دانلود ترجمه مقاله رویکرد توانمندسازی روانشناختی در راستای به اشتراک گذاری دانش
عنوان فارسی |
یک رویکرد توانمندسازی روانشناختی در راستای به اشتراک گذاری آنلاین دانش |
عنوان انگلیسی |
A psychological empowerment approach to online knowledge sharing |
کلمات کلیدی : |
  نظریه مشخصه های شغلی؛ سیستم مدیریت دانش؛ توانمندسازی کاربر KMS؛ به اشتراک گذاری دانش؛ پیش فعال؛ نظریه توانمندسازی روانشناختی |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 93 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. مدل تحقیق و فرضیات 4. روش تحقیق 5. تحلیل داده ها و نتایج 6. بحث و بررسی و دلالت ها
موفقیت سیستم مدیریت دانش (KMS) به اشتراک گذاری دانش بستگی دارد. پژوهش های قبلی ادعا کرده اند که عوامل انگیزشی می توانند اشتراک دانش موفق به عنوان یک رفتار پیشگسترانه را تسهیل کنند. اما، پژوهش های اندکی وجود دارند که بررسی کرده باشند چه انگیزه هایی باعث اشتراک دانش پیشگسترانه شده اند. با تلفیق یک دیدگاه توانمندسازی روانشناختی با نظریه مشخصه های شغلی، این مطالعه، نقش توانمندسازی کاربر KMS، به عنوان یک نوع خاص از توانمندسازی روانشناختی، در این انگیزه پیش گسترانه بودن را بررسی می کند تا رفتار اشتراک دانش کارکنان (یعنی مشارکت و جستجو) را تبیین کند. یافته ها نشان می دهند که توانمندسازی کاربر KMS، ارتباط معناداری با اشتراک دانش دارد، و محیط کار (مشخصات شغل، خودمختاری شغلی، سهولت استفاده از KMS و فایده مند بودن KMS)، توانمندسازی کاربر KMS را بهبود می دهد. این مطالعه با معرفی مفهوم توانمندسازی کاربر KMS، در پژوهش KM مشارکت می کند و نقش آنرا در تنظیم اشتراک گذاری دانش پیشگسترانه را اثبات می کند. همچنین به مدیران کمک می کند تا اشتراک گذاری دانش میان کارکنان در زمینه استفاده از KMS را ترغیب و ترویج دهند. مقدمه: شرکت ها جهت بهبود توانایی کارکنان در انجام وظایف شغلی به نحو آسان و موثر و در نتیجه بهبود عملکرد شغلی، از سیستم های مدیریت دانش (KMS ها) استفاده می کنند (وانگ، شارما و کائو، 2016). اکثر سازمان ها به اتخاذ و پیاده سازی KMS در سازمانشان علاقمند هستند، که البته، این امر موفقیت پیاده سازی KM را تضمین می کند. با این حال، در 15 سال گذشته، تنها 20% از شرکت ها سطح رسیدن به هدف خود را با KMS افزایش داده اند (بورد کنفرانس، 2000). معمولاً KMS بعد از اتخاذ و پیاده سازی، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بسختی توسط کارکنان دانش در کار روزمره خود برسمیت شناخته می شود (مایر، 2007).
The success of a knowledge management system (KMS) depends on knowledge sharing. Previous research has claimed that motivational factors can facilitate successful knowledge sharing as a proactive behavior. However, little research has examined what motivators lead to proactive knowledge sharing. By integrating a psychological empowerment perspective with job characteristics theory, this study examines the role of KMS user empowerment, as a specific type of psychological empowerment, in motivating this proactivity to explain employee knowledge-sharing behavior (i.e., contribution and seeking). The findings explain that KMS user empowerment is significantly associated with knowledge sharing, and the work environment (job significance, job autonomy, ease of KMS use, and KMS usefulness) enhances KMS user empowerment. This study contributes to KM research by introducing the concept of KMS user empowerment and demonstrating its role in regulating the proactive knowledge sharing. It also helps managers to promote knowledge sharing among employees in the context of KMS use. Introduction: Firms adopt and implement knowledge management systems (KMSs) to improve employees' ability to easily and effectively perform, and thereby improve firm performance (Wang, Sharma, & Cao, 2016). Most organizations are interested in adopting and implementing KMS in their organization; however, it does guarantee the success of implementation of KM. Over the past 15 years, however, only 20% of firms have increased their level of goal achievement with KMS (The Conference Board, 2000). After their adoption and implementation, KMS tend to be underused and hardly recognized by knowledge workers in their everyday work (Maier, 2007).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.