دانلود ترجمه مقاله نقش واسط قابلیت های نوآورانه روی جهت گیری بازار و عملکرد صادرات: پیاده سازی روی SMEها در ترکیه
عنوان فارسی |
نقش واسط قابلیت های نوآورانه روی جهت گیری بازار و عملکرد صادرات: پیاده سازی روی شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) در ترکیه |
عنوان انگلیسی |
The Mediating Role of Innovation Capability on Market Orientation and Export Performance: An Implementation on SMEs in Turkey |
کلمات کلیدی : |
  قابلیت نوآورانه؛ جهت گیری بازار؛ عملکرد صادرات؛ SMEها |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی و صادرات |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 27 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. قابلیت نوآورانه 3. جهت گیری بازار 4. عملکرد صادرات 5. روش تحقیق 6. بحث و بررسی 7. محدودیت ها و جهت گیری های آتی
چکیده – هدف این مقاله، بررسی رابطه بین جهت گیری بازار، قابلیت های نوآورانه و عملکرد صادرات و نیز ارزیابی تاثیر واسطه قابلیت های نوآورانه روی رابطه بین جهت گیری بازار و عملکرد صادرات با یک پیاده سازی روی شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) در ترکیه می باشد. در این زمینه، یک مدل پژوهشی و فرضیه های مرتبط ارائه شده اند. به منظور تست فرضیه ها ئر این مدل پژوهشی، یک مطالعه میدانی با استفاده از روش نظر سنجی روی 474 مالک و مدیر از 186 شرکت فعال در بخش تولیدی انجام گرفته است. داده های جمع آوری شده از 474 مالک و مدیر با استفاده از تحلیل همبستگی و رگرسیون با مدل معادله ساختاری (SEM) آنالیز شده است. این آنالیز با استفاده از بسته های نرم افزاری SPSS و AMOS انجام شده است. به عنوان نتیجه ای از این تحقیق، مشخص شده که قابلیت های نوآورانه دارای تاثیر میانجی جزئی روی ابعاد جهت گیری بازاری و عملکرد صادراتی می باشند. این یافته های تجربی نشان می دهند که SMEها می توانند از طریق بهبود قابلیت های نوآورانه بازار محور به مزیت های رقابتی نائل گردند.
The purpose of this study is to investigate the relationship between market orientation, innovation capability and export performance and also to figure out the mediator effect of innovation capability on the relationship between market orientation and export performance with an implementation on small and medium-sized enterprises (SMEs) in Turkey. In this context, a research model and related hypotheses have been developed. In order to test the hypotheses in the research model, a field study was carried out using the survey method with 474 owners and managers in total, from 186 number of firms operating in manufacturing sector. Data collected from 474 owners and managers have been analyzed using correlation and regression analysis with Structural Equation Model (SEM). Analysis is performed using SPSS and AMOS software packages. As a result of this study, it is founded that innovation capability has a partial mediator effect on market orientation dimensions and export performance. This empirical findings show that SMEs can be able to achieve competitive advantage through improving a market-driven innovation capability.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.