دانلود ترجمه مقاله تأثیر همزادپنداری تیمی، نتیجهی بازی، و روند بازی بر خوشحالی مشتریان ورزشی
عنوان فارسی |
تأثیر همزادپنداری تیمی، نتیجهی بازی، و روند بازی بر خوشحالی مشتریان ورزشی |
عنوان انگلیسی |
Influence of team identification, game outcome, and game process on sport consumers’ happiness |
کلمات کلیدی : |
  خوشحالی؛ همزادپنداری تیمی؛ نتیجهی بازی؛ روند بازی |
درسهای مرتبط | مدیریت ورزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 43 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینهی نظری 3. آزمایش 1 4. آزمایش 2 5. بحث کلی
چکیده – هدف این مطالعه، بررسی اثرات نسبی فرایند بازی (یعنی کسلکننده در مقابل هیجانانگیز) و نتیجه (یعنی باخت در مقابل بُرد) بر خوشحالی مشتریان ورزشی، بسته به میزان همزادپنداری تیمی آنها است. نویسندگان، این موضوع را بررسی کردند که چگونه میزان خوشحالی مشتریان ورزشی بعد از یادآوری (مطالعه 1) و تجسم (مطالعه 2) یک بازی در هنگامی که مثبتبودن فرایند بازی و نتیجه بازی با یکدیگر تناقض دارند، متفاوت است. نتایج نشان میدهند که مصرفکنندگان ورزشی با همزادپنداری تیمی زیاد، بعد از یادآوری و تجسم یک بازی کسلکنندهی منجر به بُرد، در مقایسه با یک بازی هیجانانگیز منجر به باخت، میزان خوشحالی بیشتری را از خود نشان میدهند. در همین حال، مشتریان ورزشی با همزادپنداری تیمی کم، میزان خوشحالی مشابهی را بین یک بازی کسلکنندهی منجر به بُرد و یک بازی هیجانانگیز منجر به باخت از خود نشان دادند.
The purpose of the study is to examine the relative effects of game process (i.e., boring versus exciting) and outcome (i.e., losing versus winning) on sport consumers’ happiness depending on their level of team identification. The authors investigated how sport consumers’ levels of happiness are different after recalling (Study 1) and imagining (Study 2) a game when the positivity of the game process and the outcome contradict each other. Results indicate that sport consumers with high team identification exhibited greater degrees of happiness after recalling and imagining a boring win game compared to an exciting loss game. Meanwhile, sport consumers with low team identification exhibited similar degrees of happiness between a boring win game and an exciting loss game.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.