دانلود ترجمه مقاله تاثیر پیاده سازی ESN روی ارتباطات و اشتراک دانش
عنوان فارسی |
تاثیر پیاده سازی ESN روی ارتباطات و اشتراک دانش در سازمان های چندملیتی |
عنوان انگلیسی |
Impact of ESN implementation on communication and knowledge-sharing in a multi-national organization |
کلمات کلیدی : |
  شبکه های اجتماعی سازمانی؛ ارتباطات با واسطه کامپیوتر؛ تحلیل شبکه اجتماعی؛ ارتباط سازمانی؛ پیاده سازی |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 73 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. پایه نظری و فرضیات 4. روش ها 5. نتایج 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری
بحث و بررسی: بطور کلی، این تحقیق بر تعاملات مبتنی بر پیام در پلتفرم ESN، قبل و بعد از فرایند پیاده سازی ESN و جهت کمک به نمایش چندین CSF متمرکز شده است. پیام و کاربران زیادی نشان دادند که پلتفرم باعث ارتقاء پتانسیل ارتباطی بهتر و اشتراک دانش بین کارکنان می شود. طبق نتایج، فرایند پیاده سازی ESN تاثیر مثبت دارد. در اغلب واحدهای سازمانی، فرایند پیاده سازی باعث بهبود معنی داری در کاربرد ESN برحسب افزایش درصد تعداد پیام های تبادلی، تعداد کاربران و درجه توزیع معیار SNA می شود. اگرچه کاهش جزئی بدنبال دوره پیاده سازی روی داد، ولی قابل توجه نبوده و فرایند پیاده سازی باعث بهبود بلندمدت در ارزش کاری بلندمدت می شود. افزایش کاربرد ESN این اثر را نشان داد. دوره پیاده سازی و دوره های کاربرد بعدی بطور معنی داری طولانی تر از مراحل پیش از پیاده سازی تمام موارد بود. تحلیل تعقیبی نشان داد که فرایند پیاده سازی ESN تاثیر مثبتی بر تعامل واحد درون سازمانی و واحد بین سازمانی دارد. بطور کلی، ارتباط کل شرکت و بین واحدها افزایش یافت. این یک پیامد مطلوب می باشد. ما جهت درک دلایل این بهبود به بررسی فرایند پیاده سازی پرداختیم. یادآوری اینکه این فرایند یک تلاش درون سازمانی است، مهم می باشد. این یک تجربه مرحله ای با زمینه نظری نمی باشد، بنابراین، مراحل استفاده شده در پیاده سازی همگی توسط مدیریت سازمان استنباط شده و به فرایندی منجر شدند که با افزایش کاربرد ESN جهت دستیابی به اهداف برقراری ارتباط و اطلاعات در شرکت متناسب بود. فرایند استفاده شده برای پیاده سازی ESN باید جنبه مشارکت اجتماعی را مدنظر داشته باشد که استفاده از آن را بعنوان ابزار معرفی ترغیب می کند. بطور کلی، روش بصورت بالا پایین بوده و واحد کسب و کار را توسط واحد کسب و کار تکمیل می کند. تصویر 2 رویکرد کلی استفاده شده را نشان می دهد. هیچ تاریخ انتشار رسمی وجود نداشت. به جای آن، مدیریت از تمام کارکنان، واحد به واحد جهت ثبت نام دعوت کرد. مدیر ارشد همراه با نیازهای سازمانی، دستور پیاده سازی واحد را درخواست کرد. تیم پیاده سازی ابتدا از شبکه و بخش تحویل برای مشارکت دعوت کرد. سپس واحد منابع انسانی، تحقیق و توسعه، خدمات و امور مالی به گروه های دیگر و واحدهای بیشتر ملحق شده و باعث افزایش تعهد شد.
Discussion: In general, this research focused on message-based interactions within the ESN platform before and after an ESN implementation process to help illustrate several CSFs. More messages and more users indicated the platform enhanced the potential for better communication and knowledge sharing between the employees. According to the results, the ESN implementation process had a positive impact. In most organizational units, the implementation process significantly improved use of the ESN in terms of increased percentage of the number of messages exchanged, number of users, and weighted degree SNA metric. Although a slight decrease followed the implementation period, it was not significant and the implementation process yielded long term improvement in long-term business value. The increased use of the ESN demonstrated this effect. Both the implementation period and subsequent usage periods were significantly higher than the pre-implementation phases in all cases. The post hoc analysis indicated the ESN implementation process positively affected the intra-organizational unit interaction as well as the inter-organization unit interaction. In general, communication increased throughout the firm, particularly between units. This is a highly desirable outcome. We explored the implementation process closely to understand the reasons for this improvement. It is important to remember this process was an internal organizational effort. This was not a staged experiment with theoretical grounding, so the steps used in the implementation were all conceived by the organization’s management creating a process they believed best suited to increasing ESN usage to achieve communication and information sharing goals within their company. The process used to implement the ESN had to consider the social collaboration aspect of encouraging use rather than treat it as a tool introduction. In general, the approach was top down and completed business unit by business unit. Fig. 2 illustrates the general approach used. No single, official launch date existed. Instead, management invited all employees, unit by unit, to sign in. Senior leader requests, together with organizational needs, determined unit implementation order. The implementation team first invited Network and Delivery to take part. Later, Human Resources, Research and Development, Services, and Finance joined in, adding traffic and engagement with more units and other niche groups.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.