دانلود ترجمه مقاله والدین کودکان مبتلا به معلولیت ذهنی
عنوان فارسی |
والدین کودکان مبتلا به معلولیت ذهنی: ارزیابی نیازها و خواسته های آنها |
عنوان انگلیسی |
Parents of Intellectually Disabled Children: A Study of Their Needs and Expectations |
کلمات کلیدی : |
  معلولیت ذهنی و نیازهای والدین |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : IJHSSI |
سال انتشار : 2013 | تعداد رفرنس مقاله : 22 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نمونه 4. ابزارها 5. رویه 6. تحلیل آماری 7. نتایج 8. بحث و بررسی
بحث و بررسی: این مطالعه برای بررسی نیازهای والدین تحت هفت حیطه مانند حمایت خانواده، اجتماعی و تخصصی، نیازهای اطلاعات و مالی، مراقبت از کودک، خدمات جامعه و توضیح و تبین برای دیگران، طراحی شده است. نتیجه این مطالعه نشان داد که اکثر والدین نیاز به پشتیبانی اطلاعاتی و مالی را بیان کرده اند، نصف والدین نیازهای مراقبت از کودک، خدمات اجتماعی و پشتیبانی حرفه ای را بیان کردند و درصد بسیار اندکی از والدین نیاز به پشتیبانی و حمایت خانوادگی و اجتماعی و تبیین برای دیگران را عنوان کردند. نتیجه را می توان با این حقیقت توجیه کرد که والدین نیاز به اطلاعاتی در مورد شرایط کودک یا معلولیت کودک، مدیریت رفتار کودک دارند. بنابراین، نیاز دیگر کودکان دچار معلولیت های فکری و والدین آنها نادیده گرفته می شود، بخصوص در مورد تبیین و توجه دیگران و پشتیبانی خانوادگی و اجتماعی، زیرا اکثر والدین نخواستند اطلاعاتی در مورد کودکشان و نیاز به پشتیبانی و حمایت خانوادگی و اجتماعی، افشار کنند که این بخاطر خانواده اصلی (خویشاوندی) و فرهنگ جامعه بود. والدین بر نیاز شدید به اطلاعات در مورد خدمات آتی و فعلی ارائه شده در یک جامعه، نیاز به اطلاعات مداوم و به روز در کل پیوستار مراقبت، بخصوص در توسعه فنآوری، تاکید داشتند. تعداد زیادی از والدین، نیاز به اطلاعات در مورد روش های متعدد آموزشی و تعلیمی کودکان مانند تدریس در منزل و پشتیبانی بیشتر از طریق سیستم آموزشی، را بیان کردند. با توجه به ماهیت نیازهای بیان شده، الگوی گزارش شده توسط خانواده ها در این مطالعه، با الگوی دیده شده در پژوهش های قبلی، بسیار همخوانی دارد (بایلی و همکاران، 1992؛ بایلی و سیئونسیون، 1998؛ بارنهارت و همکاران، 1994؛ کوپر و آلرد، 1992؛ گارشلیس و مک کانلف 1993؛ سکستون و همکاران، 1992). برای مثال، حیطه نیازهای اطلاعاتی همیشه نشان داده شده که بالاتر از حیطه های دیگر نیاز می باشد. علاوه بر آن، نیازهای سطح آیتمی بخصوص مرتبط با معلولیت کودکان (برای مثال، خواندن مطالب در مورد خانواده های کودکان دیگر دچار معلولیت ها، فرصت برای ملاقات با خانواده های دیگر، زمان بیشتر برای صحبت با معلم یا درمانگر کودک)، عموماً نمره بالاتری نسبت به نیازهای خانودگی عمومی تر (برای مثال، دکتر، مشاور، مشاوره شغلی)، می گیرند.
DISCUSSION: This study was designed to examine the needs of parents under seven domains such as family, social and professional support, information and financial needs, childcare, community services and explaining to others. The result of this study indicated that most of the parents expressed the need for information and financial support, the average percentage of parents expressed the needs of childcare, community services and professional support and very less percentage of parents expressed the need of family and social support and explaining to others. The result can be explained by the fact that parents needs information about the child‘s condition or disability, handling child behavior. Thus other need of children with intellectual disabilities and their parents are ignored especially about the explaining other and family and social support, because most of parents didn‘t want to disclose the information about child and didn‘t needs family and social support due to the nuclear family and culture of society. Parents favored a strong need for information about future and current service available in society and the community, a need for ongoing, up-to-date information throughout the continuum of care, particularly in the technology development. A large number of parents expressed the need for information on various educational and teaching methods of the child such as home tutoring and additional support through the educational system. With regard to the nature of expressed needs, the pattern reported by families in this study is highly consistent with that found in previous researches (Baily et al., 1992; Bailey and Simeonssion, 1998, Barnhart et al., 1994; Cooper and Allred, 1992; Garshelis and Mc Connell, 1993: Sexton et al., 1992). For example, the domain of information needs has consistently shown to be higher than other areas of need. Further on the item level needs related specially to the child‘s disability (e.g. reading material about families of other children with disabilities opportunities to meet other families, more time to talk with the child‘s teacher or therapist) were generally rated higher than more general family needs (e.g. Doctor, counselor, job counseling).
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.