دانلود ترجمه مقاله برنامه ریزی و پیاده سازی برنامه های موبایل مارکتینگ
عنوان فارسی |
برنامه ریزی و پیاده سازی برنامه های موبایل مارکتینگ کارآمد |
عنوان انگلیسی |
Planning and implementing effective mobile marketing programs |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی موبایل؛ بازاریابی گوشی های هوشمند؛ مکانیابی؛ بیکونز؛ پرداخت |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 38 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. وضعیت فعلی موبایل مارکتینگ 2. بهره برداری از مزایای استراتژیک موبایل مارکتینگ 3. توسعه و پیاده سازی یک استراتژی موبایل مارکتینگ موثر 4. بررسی میزان موفقیت اقدامات مرتبط با موبایل مارکتینگ 5. نتیجه گیری
چکیده – موبایل مارکتینگ یکی از مولفه های بسیار مهم و اساسی در استراتژی های تبلیغاتی شرکت می باشد. اهمیت این موضوع را می توان در زمانی که افراد در رسانه های موبایلی صرف می کنند، تعداد جستجوهایی که انجام می شود، و فروش های مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با موبایل مشاهده کرد. علیرغم اهمیت روز افرون آن، کارایی و اثربخشی بازاریابی موبایل باید بر اساس معیارهایی چون نرخ بازدید، میزان افزوده شدن به سبد خرید، خارج شدن از سبد خرید و میزان سفارشات بهبود یابد. استراتژی هایی برای بهبود بازدهی موبایل مارکتینگ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. شرکت ها باید روی سه مزیت استراتژیک اصلی بازاریابی موبایلی تمرکز داشته باشند: (1) این حقیقت که دستگاه های بازاریابی موبایلی همیشه روشن بوده، متصل به اینترنت بوده و همیشه کنار مشتری هستند؛ (2) می توانند پیشنهاداتی را با توجه به مکان حضور مشتری به وی ارائه دهند؛ (3) قادر به ارسال پیام ها و پیشنهادات مرتبط و شخصی سازی شده هستند. شرکت ها همچنین باید یک استراتژی بازاریابی موبایل کارآمد را از طریق یک سری از فعالیت ها توسعه داده و پیاده سازی کنند. این ها شامل درک و واکنش به پیچیدگی موبایل مارکتینگ، طراحی سایت هایی با استفاده آسان، بهبود سایت، استفاده از استراتژی های مشارکت کارآمد مشتریان، و ارائه یک سری کدهای تخفیف در بستر موبایل می باشند. معیارهای ارزیابی اثربخشی موبایل مارکتینگ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.
Mobile marketing is an ever increasingly important component of a firm's overall promotional strategy. The importance of this medium can be seen through time spent on mobile media, number of searches, and direct and indirect mobile-generated sales. Despite its increased importance, the effectiveness of mobile marketing needs to be improved based on such metrics as bounce rates, add-to-cart rates, shopping cart abandonment, and average order size. Strategies to increase the effectiveness of mobile marketing are discussed. Firms need to capitalize on the three major strategic advantages of mobile marketing: (1) the fact that mobile marketing devices are always on, always connected, and always with the consumer; (2) the ability to generate location-sensitive offers; and (3) the ability to send relevant personalized messages and offers. Firms also need to develop and implement an effective mobile marketing strategy through a series of activities. These include understanding and reacting to the complexity of mobile marketing, designing sites based on ease of use versus ‘bells and whistles,’ increasing opt-in rates, using effective customer engagement strategies, and developing effective mobile coupons. Criteria to evaluate the effectiveness of mobile marketing are discussed.
موبایل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ، یک نوع از بازاریابی است که از طریق دستگاه های موبایلی نظیر گوشی های هوشمند، تبلت ها یا PDAها انجام می گیرد. موبایل مارکتینگ امکان استفاده از مشخصه های تکنولوژی های موبایل مدرن نظیر سرویس های مکانیابی را برای تنظیم کمپین های بازاریابی بر اساس موقعیت مشتریان یا مکان های پربازدید آنها فراهم می کند. موبایل مارکتینگ روشی است که در آن می تواند کالاها یا خدمات شخصی را از طریق دستگاه های موبایل در اختیار کاربران قرار داد.
موبایل مارکتینگ می تواند شامل ارسال پیام های متنی تبلیغاتی، پیام های چندرسانه ای، دانلود یک نرم افزار به واسطه نوتیفیکیشن روی گوشی، تبلیغات درون برنامه ای، تبلیغات وب سایتی یا استفاده از یک دستگاه موبایل برای اسکل کدهای QR باشد. سرویس های مکانیابی نیز می توانند حضور یک ارائه دهنده خاص را در نزدیکی یک کاربر به وی اطلاع دهند.
برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی موبایلی از این موضوع بهره گرفته که کاربران، دستگاه های موبایل خود را همیشه به همراه حمل می کنند. به عنوان مثال، سیستم های مکانیاب تعبیه شده در گوشی ها می توانند اطلاعات مشتریان را جمع آوری کرده و سپس تبلیغات نزدیک ترین فروشگاه به کاربر را به دستگاه موبایل وی ارسال کنند. این کمپین ها حتی می توانند هدفمندتر بوده و برای شرکت های بازاریابی بسیار مفید و موثر باشند. یک مثال از این کمپین های بازاریابی می تواند یک سوپرمارکت بزرگ باشد که آخرین تخفیفات خود را به همه افرادی که در نیم مایلی فروشگاه قرار دارند ارسال کند.
همانطور که متوجه شدید، مساله اساسی که در این زمینه وجود دارد، موضوعات مربوط به حریم خصوصی افراد است، اینکه این داده های جمع آوری شده گونه استفاده می شوند و اینکه آیا شرکت ها حق جمع آوری چنین داده هایی را بدون اجازه صریح کاربران دارند یا نه. اگر این سیستم به دلیل امنیت ضعیف به دست هکرها بیافتد می تواند برای سرقت هویتی کاربران و یا ارسال هرزنامه هایی برای آنها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ردیابی موقعیت افراد ممکن است در برخی موارد زیاد هم خوشایند بسیاری از کاربران نباشد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.