWOT؛ بازاریابی استراتژیک؛ ابزار بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 30 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. تحلیل SWOT 3. ماتریس کیفی برنامه ریزی استراتژیک (QSPM) 4. بحث و بررسی
ماتریس برنامه ریزی استراتژیکی کمّی (QSPM) که در مقاله "برنامه ریزی طولانی مدت" به سال1986 معرفی گردید، کاربرد گسترده ای در مدیریت استراتژیک دارد ولی بندرت در استراتژی بازاریابی استفاده میگردد. این مقاله نشان می دهد که چگونه و چرا QSPM کاربرد متداولی در استراتژی بازاریابی جهت ارزیابی جذابیت نسبی استراتژیهای جایگزین داشته است. در این مقاله QSPM نمونه برای یک شرکت و با توجه به دو استراتژی بازاریابی جایگزین توسعه یافت: 1. افزایش هزینه های تبلیغاتی تا 50% 2. کاهش هزینه های منو تا 10%. در این قسمت نمونه فرایند QSPM ارائه شده و محدودیت های آن مورد بحث قرار می گیرند. مشارکت اولیه این مقاله، نشان دادن نظری و عملی نحوه مفید بودن QSPM و علت آن در زمینه طراحی استراتژی بازاریابی موثر می باشد.
Originally introduced in a 1986 Long Range Planning article, the Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) has become widely used in strategic management but is only rarely used in marketing strategy. This paper reveals how and why the QSPM should be commonly used in marketing strategy to assess the relativeness attractiveness of alternative strategies being considered. An example QSPM is developed in this paper for a firm considering two alternative marketing strategies: (1) Increase Advertising Expenditures by 50% vs. (2) Lower Menu Prices 10%. The QSPM process is exemplified and limitations are discussed herein. The primary contribution of this paper was to reveal how and why the QSPM can be useful, both theoretically and practically, in a devising an effective marketing strategy.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.