دانلود ترجمه مقاله نقش رهبری تحول گرا در رابطه بین هوش فرهنگی و رفتار آوای کارکنان
عنوان فارسی |
نقش واسط رهبری تحول گرا در رابطه بین هوش فرهنگی و رفتار آوای کارکنان: موردی از کارکنان هتل |
عنوان انگلیسی |
The mediating role of transformational leadership in the relationship between cultural intelligence and employee voice behavior: A case of hotel employees |
کلمات کلیدی : |
  هوش فرهنگی؛ رهبری تحول گرا؛ رفتار آوایی؛ رفتار کارکنان؛ هتل ها |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 92 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و ارائه فرضیات 3. روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. دلالت های عملی برای مدیریت منابع انسانی 7. محدودیت ها
چکیده – این مقاله، برای اولین بار، تاثیر واسط رهبری تحول گرا در رابطه بین هوش فرهنگی و رفتار آوایی را مورد ارزیابی قرار داده است. داده ها از میان 316 کارمند غیرملی از هتل های مختلف در تایلند، جمع آوری شدند. مدلسازی معادله ساختاری، برای آنالیز داده ها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان دادند که کارکنان غیرملی با سطح بالاتری از هوش فرهنگی احتمال بیشتری در نشان دادن رفتار آوایی داشته اند. علاوه بر این، این رابطه تا حدی به واسطه رهبری تحول گرا، میانجی گری می شود. این مطالعه، چشم اندازی منحصر به فرد را با ارائه هوش فرهنگی در قالب پیشینه ای شخصی از رفتار آوایی و نیز با شناسایی مکانیزمی واسط ارائه می دهد که این رابطه را تحت تاثیر قرار می دهد. این بررسی، دارای دلالت های مهمی برای مدیریت و رهبری سازمان های چند فرهنگی و نیز ارتقای رفتار آوایی می باشد. مقدمه: در محیط تجاری پویا و فرهنگی رو به رشد امروزه، رفتارهای پیش فعالانه کارکنان برای موفقیت، سازگاری و بقای سازمان، بسیار حیاتی و حائز اهمیت می باشد. رفتار آوایی، یکی از چنین رفتارهای کاری پیش فعالانه هست که توجه بسیاری از دانشگاهیان و محققین را به خود معطوف ساخته است. محققین، رفتار آوایی را به عنوان یک اختیاری از جانب کارکنان برای ارائه ایده ها، پیشنهادات، یا نگرانی ها در مورد موضوعات مرتبط با کار با هدف بهبود سازمان یا واحد، تعریف کرده اند (چو و بارون، 2016). این موضوع همچنین در مقالات نیز ظهور یافته که در سازمان های با تنوع فرهنگی، کارکنان با مسائل متعددی در زمینه تطبیق پذیری مواجه هستند و آنها قبل از اینکه بتوانند با طیف وسیعی از این مسائل سازگاری یابند، از بیان ایده های شان خودداری می کنند (جیانگ، لی، و گولان، 2018؛ استال، مازنوسکی، وویجت، و جانسن، 2010). کارکنان برای کار پربازده تر در سازمان ها یا گروه های چندفرهنگی باید هنجارها و نقش های فرهنگی مختلف را درک نمایند، و به روشی مناسب از لحاظ فرهنگی رفتار کنند (شاه و بارکر، 2017).
This study, for the first time, evaluates the mediating effect of transformational leadership in the relationship between cultural intelligence and voice behavior. Data were collected from 316 non-national employees from various hotels in Thailand. Structural equation modeling was used to analyze the data. The results show that non-national employees with a higher level of cultural intelligence are more likely to display voice behaviors. Furthermore, this relationship is partially mediated by transformational leadership. This study offers a unique perspective by presenting cultural intelligence as a personal antecedent of voice behavior and by identifying the underlying mediation mechanism that affects this relationship. This investigation has important implications to manage and lead multicultural organizations, especially to promote voice behavior. Introduction: In today’s increasingly culturally-dynamic business environment, employee’s proactive behaviors are critical for organization survival, adaptability, and success. Voice behavior is one such proactive work behavior that has attracted wide academic attention. Researchers have defined voice behavior as an employee’s discretionary behavior of speaking out on ideas, suggestions, or concerns about work-related issues with intent to make organizational or unit improvements (Chou, Chou, Barron, & Barron, 2016). It is also observed through literature that in culturally diverse organizations, employees face numerous problems in adaptability and that they restrain from speaking up before they could adjust to the wide range of cultural situations (Jiang, Le, & Gollan, 2018; Stahl, Maznevski, Voigt, & Jonsen, 2010). To effectively work in multicultural groups or organizations, employees must understand different cultural rules and norms, and behave in a culturally appropriate manner (Shah & Barker, 2017).
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 18 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.