دانلود ترجمه مقاله عوامل موثر در استفاده از پرداخت های موبایلی
عنوان فارسی |
عوامل موثر در استفاده از پرداخت های موبایلی – یک مدل مفهومی |
عنوان انگلیسی |
Factors influencing the use of mobile payments — A conceptual model |
کلمات کلیدی : |
  پرداخت های موبایلی؛ نظریه اقتصادی؛ نظریه مدرنیزه شدن؛ انتشار مدل نوآوری؛ مدل اقدام استدلالی نظریه (TRA)؛ مدل پذیرش تکنولوژی (TAM)؛ تئوری یکپارچه در پذیرش و استفاده از مدل تکنولوژی (UTAUT) |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 87 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. چارچوب مفهومی 4. روش تحقیق 5. بحث و بررسی
چکیده – در کشور سریلانکا با افزایش استفاده از دستگاه های موبایل و نیز افزایش اتصال به اینترنت توسط افراد، میزان استفاده از پرداخت های موبایلی نیز افزایش یافته است. پرداخت های موبایلی در مقایسه با دیگر حالات پرداخت، مزایای متعددی را برای مصرف کننده و جامعه دارند. بر اساس تئوری های استفاده از تکنولوژی های سنتی، این تحقیق یک چارچوب مفهومی را برای بررسی عوامل تاثیرگذار بر استفاده از پرداخت های موبایلی توسعه داده است. پدیده ای که در این پروهش مورد بحث و بررسی قرار گرفته، عوامل تاثیر گذار در استفاده از پرداخت های موبایلی است. در ارتباط با این موضوع، نه عامل مستقل انتخاب شده و تاثیر آنها در راستای هدف رفتاری در استفاده از پرداخت های موبایلی بررسی شده است. یک سری پرسش نامه برای جمع آوری داده ها در راستای تحلیل همبستگی برای بررسی رابطه بین این نه متغیر مستقل و متغیر وابسته یعنی هدف رفتاری در استفاده از پرداخت های موبایلی، تدوین شده است. تحلیل همبستگی دوم بین هدف رفتاری در پرداخت های موبایلی و استفاده از آن تیز با استفاده از متغیرهای واسطه ای یعنی سن و سطح تحصیلات بررسی شده است.
The hype around mobile payments has been growing in Sri Lanka with the exponential growth of the mobile adoption and increasing connectivity to the Internet. Mobile payments offer advantages in comparison to other payment modes, benefiting both the consumer and the society at large. Drawing upon the traditional technology adoption theories, this research develops a conceptual framework to uncover the influential factors fundamental to the mobile payment usage. The phenomenon discussed in this research is the factors influencing the use of mobile payments. In relation to the topic, nine independent factors were selected and their influence is to be tested onto behavioral intention to use mobile payments. The questionnaires need to be handed out for data collection for correlation analyses to track the relationship between the nine independent variables and the dependent variable — behavioral intention to use mobile payments. The second correlation analysis between behavioral intention to mobile payments and mobile payment usage is also to be checked together with the two moderating variables — age and level of education.
پرداخت موبایلی چیست
به واسطه یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن همراه، گوشی های هوشمند یا PDA می توان هزینه یک محصول یا سرویس را پرداخت کرد. تکنولوژی پرداخت موبایل را همچنین می توان برای ارسال پول به دوستان یا اعضای خانواده مورد استفاده قرار داد.
پرداخت های موبایلی قبل از اینکه در ایالات متحده و کانادا مورد توجه قرار گیرد، در آسیا و اروپا رواج یافته بود. افراد می توانستند با استفاده از عبور دادن صفحه نمایش گوشی خود از زیر بارکدخوان یک فروشگاه خاص، هزینه کالاها را پرداخت کرده و با استفاده از یک پیام کوتاه از آن مطلع گردند. یا در برخی موارد در ادارات دولتی این هزینه به صورتحساب قبض تلفن فرد اضافه شده و با استفاده از کارت های اعتباری قابل پرداخت بود.
در اواخر سال 2000، برنامه های رادیویی عمومی مانند “این زندگی آمریکایی است” از تکنولوژی پرداخت موبایلی برای جمع آوری کمک های مالی از طرف شنوندگان شان استفاده کردند. با ارسال یک کد خاص به شماره ای که توسط برنامه رادیویی اعلام می شد، شنوندگان می توانستند مبلغی را به عنوان کمک مالی به برنامه رادیویی پرداخت کنند. این هزینه به صورتحساب قبض تلفن شنونده اضافه می شد.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.