دانلود ترجمه مقاله پنج بُعد صفات شخصیتی برند در ورزش
عنوان فارسی |
پنج بُعد صفات شخصیتی برند در ورزش |
عنوان انگلیسی |
Five dimensions of brand personality traits in sport |
کلمات کلیدی : |
  شخصیت برند؛ بازاریابی برند ورزشی؛ ابزار شخصیتی برند ورزشی |
درسهای مرتبط | مدیریت ورزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. محدودیت ها و تحقیقات آینده
چکیده – هدف نخست این مطالعه، این بود که با بررسی مجدد نظریه صفت شخصیتی ( یعنی، رویکرد واژگانی) و تحقیقات درباره شخصیت برند ورزشی، نقدهای موجود را توضیح دهیم و به مفهوم اساسی شخصیت برند بازگردیم. بر مبنای مفهوم پردازی شخصیت برند ورزشی، هدف دوم این بود که یک ابزار برای اندازه گیری شخصیت برند در ورزش را بر مبنای تعریف محدود که صفات شخصیتی غیرانسانی را مستثنی می کند، ایجاد نمائیم. ما در قالب تلاش برای بررسی کاربَست مدل هِگزاکو ( مدل شش عاملی شخصیت) به منظور دستیابی به یک مجموعه از صفات شخصیتی معرّف ( تعداد = 36) که در مورد برندهای ورزشی اعمال پذیر و مرتبط باشد، رویکرد واژگانی را پذیرفتیم. در راستای هدف این مطالعه، ساختار برند ورزشی × موضوع استفاده گردید تا اَبعاد اصلی شخصیت برند ورزشی بدست آید. به عنوان یک برند معرّف در ورزش، لیگ فوتبال ملی انتخاب گردید. دو مجموعه داده، از دانشجویان گردآوری شد. 36 صفت شخصیتی برند ورزشی، در معرض تحلیل عاملی محور اصلی روی مجموعه داده نخست، قرار گرفت ( تعداد = 196) . تحلیل، پنج عامل را شناسایی کرد ( یعنی، خوشایندی، برون گرایی/ احساسی بودن، گشودگی، وظیفه شناسی یا وجدان گرایی، و صداقت) که با ساختار مدل های شخصیت انسانی، شباهت نزدیکی دارد. تحلیل عاملی تائیدی، برازش قابل قبول مدل پنج عاملی تازه ایجاد شده با مجموعه داده دوم را تائید نمود ( تعداد = 155) . این مطالعه، مشخّص کرد که رویکرد واژگانی می تواند یک مبنای مفهومی و روش شناختی را هنگام ایجاد کردن ابزارهای شخصیتی برند، بوجود آورد.
The first purpose of this study was to elaborate upon existing critiques and return to the fundamental brand personality concept by reexamining personality trait theory (i.e., lexical approach) and the sport brand personality literature. Based on a conceptualisation of sport brand personality, the second purpose was to develop an instrument for measuring brand personality in sport based on the restricted definition that excludes non-human personality traits. We adopted the lexical approach in an effort to explore the application of the HEXACO model for obtaining a set of representative personality traits (N = 36) both applicable and relevant to sport brands. For the purpose of this study, a sport brand × subject structure was utilised to find major sport brand personality dimensions. As a representative brand in sport, the National Football League was selected. Two data sets were collected from college students. The 36 sport brand personality traits were submitted to a principal axis factor analysis on the first data set (N = 196). The analysis identified five factors (i.e., Agreeableness, Extraversion/Emotionality, Openness, Conscientiousness, and Honesty) that closely resemble the structure of human personality models. A Confirmatory Factor Analysis confirmed that the newly developed five-factor model has an acceptable fit to the second data set (N = 155). This study identified that the lexical approach can provide a conceptual and methodological foundation when developing brand personality instruments.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.