دانلود ترجمه مقاله نقش واسطه ای استراتژی های رقابتی در تاثیر مهارت های شرکت و عملکرد صادرات
عنوان فارسی |
نقش واسطه ای استراتژی های رقابتی در تاثیر مهارت های شرکت و عملکرد صادرات |
عنوان انگلیسی |
The Mediating Role of Competitive Strategies in the Effect of Firm Competencies and Export Performance |
کلمات کلیدی : |
  قابلیت های سازمانی؛ قابلیت تولید؛ قابلیت بازاریابی؛ بازاریابی و قابلیت های فروش؛ قابلیت رقابت پذیری؛ استراتژی رقابتی؛ عملکرد صادرات |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی و صادرات |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 16 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی منابع مربوطه و توسعه فرضیه 3. مدل پژوهشی 4. روش تحقیق 5. نتایج 6. نتیجه گیری و بحث و بررسی
چکیده – هدف از این پژوهش، مطالعه نقش واسطه ای استراتژی های رقابتی در تاثیر بر مهارت های شرکت مانند قابلیت تولید، بازاریابی و قابلیت فروش و صلاحیت های کسب اطلاعات و عملکرد صادرات می باشد. یک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت که به صورت تصادفی در میان 200 مدیر و کارشناسان امر صادرات از شرکت های صادراتی معتبر در ایران توزیع گردید. نرم افزار SMART PLS و SPSS برای آنالیز داده استفاده شد. نتایج آنالیز داده ها نشان داد که استراتژی های رقابتی، اثر قابلیت تولید و عملکرد صادرات را کنترل می کند. با این حال، استراتژی های رقابتی اثر مهارت های بازاریابی و عملکرد صادرات را کنترل نمی کند. نتایج مدل سازی معادله ساختاری نشان داد که مدل تحقیق دارای یک تطابق مناسبی می باشد.
The objective of this research is to study the mediating role of competitive strategies in affecting the aspects of firm competencies such as production capability, marketing and sales capability and information competency, and export performance. A questionnaire was used for data collection which was randomly distributed among 200 of managers and export experts of top export companies in Iran. SMART PLS and SPSS software were used for the data analysis. The results of the data analysis showed that competitive strategies mediate the effect of production capability and export performance. However competitive strategies do not mediate the effect of marketing competency and export performance. The results of structural equation modeling show that the research model has a proper goodness-of-fit.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.