دانلود ترجمه مقاله رهبری خدمتگزار و ذینفعانش: اهمیت ساختار سازمانی

عنوان فارسی

رهبری خدمتگزار و ذینفعانش: ساختار سازمانی چه زمانی موجب افزایش نفوذ رهبر می گردد؟

عنوان انگلیسی

A servant leader and their stakeholders: When does organizational structure enhance a leader's influence?

کلمات کلیدی :

  رهبری خدمتگزار؛ ساختار سازمانی؛ رضایت بیمار

درسهای مرتبط مدیریت رفتار سازمانی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 115
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. تاثیر رهبری خدمتگزار 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

مقدمه: رهبری در یک محیط خالی رخ نمی دهد. رهبری در یک زمینه خاص در رابطه با افراد در آن زمینه اجرا می شود. نظریه های وابستگی (contingency) و وضعیت فردی رهبری بیان می کنند که اثربخشی تاثیر رهبر بر دیگران به اثر متقابل یک رفتار رهبر با مشخصات زمینه، بستگی دارد (آوولیو، 2007؛ یوکل، 2013). هکمن و ویگمن (2007، صفحه های 43 تا 44) استدلال می کنند که پرسش های اساسی برای پژوهش در مورد رهبری از قرار زیر می باشند: «تحت چه شرایطی، رهبری مهم می شود؟» و «چگونه صفات شخصی رهبر با ویژگی های وضعیتی در تعامل قرار می گیرند تا پیامدها را شکل دهند؟». با اینکه جنبشی در پژوهش و اجرای رهبری برای بررسی و تاکید بر رهبری موافق اجتماع و رهبری دیگر-محور در مقایسه با انواع خودمحور وجود دارد (راینز، بارتونک، داتون و مارگولیس، 2012) ، اما شرایط مرزی تاثیر مثبت چنین رهبری نسبتاً ناشناخته هستند. رهبری خدمت گذار، یک نوع رهبری موافق اجتماع است که از خود حمایت پژوهشی امیدوارکننده ای را بخاطر ارتباط مثبتش با نگرش ها و رفتارهای مهم پیروان و همچنین پیامدهای واحدی و سازمانی، به خود جلب کرده است (برای مثال، هانتر و همکاران، 2013؛ لیدن، واینه، لیائو و میوسر، 2014؛ نوبرت، کاچمار، کارلسون، چونکو و رابرتز، 2008). اما، پژوهش های بیشتری برای درک ارتباطات رهبر خدمت گذار با پیامدها و شرایط دیگری که در آن بیشترین تاثیر مثبت خود را داشته است، لازم است. ویژگی متمایز کننده رهبری خدمت گذار، تاکیدش بر خدمات نیکوکارانه برای دیگران است (گراهام، 1991؛ پاریس و پیچی، 2013؛ سان، 2013؛ وان دیرندونک، 2011). رهبر خدمت گذار، برعکس رهبر خودمحور، کارکنان را در اول و اولویت قرار می دهد و رفاه و رشد آنها را ارتقا می دهد (فهر و گلفاند، 2012؛ گرین لیف، 1970، 1991؛ سنداجایا، 2015). همچنین رهبر خدمت گذار به فراتر از خود و افراد استخدام شده توسط سازمان می نگرد تا منافع مشتریان و جامعه را مورد ملاحظه قرار دهد (اهرهارت، 2004؛ گرین لیف، 1970، 1991؛ لیدن، واینه، ژائو و هندرسون، 2008). اما، علیرغم هدف رهبران خدمات گذار برای تاثیر گذاری فراتر از سازمان یا اعضای، پژوهش های محدودی وجود ندارند که این ادعا را تایید کنند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Introduction: Leadership does not occur in a vacuum. It is exercised in a particular context in relation to the people in that context. Contingency and person-situation theories of leadership purport that the effectiveness of a leader's influence on others depends on the interaction of a leader's behavior with characteristics of the context (Avolio, 2007; Yukl, 2013). Hackman and Wageman (2007, p. 43–44) argue that central questions for leadership research are as follows: “Under what conditions does leadership matter?” and “How do leaders' personal attributes interactwith situational properties to shape outcomes?” Although there is a movement in leadership research and practice to explore and emphasize prosocial and other-oriented leadership in comparison to egoistic alternatives (Rynes, Bartunek, Dutton, & Margolis, 2012), the boundary conditions of the positive influence of such leadership are relatively unknown. Servant leadership is a pro-social form of leadership that is receiving promising support for its positive associations with important follower attitudes and behaviors as well as unit and organizational outcomes (e.g. Hunter et al., 2013; Liden, Wayne, Liao, & Meuser, 2014; Neubert, Kacmar, Carlson, Chonko, & Roberts, 2008). Yet, additional research is necessary to understand servant leadership's associations with additional outcomes and the conditions in which it has its greatest positive influence. The defining feature of servant leadership is its focus on benevolent service to others (Graham, 1991; Parris & Peachey, 2013; Sun, 2013; van Dierendonck, 2011). The servant leader, in contrast to the self-interested leader, puts employees first and promotes their well-being and growth (Fehr & Gelfand, 2012; Greenleaf, 1970, 1991; Sendjaya, 2015). The servant leader also looks beyond himself or herself and those employed by the organization to consider the interests of customers and the community (Ehrhart, 2004; Greenleaf, 1970, 1991; Liden, Wayne, Zhao, & Henderson, 2008). However, despite the aim of servant leaders to make an impact beyond the organization or its members, there is limited research supporting this assertion.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله رهبری خدمتگزار و ذینفعانش: اهمیت ساختار سازمانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi