دانلود ترجمه مقاله پذیرش بانکداری موبایلی: بررسی مقالات
عنوان فارسی |
پذیرش بانکداری موبایلی: بررسی مقالات |
عنوان انگلیسی |
Mobile banking adoption: A literature review |
کلمات کلیدی : |
  بررسی مقالات؛ بانکداری موبایلی؛ M-banking؛ پذیرش بانکداری موبایلی؛ مدل پذیرش تکنولوژی |
درسهای مرتبط | تجارت الکترونیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 74 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بانکداری موبایلی 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. نتیجه گیری
چکیده – تجارت الکترونیک (e-commerce) همچنان تاثیر عمیقی بر محیط کسب و کار جهانی دارد، ولی فناوری ها و کاربردهای موجود شروع به تمرکز بیشتر روی محاسبات همراه، وب بی سیم و تجارت موبایلی کرده اند. در همین زمینه، بانکداری موبایلی (m-banking) به عنوان یک کانال توزیعی مهم ظهور یافته و تحقیقات قابل توجهی برای اتخاذ آن صورت گرفته است. با این حال، این جریان تحقیقاتی فاقد یک نقشه راه یا دستورالعملی جامع و روشن می باشد. بنابراین، مقاله حاضر، به آنالیز و ترکیب مطالعات موجود در زمینه پذیرش بانکداری موبایلی و نگاشت تئوری های عمده پرداخته که محققین از آنها برای پیش بینی تمایلات مشتریان برای استفاده از آن بهره می گیرند. یافته ها نشان می دهند که مقالات مربوط به استفاده از بانکداری موبایلی گسسته می باشند، هرچند آنها عموماً وابسته به مدل پذیرش تکنولوژی و اصلاحات آنها هستند، و این موضوع نشان می دهد که سازگاری (با سبک زندگی و دستگاه ها)، سودمندی درک شده، و نگرش، مهمترین محرک ها برای استفاده از سرویس های بانکداری موبایلی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می باشد. علاوه بر این، به نظر می رسد که مقالات موجود به واسطه تمرکزشان روی بانکداری SMS در کشورهای در حال توسعه محدود شده اند؛ تقریبا هیچ مطالعه ای، استفاده از کاربردهای بانکداری موبایلی از طریق گوشی های هوشمند یا تبلت ها را مورد خطاب قرار نداده و نتایج استفاده از آنها را در نظر نگرفته است. این مطالعه، یک سری پیشنهادات و توصیه ها نیز برای محققین در زمینه بانکداری موبایلی ارائه داده است.
Electronic commerce (e-commerce) continues to have a profound impact on the global business environment, but technologies and applications also have begun to focus more on mobile computing, the wireless Web, and mobile commerce. Against this backdrop, mobile banking (m-banking) has emerged as an important distribution channel, with considerable research devoted to its adoption. However, this research stream has lacked a clear roadmap or agenda. Therefore, the present article analyzes and synthesizes existing studies of m-banking adoption and maps the major theories that researchers have used to predict consumer intentions to adopt it. The findings indicate that the m-banking adoption literature is fragmented, though it commonly relies on the technology acceptance model and its modifications, revealing that compatibility (with lifestyle and device), perceived usefulness, and attitude are the most significant drivers of intentions to adopt m-banking services in developed and developing countries. Moreover, the extant literature appears limited by its narrow focus on SMS banking in developing countries; virtually no studies address the use of m-banking applications via smartphones or tablets or consider the consequences of such usage. This study makes several recommendations for continued research in the area of mobile banking.
بانکداری موبایلی چیست؟
عبارت است از انجام تبادلات مالی روی یک دستگاه موبایل نظیر تلفن های همراه، تبلت ها و غیره. این اقدامات می تواند شامل ارسال پیامی به گوشی مشتری بانک در مورد هشدار در رابطه با سوء استفاده از حساب بانکی وی بوده و یا پرداخت صورتحساب های وی و ارسال پول به خارج از کشور باشد. مزیت بانکداری موبایلی در این است که همیشه و در همه جا قابل دسترسی است. معایت آن نیز همانطور که مشخص است، مشکلات امنیتی و طیف خدماتی محدود نسبت به شعبه بانک است.
بانکداری موبایلی در عصر دیجیتالی حاضر به واسطه ارائه برنامه های کاربردی از سمت بانک، بسیار تسهیل یافته است. توانایی در واریز یک چک، پرداخت هزینه کالاها، انتقال پول به شخص دیگر و یا یافتن نزدیک ترین دستگاه خودپرداز با استفاده از برنامه موبایل، دلیل استفاده از این برنامه ها توسط مردم است. با این حال، اتصال ایمن به برنامه بانکداری موبایلی همچنان هم مهم ترین مساله در این زمینه بوده و در غیر این صورت مشتری ممکن است با خطر سوء استفاده از اطلاعات شخصی خود توسط فردی دیگر مواجه گردد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.