دانلود ترجمه مقاله احتمالات نظری و عملی برای بازاریابی اجتماعی
عنوان فارسی |
احتمالات نظری و عملی برای بازاریابی اجتماعی: دو زمینه یادگیری از یکدیگر |
عنوان انگلیسی |
Practice-theoretical possibilities for social marketing: two fields learning from each other |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی اجتماعی؛ تئوری عمل؛ فرآیند برنامه ریزی؛ مدیریت تغییرات رفتاری |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مقدمه ای بر تئوری عمل 3. سهم بازاریابی اجتماعی: در راستای فرآیند برنامه ریزی مداخله مبتنی بر عمل 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – هدف: هدف این مقاله، معرفی مفاهیم کلیدی از تئوری عمل (PT) تا عامل های تغییر اجتماعی و بررسی مشارکت منحصر به فرد زمینه بازاریابی اجتماعی می باشد. PT پایه ای برای جریان در حال رشد تحقیقات در مطالعات پیش محیطی می باشد که به دنبال کاهش تاثیرات رفتارهای خاص هستند با این حال، هنوز هم در سطح تئوریکی باقی مانده است. با استفاده از ریشه های کاربردی بازاریابی اجتماعی، این مقاله، یک فرآیند برنامه ریزی مداخله عملی – نظری (P-TIPP) ارائه داده که مشارکت منحصر به فرد بازاریابی اجتماعی در تغییر رفتار و پیشرفت ها در تغییرات سطح عملی (نه فردی) را شکل می دهد. طرح / روش تحقیق / رویکرد: P-TIPP بر مبنای مدل برنامه ریزی فرآیند کلی طرح ریزی شده و مفهوم عمل در قالب نهاد و عمل در قالب عملکرد و کارایی را برای شکل دادن به وظایف برنامه ریزی مداخله ای معرفی می کند. این فرآیند، مشارکت بازاریابی اجتماعی را در چارچوبی میان رشته ای قرار داده و روی انجمن های در حال تغییر، تاکید می کند. یافته ها: این یک مقاله مفهومی است، با این حال، احتمال PT در راستای ایجاد مشارکتی چشم گیری در جهان بازاریابی اجتماعی را نیز مورد توجه قرار داده است. محدودیت ها و پیامدهای تحقیق: P-TIPP مورد تست قرار نگرفته است. همچنین، شیوه ها در شناسایی می توانند مشکل و تا حدودی انتزاعی باشند. نهایتا، معرفی رویکردی برای سیاست گذاری، تامین مالی و رویه های فعالات می تواند چالش برانگیز باشد. پیامدهای عملی: پیامدهای P-TIPP بدین صورت است که مداخلات در تغییرات اجتماعی با استفاده از بینش های مرتبط با PT طراحی و پایه ریزی شده اند، مانند تناسب الگوهای رفتاری با درک عمیق تر عمل. دستورالعمل های بعدی تغییرات اجتماعی ذاتا فرارشته ای و پایدار بوده و تمرکز روی توان فردی برای تغییر را کاهش می دهد. اصالت / ارزش: این مقاله، اولین تلاش در راستای تشریح این موضوع می باشد که PT و بازاریابی اجتماعی چه چیزی را از یکدیگر برای بهره وری آتی فعالیت های تغییرات اجتماعی فرا می گیرند.
Purpose - This paper aims to introduce key concepts from practice theory (PT) to the social change agenda and draw on the unique contributions of the social marketing field. PT has underpinned a growing stream of research in pro-environmental studies seeking to reduce impacts of particular behaviours, but it remains theoretical. By drawing on social marketing’s applied roots, this paper introduces a practice-theoretical intervention planning process (P-TIPP) which frames the unique contribution of social marketing in behaviour change and foregrounds practice- not individual-level change. Design/methodology/approach - The P-TIPP draws on the total process planning model, introducing the concept of “practice as entity” and “practice as performance” to frame intervention planning tasks. The process locates the contribution of social marketing within a transdisciplinary framework which emphasises transforming collective conventions. Findings - This is a conceptual paper, but the possibility for PT to make a significant contribution to the world of social marketing is outlined. Research limitations/implications - P-TIPP is untested. Also, practices can be difficult to identify and somewhat abstract. Finally, it can be challenging to introduce the approach to policy, funding and practitioner procedures. Practical implications - The implications of P-TIPP are that social change interventions are devised, underpinned and planned using insights from PT, such as the way behavioural patterns fit into broader understandings of practice. The subsequent social change agenda will be inherently transdisciplinary, sustainable and reduce focus on individual power to change. Originality/value - This paper is a first attempt at exploring what PT, and social marketing can learn from each other for the future effectiveness of social change activity.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.