دانلود ترجمه مقاله هیجان تیم ورزشی: مفهومسازی، توسعهی مقیاس، و اعتبارسنجی
عنوان فارسی |
هیجان تیم ورزشی: مفهومسازی، توسعهی مقیاس، و اعتبارسنجی |
عنوان انگلیسی |
Sport team emotion: Conceptualization, scale development and validation |
کلمات کلیدی : |
  هیجان؛ برند تیم ورزشی؛ رفتار مصرفکنندهی ورزشی؛ توسعهی مقیاس |
درسهای مرتبط | مدیریت ورزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 104 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینهی نظری 3. روشها و نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجهگیری
چکیده – هدف این مطالعه، شناسایی هیجانات کلیدی مرتبط با برندهای تیم ورزشی حرفهای و توسعهی یک مقیاس دارای روایی و پایایی برای سنجش فراخوانی این هیجانات بود. مجموعهای از 30 هیجان بالقوه، از طریق یک تحلیل محتوا، یک مطالعهی کیفی (n=67)، تحلیل فراوانی (n=560)، و فرآیند دستهبندی، به دست آمد. هیجانات شناساییشده، در معرض یک تحلیل عاملی اکتشافی (n=260) و تحلیل عاملی تأییدی (n=260) قرار گرفتند. مقیاس فراخوانی هیجانات، شامل 24 هیجان است که 7 بُعد را نشان میدهند: وابستگی، نشاط، رقابتیبودن، تعجب، خشم، ناراحتی، و نگرانی. نویسندگان، شواهد سازگاری درونی مقیاس، و شواهد روایی معیار، همگرا، و تفکیککننده را ارائه میدهند. پیامدهای نظری و عملی، مورد بحث قرار میگیرند.
The purpose of this study was to identify key emotions associated with professional sport team brands and to develop a valid, reliable scale to measure the recall of these emotions. A pool of 30 potential emotions was drawn through a content analysis, a qualitative study (n = 67), frequency analysis (n = 560), and categorization process. The identified emotions were subjected to an exploratory factor analysis (n = 260) and confirmatory factor analysis (n = 286). The emotion recall scale consists of 24 emotions representing 7 dimensions: connectedness, elation, competitiveness, surprise, anger, unhappiness, and worry. The authors offer evidence of internal consistency of the scale and convergent, discriminant, and criterion validity evidence. Theoretical and practical implications are discussed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.