دانلود ترجمه مقاله مدیریت شبکه در عصر اکوسیستم ها: بررسی سیستماتیک
عنوان فارسی |
مدیریت شبکه در عصر اکوسیستم ها: بررسی سیستماتیک و چارچوب مدیریتی |
عنوان انگلیسی |
Network management in the era of ecosystems: Systematic review and management framework |
کلمات کلیدی : |
  اکوسیستم؛ شبکه تجاری؛ شبکه نوآوری؛ روابط؛ مدیریت؛ بررسی سیستماتیک |
درسهای مرتبط | بازاریابی صنعتی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 136 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری کلی بر مقالات اکوسیستم 3. روش تحقیق 4. نتایج: رویکرد اکوسیستمی در تحقیقات B2B 5. اکوسیستم به عنوان لایه و چشم انداز: چارچوب مدیریت شبکه 6. نتیجه گیری و دلالت ها
محققان B2B و شبکه های تجاری، بتازگی از رویکرد «اکوسیستم» برای توصیف به هم وابستگی فزاینده و تکامل مساعدتی کسب کار امروزی و فعالیت های نوآوری، استفاده می کنند. اگرچه این مفهوم در بیان این مسائل مفید می باشد، اما چالش عدم وجود درک کلی از ارزش افزوده این رویکرد، منطق نظری خاص آن و پیوندهای آن به مدیریت شبکه می باشد. این مرور نظام مند، استفاده از مفهوم اکوسیستم در مجله های B2B و دلالت های آن برای مدیریت شبکه را تحلیل می کند. همچنین مضامین معمول و مشترک ارائه می شوند، ویژگی های خاص رویکرد اکوسیستم بررسی می شوند و چهار طبقه از رویکرد اکوسیستم مشخص می شوند: (الف) رقابت و تکامل (ب) پیدایش و اختلال (ج) مبادله تجاری پایدار و (د) خلق مساعدتی ارزش. همچنین تغییرات و تحولات در فرصت های مدیریتی و چالش های مرتبط با این توسعه ها را بررسی می کنیم. در آخر، یک چارچوب مدیریت شبکه اصلاح شده را توصیه می کنیم که در آن دلالت های بهره گیری از یک لایه اکوسیستم برای تحلیل و همچنین استفاده از اکوسیستم به عنوان یک چشم انداز در مدیریت شبکه های کسب و کار و نوآوری را به بحث می گذاریم. بطور کلی، این مطالعه با فراهم کردن یک چشم انداز انسجام جویی و نظام مند در مورد این رویکرد اکوسیستم بیش از پیش مفید، و اما هنوز بطور مبهم بکار گرفته شده، در ادبیات مربوطه مشارکت می کند. مقدمه: در سال 1999، مولر و هالینن اشاره کردند که «محیط رقابتی شرکت ها در حال تجربه یک تغییر و تحول اساسی می باشد. بازارهای سنتی سریعاً با شبکه ها در حال جایگزین شدن هستند» (صفحه 414). آنها بیان کردند که چنین تغییری ملزم می کند که روابط مشتری و تامین کننده شرکت ها در زمینه گسترده تر شبکه های «تحقیق و توسعه» (R&D)، شبکه های تامین کننده عمیق و ائتلاف های رقابتی، در نظر گرفته شوند. در این مقاله، استدلال می کنیم که ما شاهد تحول مشهود دیگری در بررسی مفهومی بازاریابی و مدیریت صنعتی- از شبکه ها به سمت اکوسیستم ها- هستیم. این تحول و تغییر نگرش بازگوی افزایش همبندی، به هم وابستگی و تکامل مساعدتی بازیگران، فنآوری ها و موسسات می باشد، بنابراین نیاز به یک رویکرد نظری و تجربی متفاوت نسبت به رویکرد معمولاً بکار گرفته شده در مطالعات روابط و شبکه دارد.
Business-to-business (B2B) and business network scholars have begun adopting an “ecosystem” approach to describe the increasing interdependence and co-evolution of contemporary business and innovation activities. Although the concept is useful in communicating these issues, the challenge is the lack of overall understanding of the added value of the approach, its particular theoretical logic, and its links to network management. This systematic review analyzes the usage of the ecosystem concept in B2B journals and its implications for network management. Common themes are distilled, the specific features of the ecosystem approach are examined, and four categories of the ecosystem approach are identified: (a) competition and evolution; (b) emergence and disruption; (c) stable business exchange; and (d) value co-creation. We also examine shifts in management opportunities and challenges related to these developments. Finally, we suggest a revised network management framework, where we address the implications of utilizing an ecosystem layer for the analysis, as well as using the ecosystem as a perspective in the management of business and innovation networks. Overall, this study contributes to the literature by providing a coherence-seeking, systematic outlook on the increasingly useful, but still nascent and ambiguously utilized ecosystem approach. Introduction: In 1999, Möller and Halinen noted that “The competitive environment of firms is undergoing a fundamental change. Traditional markets are being rapidly replaced by networks” (p. 413). They suggested that such a change requires that firms' customer and supplier relationships are viewed within the broader context of Research & Development (R & D) networks, deep supplier networks, and competitive coalitions. In this paper, we argue that we are witnessing another notable shift in the conceptual focus of industrial marketing and management—from networks toward ecosystems. This shift reflects the increased connectivity, interdependence, and co-evolution of actors, technologies, and institutions, hence demanding a different theoretical and empirical approach than typically adopted in relationship and network studies.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.