دانلود ترجمه مقاله نقش جو سازمانی در مدیریت اشتراک گذاری دانش میان دانشگاهیان

عنوان فارسی

نقش جو سازمانی در مدیریت اشتراک گذاری دانش میان دانشگاهیان در آموزش عالی

عنوان انگلیسی

The role of organisational climate in managing knowledge sharing among academics in higher education

کلمات کلیدی :

  جو سازمانی؛ به اشتراک گذاری دانش؛ آموزش عالی؛ نظریه رفتار برنامه ریزی شده

درسهای مرتبط مدیریت دانش
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 108
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. اهمیت اشتراک گذاری و مدیریت دانش در HEIها 3. موانع و محرک های اشتراک گذاری دانش میان دانشگاهیان در HEIها 4. جو سازمانی، رهبری و اعتماد 5. مبنای نظریه های رفتاری در به اشتراک گذاری دانش 6. روش تحقیق 7. تحلیل داده ها و نتایج 8. بحث و بررسی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

بحث و بررسی: مطالعه حاضر، اطلاعات نظری و عملی در مورد درک رفتار اشتراک گذاری دانش و پیش بینی کننده های آن در دانشگاهیان انتخاب شده در HEI ها را ارائه می دهد. همچنین یافته ها قطعاً هم برای پژوهشگران حوزه KM و هم متخصصان، اعم از: مدیران دانشگاهیان و سیاست گذاران HEI ها بطور کلی، مفید می باشند. درحالی که بخش تجاری، تعداد بیشتری از مطالعات پژوهشی در زمینه اشتراک گذاری دانش را تجربه کرده اند، اما پژوهش های قبلی در مورد اشتراک گذاری دانش در زمینه آموزش عالی عمدتاً بر مالزی و عربستان سعودی، تمرکز کرده اند (گوه و ساندهو، 2013؛ تان، 2016). ما از تعدادی عوامل انتخاب شده برای بررسی فرآیند اشتراک گذاری دانش بین دانشگاهیان در آموزش عالی در چندین کشور، استفاده کردیم. هدف اصلی این مطالعه بررسی عواملی است که می توانند بر KS در بین دانشگاهیان در HEI ها از جنبه سازمانی، تاثیر گذار باشند. برای پرداختن به این مسئله اساسی، یک چارچوب پژوهشی مفهومی براساس نظریه «رفتار برنامه ریزی شده» برای حصول درک جامع تری از تاثیر اقلیم سازمانی بر شیوه های KS بین دانشکده ای بین دانشگاهیان، توسعه یافته است. در این مطالعه، اقلیم سازمانی بوسیله اعتماد سازمانی و رهبری اجرایی شده تا بازگو کننده عناصر سازمانی کلی نگر باشد. چندین یافته تجربی این مطالعه با مطالعات اشتراک دانش قبلی در آموزش عالی، همخوانی و همسویی داشتند (فولوود و همکاران، 2013؛ کیم و جو، 2008؛ نوردین، داوود و عثمان، 2012). اما، تعداد زیادی از این مطالعات عمدتاً در دانشگاه های مالزی با پرسنل همگن انجام شده اند. اگرچه این جامعه های آماری با جامعه آماری مطالعه جاری، همگن و مشابه نبودند، اما نتایج مشابه بودند و گویای آن بودند که اشتراک دانش عاملی اساسی تر از فرهنگ می باشد. این مطالعه به میزان قابل توجهی تاثیر مثبت اقلیم سازمانی، اعتماد و رهبری بر قصد اشتراک دانش دانشگاهیان را تشخیص داده است. نتایج این مطالعه نشان می دهند که همه فرضیه تایید شده و یافته های مطالعات قبلی را تقویت می بخشند. تحلیل داده ها از انستیتوهای آموزش عالی مورد مطالعه پیمایشی قرار گرفته، دریافتند که اقلیم سازمانی (H5)، اعتماد (H6) و رهبری (H7) رابطه مثبت و معناداری با قصد اشتراک دانش دارند. در کل این سه پیش بینی کننده، 66% از واریانس قصد اشتراک دانش بین دانشگاهیان را تبیین کرد. علاوه بر آن، همه متغیرهای زمینه سازی شده در مورد TPB، یک رابطه مثبت با KS دانشگاهیان داشت، همانگونه که توسط مدل پیش بینی شده است. بنابراین، یافته ها به این پرسش پژوهشی اصلی مطالعه پاسخ می دهند «چگونه متغیرهای مختلف بر رفتار KS دانشگاهیان، تاثیر می گذارند؟»

نمونه متن انگلیسی مقاله

Discussion: The current study provides theoretical and practical insights to understand knowledge sharing behaviour and its predictors among selected academics in HEIs. The findings should also be beneficial to both researchers in the domain of KM and the practitioners: academic administrators and HEIs policymakers in general as well. While commercial sector experienced an extended number of research studies in the area of knowledge sharing, previous research on knowledge sharing in the context of higher education primarily focused on Malaysia and Saudi Arabia (Goh & Sandhu, 2013; Tan, 2016). We adopted a selected number of factors to examine the process by which knowledge is shared among academics in higher education in multiple countries. The main objective of this study was to examine factors that might impact KS among academics in HEIs from an organizational perspective. To address this crucial issue, a conceptual research framework based on the Theory of Planned Behaviour has been developed to provide a more comprehensive understanding of the impact of organizational climate on inter-campus KS practices between academics. In this study, the organizational climate is operationalized by organizational trust and leadership to reflect holistic organizational elements. Several empirical findings in this study were consistent with previous knowledge-sharing studies in higher education (Fullwood et al., 2013; Kim & Ju, 2008; Nordin, Daud, & Osman, 2012). However, a large number of these studies were mainly conducted in Malaysian universities with homogenous staff. Although the populations were not homogenous with the populations in the current study, the results were similar, suggesting that knowledge-sharing is the critical factor rather than culture. This study has significantly recognized the positive influence of organizational climate, trust and leadership on knowledge sharing intention of academics. The results of this study indicate that all hypothesis was supported and strengthen the findings of previous studies. Analysis of data from surveyed higher academic institutions found that organizational climate (H5), trust (H6) and leadership (H7) have a positive and significant relationship with the intention to share knowledge. Together, these three predictors explained 66% of the variance of knowledge sharing intention between academics. Besides, all variables grounded on TPB had a positive relationship with academics' KS as predicted by the model. Hence, the findings answer the primary research question of this study "How various variables influence academics' KS behaviour?"

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله نقش جو سازمانی در مدیریت اشتراک گذاری دانش میان دانشگاهیان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi