دانلود ترجمه مقاله ساختار بازار و اهداف قیمت گذاری در بخش خدمات
عنوان فارسی |
ساختار بازار و اهداف قیمت گذاری در بخش خدمات |
عنوان انگلیسی |
Market structure and pricing objectives in the services sector |
کلمات کلیدی : |
  استراتژی بازاریابی؛ پژوهش کمی؛ مطالعه میدانی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 42 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مرور مقالات 3. چارچوب مفهومی و فرضیات پژوهش 4. روش تحقیق 5. تحلیل داده ها و نتایج پژوهش 6. بحث و بررسی و مفاهیم 7. محدودیت ها و رهنمودهای پژوهش آتی
چکیده – هدف – هدف از این مقاله بررسی اهداف قیمت گذاری (به عنوان مثال، اهداف مربوط به مشتری، اهداف مربوط به فروش، اهداف مرتبط با سود) است که شرکتهای خدماتی آن ها را برای تنظیم قیمت های خود و بررسی تاثیر ساختار بازار بر این اهداف دنبال می نمایند. طرح / روش تحقیق / رویکرد – برای رسیدن به اهداف تحقیق، داده ها از 184 شرکت فعال در چهار صنعت خدماتی مختلف، یعنی، شرکتهای خدمات لجستیکی، شرکتهای ارائه کننده خدمات مالی، شرکتهای فناوری اطلاعات و شرکتهای هواپیمایی جمع آوری شدند. یافته ها – یافته ها نشان می دهند شرکت هایی که در مطالعه حاضر مورد بررسی قرار گرفتند، به نظر می رسد که سلسله مراتب اهداف قیمت گذاری را دنبال نمایند، که در آن تمرکز اصلی آنها بر حفظ مشتریان موجود و جلب مشتریان جدید برای تضمین بقای طولانی مدت آنها در بازار بدون توجه به مسائل و اهداف مالی است. این مطالعه همچنین نشان داد که ساختار بازار، همراه با بخش عملیات، تاثیری بر اهداف قیمت گذاری دنبال شده دارد، چرا که شرایط بازار مختلف برای رسیدن به اهداف قیمت گذاری مختلف یافت شده است. مفاهیم عملی – یافته های فوق نشان می دهد که مدیران مسئول تعیین قیمتها در شرکتهای خود باید با مشخصه های منحصر به فرد بازار خود هدایت شوند. اصالت / ارزش – با توجه به فقدان مطالعات مشابه در مقالات موجود بخش خدمات، اصالت / ارزش این مقاله در این حقیقت نهفته است که یکی از اولین تلاشها برای بررسی تجربی این موضوع از نقطه نظر بازاریابی است.
Purpose - The purpose of this paper is to investigate the pricing objectives (e.g. customer-related objectives, sales-related objectives, profit-related objectives) that service companies pursue to set their prices and to examine the impact of market structure on these objectives. Design/methodology/approach - To achieve the research objectives, data were collected from 184 companies operating in four different service industries, namely, logistics companies, financial services providers, information technology companies and airlines. Findings - The findings indicate that the companies that were investigated in the current study seem to follow a hierarchy of pricing objectives, in which their main focus is on the maintenance of the existing customers and the attraction of new ones to ensure their long-term survival in their market without, however, disregarding financial issues and objectives. The study also revealed that the market structure, along with the sector of operation, has an impact on the pricing objectives pursued, as different market conditions were found to lead to different pricing objectives. Practical implications - The above findings indicate that managers responsible for setting prices within their firms should be guided by the unique characteristics of their markets. Originality/value - Given the lack of similar studies within the existing services sector literature, the originality/value of the paper lies in the fact that it presents one of the first attempts to empirically examine this issue from a marketing point of view.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.