دانلود ترجمه مقاله رابطه انگیزه های ورزش، کیفیت رابطه و قصد مصرف ورزش
عنوان فارسی |
بررسی رابطه انگیزه های ورزش، کیفیت رابطه و قصد مصرف ورزش |
عنوان انگلیسی |
Examining the relationship for sport motives, relationship quality, and sport consumption intention |
کلمات کلیدی : |
  انگیزه های هیجانی؛ انگیزه های شناختی؛ انگیزه های رفتاری؛ کیفیت رابطه؛ قصد رفتاری مصرف ورزش |
درسهای مرتبط | مدیریت ورزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 89 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی
چکیده – با تشدید رقابت در صنعت ورزش، اکثر تیم های حرفه ای بر روش های ایجاد یک رابطه درازمدت با طرفداران، تمرکز کرده اند. یکی از چنین استراتژی هایی، بازاریابی ورزش به هدف بهبود کیفیت رابطه بین هواداران و تیم ها می باشد که این می تواند به مصرف زیاد ورزش ارتباط داشته باشد. بر این اساس، در این مطالعه، نویسندگان مدلی ابداع کرده اند که تبیین کننده پیشآیندها و پسآیندهای ابتکارعمل های کیفیت رابطه در زمینه ورزش حرفه ای می باشد. برای رسیدن به این هدف، یک چارچوب انگیزش هوادار ورزشی و مدل کیفیت رابطه، برای تبیین رفتارهای هواداران در یک لیگ والیبال حرفه ای، استفاده شدند. نتایج نشان دادند که انگیزه هواداران تاثیر معناداری بر کیفیت و قصد رفتاری در مورد مصرف ورزش می گذارد و انگیزش هیجانی ارتباط قابل ملاحظه ای بوجود می آورد. همچنین، این مطالعه نشان داد که کیفیت رابطه، میانجی رابطه بین انگیزه های هیجانی و قصدهای رفتاری است. پژوهش حاضر، با بررسی تجربی اثرات انگیزش هیجانی بر کیفیت رابطه و پیامدهای رابطه ای مطلوب در زمینه ورزش، مجموعه مقالات مدیریت ورزش را گسترش می دهد.
As the sport industry becomes progressively competitive, most professional teams focus on ways to develop a long-term relationship with fans. One such strategy is sport marketing intended to enhance relationship quality between fans and teams, which may be related to high sport consumption. Accordingly, in this study the authors developed a model that explains the antecedents and outcomes of relationship quality initiatives in the context of professional sport. To this end, a sport fan motivation framework and a relationship quality model were used to explain fan behaviors within a professional volleyball league. Results showed that sport fan motives significantly affect relationship quality and behavioral intention regarding sport consumption, with emotional motivation exerting a considerable association. The study also demonstrated that relationship quality mediates the association between emotional motives and behavior intentions. The current research extends the sport management literature by empirically investigating the effects of emotionally driven sport motive on relationship quality and desired relational outcomes.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.