دانلود ترجمه مقاله تحقیقات در زمینه مشخصات استراتژیکی به اشتراک گذاری دانش در سازمان
عنوان فارسی |
تحقیقات چند زمینه ای در زمینه مشخصات استراتژیکی به اشتراک گذاری دانش در سازمان بر اساس چشم انداز بازی همکارانه پویا |
عنوان انگلیسی |
Multi-context research on strategy characteristics of knowledge sharing in organization based on dynamic cooperative game perspective |
کلمات کلیدی : |
  به اشتراک گذاری دانش؛ بازی تعاونی پویا؛ چندزمینه ای |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 36 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. تشریح روش تحقیق 3. مدل بازی همکارانه پویا در به اشتراک گذاری دانش 4. تحلیل تعادل نش بازی پویای کامل 5. تحول هارسانی تحلیل تعادل بازی پویای غیرکامل در به اشتراک گذاری دانش 6. نتیجه گیری
هدف: هدف این مقاله، نشان دادن مشخصات رفتار استراتژیکی درطول اشتراک دانش در سازمان و مقایسه تفاوت ها در انتخاب استراتژی بین انتقال دهنده دانش و گیرنده دانش در یک زمینه پیچیده می باشد که شامل دو جهت گیری عینی متفاوت (سازمانی و فردی) و دو شرط اطلاعات متفاوت (اطلاعات کامل و ناقص) است و زمینه های کاربردی متفاوت دانش را نشان می دهد (دانش متعارف و قابل دسترس و دانش شخصی و پیچیده). بعلاوه این مقاله خواستار توسعه پارادایم تحلیلی جدید از بازی مشارکت پویا برای بررسی مکانیسم میکروتعامل در زمینه اشتراک دانش فردی در سازمان می باشد. طرح/ روش تحقیق/ رویکرد: این مقاله از طریق مقایسه آثار قبلی و رجوع به آنها و از طریق ملاحظه شیوه اشتراک دانش معتبر، ابتدا پیشنهاد داد که مشخصات رفتاری اشتراک دانش بین افراد سازمان باید از دیدگاه بازی مشارکت پویا بررسی شود و ضرورت مشارکت اشتراک دانش را توصیف کند. بعلاوه، زمینه چندتحلیلی پیچیده شامل دو جهت گیری عینی متفاوت و دو شرط اطلاعاتی متفاوت می باشد. توابع عینی انتقال دهنده دانش تحت این زمینه چندتحلیلی (خروجی دانش) و گیرنده دانش (بازگشت دانش) تعیین شدند. در نهایت، براساس اصل بهینه درآمد سازمانی و فردی، مشخصات انتخاب استراتژیک از طریق تعادل نش و برای تجزیه و تحلیل توابع عینی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: انگیزه انتقال دانش، مشخصه استراتژیکی کلاسیک اشتراک دانش افراد می باشد و افزایش رقابتی بودن اشتراک گذار دانش، پیش شرط مهمی برای اشتراک دانش تحت ترکیب زمینه تحلیل می باشد (مهم نیست که هدف سازمانی باشد یا فردی، همچنین مهم نیست که اطلاعات کامل باشد یا ناقص). اشتراک دانش تحت شرایط اطلاعاتی ناقص محافظه کار و سختگیرانه است و سطح تلاش انتقال دانش براساس ارزیابی ارزش دانش دریافتی بطور استراتژیکی تعدیل می شود. محدودیت ها و انگیزه های سازمانی تاثیر کمی بر ارتقاء اشتراک دانش تحت شرایط اطلاعات ناقص دارند که در آن دانش حرفه ای پیچیده تر، شخصی و ضمنی است چون اعضای سازمان نسبت به رقابتی بودن دانش حساس می باشند. اصالت/ ارزش: این مقاله به بررسی اشتراک دانش با پارادایم تحلیلی جدید از دیدگاه میکروتعاملی و با هدف ضرورت اشتراک دانش در سازمان می پردازد. این پارادایم تحلیلی به انتخاب روش بازی مشارکت پویا جهت نشان دادن مشخصات استراتژیکی اشتراک دانش میان افراد (انتقال دهنده دانش و گیرنده دانش) و ارزیابی نقش محدودیت ها و انگیزه های سازمانی در زمینه ارتقاء اشتراک دانش می پردازد. تعیین مدل چندزمینه با دو بُعد دیدگاهی متفاوت (جهت گیری هدف و شرایط اطلاعات) باعث می شود تا تحقیق به شرایط معتبر اشتراک دانش در سازمان نزدیکتر باشد.
Purpose - The purpose of this paper is to reveal the characteristics of strategic behavior during knowledge cooperation in organization and compare the differences in strategy choice between knowledge transferor and knowledge receiver under intricate context consisting of two different objective orientations (organizational and individual) and two different information conditions (perfect and imperfect information) that represent different knowledge application contexts (conventional and available knowledge and intricate and personalized knowledge). Moreover, this paper also wishes to develop a new analysis paradigm of dynamic cooperation game to the micro-interactive mechanism research on individuals’ knowledge sharing in organization. Design/methodology/approach - Through comparing and referring to previous literatures, and considering the authentic knowledge cooperation practice, this paper first suggested that the behavior characteristics of knowledge sharing between individuals in organization should be observed from the perspective of dynamic cooperation game that would accurately describe the “coopetition” essence of knowledge sharing. Further, an intricate multi-analysis context including two different objective orientations and two different information conditions was constructed. Under this multi-analysis context, the objective functions of knowledge transferor (knowledge output) and knowledge receiver (knowledge returning) were established respectively. Lastly, according to the revenue optimum principle of organizational and individual the strategic choice characteristics were analyzed through the Nash equilibrium to analyze objective functions. Findings - “Knowledge transaction” motive is classic strategic characteristic of individuals’ knowledge cooperation, and to increase competitiveness of knowledge sharer is a crucial prerequisite for knowledge sharing under any analysis context combination (no matter organizational or individual objective, no matter perfect or imperfect information). Knowledge sharing appears more conservative and stringent under imperfect information condition, and the effort level of knowledge transferring is strategically adjusted according to the value assessment of received knowledge. The institutional constraints and incentives have little effect on the promotion of knowledge sharing under the imperfect information condition where professional knowledge is more intricate, personalized and implicit, because organization members are more sensitive to knowledge competitiveness. Originality/value - This paper provides a knowledge sharing study with a new analysis paradigm from micro-interactive perspective by aiming at the “coopetition” essence of knowledge cooperation in organization. This analysis paradigm chooses the way of dynamic cooperation game to reveal the strategic characteristics of knowledge sharing among individuals (knowledge transferor and knowledge receiver) and to assess the role of institutional constraints and incentives in promoting the knowledge sharing. At the same time, the establishing of multi-context model with two different perspective dimensions (objective orientation and information condition) make research closer to the authentic circumstance of knowledge cooperation in organization.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.