دانلود ترجمه مقاله تناسب یادگیری بازار و قابلیت های سازمانی برای نوآوری مدیریت
عنوان فارسی |
تناسب بین یادگیری بازار و قابلیت های سازمانی برای نوآوری مدیریت |
عنوان انگلیسی |
The fit between market learning and organizational capabilities for management innovation |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری مدیریت؛ یادگیری بازار؛ قابلیت های فناورانه؛ قابلیت های بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 96 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. توسعه فرضیات 4. روش تحقیق 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – این مقاله به بررسی نحوه تعامل یادگیری بازار (از هر دو نظر اکتشافی و بهره برداری) با قابلیت های سازمانی (قابلیت های تکنولوژیکی و قابلیت های بازاریابی) به منظور تاثیر بر نوآوری مدیریتی می پردازد. با جمع آوری داده ها از یک نمونه از 272 شرکت که هر کدام دو فرد با اطلاعات مهمی برای این مطالعه ارائه کردند (مجموع 544 پاسخ دهنده)، پی بردیم که هر دوی یادگیری اکتشافی و بهره برداری بازار دارای تاثیر مثبتی بر نوآوری مدیریتی است. تاثیر یادگیری اکتشافی و بهره برداری بازار بر نوآوری مدیریتی مشروط به قابلیت های نوآوری و بازاریابی است. به طور خاص، قابلیت های نوآوری تاثیر مثبت یادگیری اکتشافی بازار را افزایش و تاثیر مثبت یادگیری بازار بهره برداری بر نوآوری مدیریتی را تضعیف می سازد. قابلیت های بازاریابی تاثیر مثبت یادگیری بهره برداری بازار را افزایش و تاثیر مثبت یادگیری اکتشافی بازار را بر نوآوری مدیریتی تضعیف می سازد. این مطالعه با ادغام نظریه یادگیری سازمانی با دیدگاه ظرفیت جذب به توضیح نوآوری مدیریتی کمک می کند.
This paper examines how market learning (both explorative and exploitative) interacts with organizational capabilities (technological capabilities and marketing capabilities) to affect management innovation. Drawing upon data from a sample of 272 firms each of which contributed two key informants to the study (resulting in a total of 544 respondents), we find that both exploratory and exploitative market learning have a positive effect on management innovation. The effects of exploratory and exploitative market learning on management innovation are contingent on technological and marketing capabilities. Specifically, technological capabilities enhance the positive effect of exploratory market learning and weaken the positive effect of exploitative market learning on management innovation. Marketing capabilities enhance the positive effect of exploitative market learning and weaken the positive effect of exploratory market learning on management innovation. This study contributes to the literature by integrating organizational learning theory with the absorptive capacity perspective to explain management innovation.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.