دانلود ترجمه مقاله توسعه استراتژیک مدل های کسب و کار: دلالت های وب دوم (Web 2.0)
عنوان فارسی |
توسعه استراتژیک مدل های کسب و کار: دلالت های وب دوم (Web 2.0) برای ارزش آفرینی در اینترنت |
عنوان انگلیسی |
Strategic Development of Business Models: Implications of the Web 2.0 for Creating Value on the Internet |
کلمات کلیدی : |
  رقابت؛ مزیت رقابتی؛ نوآوری استراتژیک؛ وب دوم؛ توصیه های راهبردی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2010 | تعداد رفرنس مقاله : 30 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه مفهومی 3. نوع شناسی مدل کسب و کار اینترنتی 4C 4. مشخصه های وب دوم 5. داده های جمع آوری شده از مصاحبه با مدیران 6. هم تراز سازی مشخصه های وب دوم با نوع مدل تجاری 7. بحث و بررسی
اساساً این اتفاق نظر وجود دارد که شرکت ها برای اینکه بتوانند رقابت پذیر باقی بمانند، باید دائماً مدل های تجاری خود را توسعه و تطبیق دهند. اما، چیز زیادی در مورد اینکه چگونه می توانند به این تحول دست پیدا کنند و چگونه و تا چه میزان، انواع مختلف مدل های تجاری را باید بکار گرفت، نمی دانیم. برای نشان دادن اثر متفاوت و میزان تفاوت تغییرات محیطی بر انواع مدل تجاری مختلف، این مقاله از نوع مدل تجارت اینترنتی «4C» برای بررسی تفصیلی اینکه چگونه موج جدید تغییرات در اینترنت- پدیده نوظهور Web 2.0- بر هر کدام از چهار نوع مدل تجاری تاثیر می گذارد، بهره می جوید. استدلال می کنیم که روندها و مشخصات Web 2.0، قوانین بازی «خلق و استخراج ارزش» را تغییر داده اند و بنابراین به میزان قابل توجهی اثر بخشی مدل های جا افتاده تجارت اینترنتی را تغییر داده اند. از آنجایی که دانش تجربی سیستماتیک در مورد عوامل Web 2.0 بسیار محدود هستند، اما یک چارچوب جامع Web 2.0 بکار گرفته شده است که با دو حالت نشان داده شده اند و از طریق مصاحبه های عمقی با مدیران کسب و کار اینترنتی، تایید شده اند. توصیه های استراتژیک در مورد اینکه چگونه و به چه میزان، جنبه های مختلف Web 2.0 بر هر نوع مدل کسب و کار تاثیر می گذارند، توسعه یافته اند. مدیران اجرایی می توانند از ایده ها و چارچوب های ارائه شده در این مقاله برای مبنا قرار دادن آنها برای تلاش های شرکتشان در جهت بهره گیری از تغییرات مرتبط با Web 2.0 در مدل تجاریشان، استفاده کنند. مقدمه: توسعه و تطبیق دهی مدل تجاری شرکت ها، به یک وظیفه مهم برای بسیاری از مدیران اجرایی، در تلاش برای حصول موفق به پیشرفت فنآوری، و سروکار داشتن با تغییرات رقابتی یا تغییرات دولتی و مقرراتی، تبدیل است.بنابراین محققان بیش از پیش به این علاقمند شده اند که چگونه تلاطم محیطی با تغییر مدل تجاری اثر متقابل می کند و در بررسی اثر بازارهای متلاطم بر فرآیندهایی که شرکت ها به دنبال تنظیم عملکردها و تطبیق سبدهای محصولات برای رقابت پذیر باقی ماندن، هستند.
There is virtually a consensus that, to remain competitive, firms must continuously develop and adapt their business models. However, relatively little is known about how managers can go about achieving this transformation, and how, and to what extent, different types of business models should be adapted. To illustrate the differential effect of environmental changes on different business model types, this article draws from the ‘4C’ Internet business model typology to elaborate on how a recent wave of changes on the Internet – the emergent Web 2.0 phenomenon – is affecting each of its four business model types. We argue that Web 2.0 trends and characteristics are changing the rules of the ‘create and capture value’ game, and thus significantly disrupt the effectiveness of established Internet business models. Since systematic empirical knowledge about Web 2.0 factors is very limited, a comprehensive Web 2.0 framework is developed, which is illustrated with two cases and verified through in-depth interviews with Internet business managers. Strategic recommendations on how to what extent different Web 2.0 aspects affect each business model type are developed. Executives can use the ideas and frameworks presented in the article to benchmark their firm's efforts towards embracing the changes associated with the Web 2.0 into their business model. Introduction: Developing and adapting their firm’s business model has become a major task for many executives in their efforts to cope successfully with technological progress, competitive changes, or governmental and regulatory alterations. So researchers are increasingly interested in how environmental turbulence interacts with business model change, and in investigating the effect of volatile markets on the processes by which firms seek to adjust their operations and adapt their product portfolios to remain competitive.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.