دانلود ترجمه مقاله رابطه تعهد سازمانی، انتقال دانش و بلوغ دانش
عنوان فارسی |
رابطه بین تعهد سازمانی، انتقال دانش و بلوغ مدیریت دانش |
عنوان انگلیسی |
The relationship between organizational commitment, knowledge transfer and knowledge management maturity |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت دانش؛ تعهد سازمانی؛ انتقال دانش؛ مدلسازی |
درسهای مرتبط | تعهد سازمانی؛ مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج و تحلیل 5. ملاحظات نهایی
هدف: هدف این مقاله تجزیه و تحلیل رابطه بین تعهد سازمانی، انتقال دانش و بلوغ مدیریت دانش در دانشگاه دولتی برزیل می باشد. همانطور که در مقالات نیز ذکر شده است، تعهد سازمانی و تاثیر آن بر مدیریت دانش در بخش دولتی، بویژه در کشورهای در حال توسعه، شکاف مهمی ایجاد می کند (رزاق و همکارانش 2018). طرح/ روش تحقیق/ رویکرد: تحقیق دارای ماهیت توصیفی و کمّی است و برای اجرای تحلیل، تحلیل عاملی اکتشافی اجرا شد و بعد از مدلسازی معادله ساختاری اجرا گردید. یافته ها: نتایج رابطه معنی داری بین تعهد سازمانی و انتقال دانش و در نتیجه بلوغ مدیریت دانش نشان دادند. اصالت/ ارزش: ابتدا مدل شامل تمام ابعاد تعهد می باشد: ابعاد عاطفی، محاسباتی و هنجاری با انتقال دانش و بلوغ دانش قبلا مورد آزمایش قرار نگرفته است. دوما، داده های مربوط به بخش دولتی در کشورهای درحال توسعه هنوز هم کمیاب هستند و مطالعات مربوط به این زمینه ترغیب شدند (رزاق و همکارانش 2018). در این مورد، تحقیق حاضر به این زمینه مربوط است، بویژه در بخش آموزش و پرورش. در نهایت، درک مشخصات تعهد فردی به درک میزان مشارکت فرد در انتقال دانش و همچنین سطح بلوغ مدیریت دانش کمک می کند.
Purpose - This paper aims to analyse the relationship between the organizational commitment, the knowledge transfer and the knowledge management maturity at a Brazilian public university. As indicated in the literature, the organizational commitment and the influence on knowledge management in the public sector, especially in developing countries, configures an important gap to be filled (Razzaq et al., 2018). Design/methodology/approach - The research has a descriptive and quantitative nature, and to run the analysis, an exploratory factorial analysis was conducted and after that a structural equations modelling was carried out. Findings - The results indicated a significant relationship between the organizational commitment to the knowledge transfer and, consequently, to the knowledge management maturity. Originality/value - In the first place, the model including all dimensions of commitment: affective, calculative and normative with knowledge transfer and knowledge maturity was not tested before. Second, data on the public sector in developing countries are still rare and studies in this field encouraged (Razzaq et al., 2018). In this case, the present study contributes in this field, specifically in the education sector. Finally, understanding the individual commitment profile helps to understand the extent to which that person contributes both to the knowledge transfer, and therefore, in the same analogy, to the knowledge management maturity level.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.