دانلود ترجمه مقاله نقش بازاریابی اجتماعی شرکتی
عنوان فارسی |
نقش بازاریابی اجتماعی شرکتی |
عنوان انگلیسی |
The role of corporate social marketing |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی اجتماعی؛ تایپولوژی و نوع شناسی؛ فعالیت شرکت؛ بازاریابی اجتماعی شرکت |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 44 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مزایای اجتماعی و شرکتی 3. دیدگاه جامعه – مصرف کننده 4. بحث و بررسی، مفاهیم و تحقیقات آتی
چکیده – هدف: هدف این مقاله تفسیری، بحث و بررسی در زمینه نقش بالقوه بازاریابی اجتماعی شرکتی و شناسایی مواردی است که در آنها مشارکت شرکت در بازاریابی اجتماعی، مناسب می باشد. این استدلال بر اساس منطقی است که باید روی خروجی های اجتماعی ابتکارات و نوآوری ها به جای تحویل پیام های سازمانی تمرکز داشته باشد. طرح / روش تحقیق / رویکرد: این مقاله، مفهومی بوده و بر اساس مقالات قبلی در زمینه سلامت و بازاریابی اجتماعی به بررسی نقش مثبت بالقوه شرکت ها در زمینه بازاریابی اجتماعی پرداخته است. یافته ها: این مقاله پیشنهاد داده که موارد زیادی وجود دارند که در آنها شرکت ها می توانند نقش حیاتی در بهبود خروجی های اجتماعی داشته باشند حتی در صورتی که از این فعالیت های بازاریابی اجتماعی به شدت بهره مند گردند (که به عنوان بازاریابی اجتماعی شرکتی تعریف شده است). استدلال شده است که بازاریابی اجتماعی شرکت نه تنها موضوع مناسبی است بلکه در واقع نسبت به بازاریابی اجتماعی انجام گرفته شده توسط دولت ها و سازمان های غیرانتفاعی نیز موثرتر و کارآمدتر می باشد. با این حال، مشخص شده که ممکن است مشارکت های شرکتی نامناسبی نیز در بازاریابی اجتماعی وجود داشته باشد. مفاهیم عملی: دو تایپولوژی در راستای ارزیابی تاثیر رفتار شرکت روی جامعه و موقعیت هایی که در آنها بازاریابی اجتماعی شرکتی می تواند مناسب تر باشد، ارائه شده است. این تایپولوژی ها می توانند در شناسایی شرکت هایی مفید باشند که نقش ارزشمندی در فعالیت های بازاریابی اجتماعی دارند. مفاهیم اجتماعی: استفاده از تایپولوژی های پیشنهادی، در شناسایی شرکت هایی مفید خواهد بود که نقش ارزشمندی در فعالیت های بازاریابی اجتماعی دارند و منجر به منافع اجتماعی بیشماری می گردند. اصالت / ارزش: بحث در زمینه مشارکت اجتماعی در بازاریابی اجتماعی عموما در موضعی منفی قرار داشته و این مقاله به شناسایی مواردی پرداخته که در آنها بازاریابی اجتماعی شرکتی نه تنها مناسب است بلکه در واقع، مزایا و نتایج اجتماعی بهتری را در مقابل اتخاذ همین فعالیت ها در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی ارائه می دهد.
Purpose - This commentary aims to discuss the potential role of corporate social marketing and identify instances where corporate involvement in social marketing is appropriate. This argument is based on the rationale that there should be a focus on the social outcomes of initiatives rather than on which organisations are delivering the message. Design/methodology/approach - The paper is conceptual and draws on previous marketing, social marketing and health-related literature to discuss the potential positive role of firms in social marketing. Findings - The paper proposes that there are many instances where corporations can play a vital role in enhancing social outcomes, even though they too may benefit from these social marketing activities (defined as corporate social marketing). It is argued that corporate social marketing is not only appropriate but also may, in fact, be more effective than social marketing undertaken solely by non-profits or governments. However, it is also identified that there may be inappropriate corporate participation in social marketing. Practical implications - Two typologies are put forward to assist in evaluating the impact of firm behaviour on society and the situations where corporate social marketing may be more appropriate. These typologies may assist in identifying where firms can play a valuable role in social marketing activities. Social implications - Use of the typologies proposed will assist in identifying where firms can play a valuable role in social marketing activities and bringing about social benefit. Originality/value - The discussion of corporate involvement in social marketing generally has been positioned as negative and this paper identifies instances where corporate social marketing may not only be appropriate but also may, in fact, bring about better social outcomes than if the activities were undertaken by government or non-profits.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.