دانلود ترجمه مقاله درک رفتار استراتژیک پژوهشگران در تولید دانش

عنوان فارسی

درک رفتار استراتژیک پژوهشگران در تولید دانش: موردی از پژوهشگران در زمینه نانوتکنولوژی و علوم اجتماعی

عنوان انگلیسی

Understanding researchers’ strategic behaviour in knowledge production: a case of social science and nanotechnology researchers

کلمات کلیدی :

  حالت 1؛ حالت 2؛ حالت 3؛ پژوهشگران نانوتکنولوژی؛ پژوهشگران علوم اجتماعی

درسهای مرتبط مدیریت استراتژیک
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 30 نشریه : Emerald
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 62
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. تولید دانش 3. نظریه موقعیت استراتژیک 4. نمونه و جمع آوری داده ها 5. سنجش رفتار استراتژیک پژوهشگران 6. نتایج 7. بحث و بررسی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

هدف: این مقاله به دنبال درک رفتار استراتژیکی محققین به هنگام معرفی دانش در دو زمینه علمی است- نانوتکنولوژی و علوم اجتماعی. طرح/ روش تحقیق/ رویکرد: محقق به اجرای مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 43 محقق جهت ارزیابی نیازهای وابستگی استراتژیکی (اشتراک منابع) و استقلال سازمانی (تصمیم گیری) بهنگام تولید دانش پرداخت. این دو مفهوم زمانیکه همتراز باشند سه حالت رفتاری شکل می گیرد: مدل 1، مدل 2، مدل 3. یافته ها: نتایج تحقیق نظری نشان داد که علاوه بر تفاوت های بررسی شده در مطالب چاپ شده متعدد، تفاوت های رفتاری زیادی بین محققین علوم اجتماعی و نانوتکنولوژی وجود دارد. درحالیکه رفتار محققین نانوتکنولوژی اغلب دارای سه حالت می باشد (اشتراک منابع، بسیار مستقل)، رفتارهای محققین علوم اجتماعی دارای یک مدل می باشد (بسیار مستقل، عدم نیاز به اشتراک منابع). پیامدهای عملی: این تحقیق به درک تفاوت های موجود در رفتارهای استراتژیکی محققین در زمینه های علمی مختلف منجر می شود. محقق به پیشنهاد مداخلات مدیریتی برای مدیران تحقیق- مدیران دانشگاهی و مدیران گروه تحقیق می پردازد. اصالت/ ارزش: درحالیکه اکثریت مطالعاتی که به مقایسه زمینه علمی می پردازند به پیامدهای تولید دانش توجه دارند، محقق به تجزیه و تحلیل شرایطی می پردازد که به تمایز این پیامدها می پردازند. بدین منظور، محقق از طریق تجزیه و تحلیل نیاز به مشارکت ونیاز به استقلال، به مقایسه رفتارهای محققین در زمینه های مختلف می پردازد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Purpose - This paper seeks to understand the strategic behaviour of researchers when producing knowledge in two scientific fields – nanotechnology and social sciences. Design/methodology/approach - The author conducted semi-structured interviews with 43 researchers to analyse the needs for strategic interdependence (resource-sharing) and for organisational autonomy (decision-making) in knowledge production. When aligned, these two concepts form three modes of behaviour: mode1, mode2 and mode3. Findings - The empirical study results show that, besides well-studied differences in various publications, there are large behaviour differences between social science and nanotechnology researchers. While nanotechnology researchers’ behaviours are mostly in mode3 (sharing resources; highly autonomous), social science researchers’ behaviours tend to be in mode1 (highly autonomous; no need to share resources). Practical implications - This study delivers an understanding of the differences in the strategic behaviours of researchers in different scientific fields. The author proposes managerial interventions for research managers – university and research group leaders. Originality/value - While most studies that compare scientific fields look at knowledge production outcomes, the author analyses conditions that differentiate these outcomes. To this end, the author compares individual researchers’ behaviours in different fields by analysing the need for collaboration and the need for autonomy.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله درک رفتار استراتژیک پژوهشگران در تولید دانش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 5 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi