دانلود ترجمه مقاله نوآوری در بازار: مروری بر مقالات
عنوان فارسی |
نوآوری در بازار: مروری بر مقالات و جهت گیری های جدید پژوهشی |
عنوان انگلیسی |
Market innovation: A literature review and new research directions |
کلمات کلیدی : |
  ایجاد بازار؛ شکل دادن به بازار؛ تحریک بازار؛ پیشگامی در بازار؛ سیستم های بازاری؛ نظریه پیچیدگی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 84 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. دامنه پژوهش 3. روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – در سه دهه گذشته، یک پژوهش آکادمیک سریعاً رو به گسترش، نحوه خلق شدن بازارهای جدید و نحوه تبدیل بازارهای موجود، را مورد بررسی قرار داده اند که در این مقاله، ما آن را «نوآوری بازاری» می نامیم. مقالات مربوط به نوآوری بازاری، بتازگی شکل گرفته است و از مشکلات ناهمگنی اصطلاحات، الگوهای نظری و محیط های پژوهش تجربی، برخوردار است. هدف این مقاله، ترسیم نقشه راه این رشته، شناسایی خوشه های پژوهشی متمایز و کشف تحولات جنبه های مفهومی مربوط به این مقالات می باشند. مخصوصاً اینکه، با استفاده از نقشه سازی کتابنامه ای، این مقاله، شش خوشه از پژوهش ها در مورد نوآوری بازاری را شناسایی می کند. تحلیل های بیشتر، سه تحول عمده در این مقالات در گذر زمان را آشکار می کنند: (1) تحول از کاهش گرایی به پیدایش (2) تحول از نمایندگی مرکزی به نمایندگی توزیع شده، و (3) تحول از خطی بودن به غیرخطی بودن. برای افزایش درک در مورد هر سه این تحولات و پیشبرد توسعه نظریه، نظریه پیچیدگی، چهارچوب فرانظری ارزشمندی را ارائه خواهد کرد. جهت های پژوهشی آتی از نظریه پیچیدگی استخراج می شوند. مقدمه: بازارها، برای تفکر و اجرای مدیریت، نقشی اساسی دارند، زیرا حیطه فعالیت را برای شرکت ها نشان می دهند. در گذر زمان، بازارهای موجود می توانند تحت تغییرات هنگفتی قرار گیرند و تماماً بازارهای جدیدی می توانند پدیدار شوند که چالش های قابل توجهی برای شرکت ها بوجود بیاورند. برای مثال، «خودروهای دارای آلودگی کم» (LEV ها)، خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پیل سوختی که یک فضای بازاری جدید در صنعت خودروسازی بوجود آورد را مورد ملاحظه قرار دهید. سازندگان LEV ها، باید تصمیمات طراحی فنآوری عمده (بخصوص، خودروهای کاملاً الکتریکی در مقایسه با خودروهای هیبریدی که یک موتور الکتریکی را با یک موتور احتراق داخلی ترکیب می کنند)، بگیرند؛ فعالان چالشی در صنعت خودرو، با منافع شخصی در وضعیت فنآوری فعلی، اولویت ها و ترجیحات جدیدی در مصرف کنندگان بوجود می آورند؛ شبکه های پیچیده ذینفعان، شامل دلالان خودرو، مقامات بهداشت و ایمنی، قانون گذاران و دولت ها را کاوش می کنند؛ ایجاد یک زیرساخت شارژ کافی را تقویت و تسهیل می کنند؛ و با پرداختن به نگرانی های مربوط به الزامات زیرساخت و اثرات خالص بر محیط زیست، به مشروعیت بازاری دست پیدا می کنند (پینکسه، باهنساک و کولک، 2014).
Over the past three decades, a rapidly expanding academic literature has investigated how new markets are created and how existing markets are transformed, phenomena this article refers to as “market innovation”. The literature on market innovation is currently fragmented and characterized by heterogeneity of terminology, theoretical paradigms, and empirical research settings. The purpose of this article is to map the field, identify distinct research clusters, and uncover shifts in the literature’s underpinning conceptual perspectives. Specifically, using bibliometric mapping, the article identifies six clusters of market innovation research. Further analysis reveals three major shifts in the literature over time: (1) a shift from reductionism to emergence, (2) a shift from central agency to distributed agency, and (3) a shift from linearity to non-linearity. To advance the understanding of all three shifts and move theory development forward, complexity theory offers a valuable meta-theoretical framework. Future research directions are derived from complexity theory. Introduction: Markets are fundamental to managerial thought and practice because they present the domain of action for firms. Over time, existing markets can undergo dramatic changes and entirely new markets may emerge, posing significant challenges to firms. Consider, for example, the case of Low Emission Vehicles (LEVs); electric, hybrid and fuel-cell vehicles which created a new market space in the automotive industry. LEV manufacturers had to make major technology design decisions (e.g., purely electric vehicles versus hybrid cars combining an electric motor with an internal combustion engine); challenge players in the automotive industry with a vested interest in the technological status quo; establish new preferences among consumers; navigate complex networks of stakeholders, including car dealers, health and safety authorities, lawmakers, and governments; promote the creation of an adequate charging infrastructure; and achieve market legitimacy by addressing concerns regarding infrastructure requirements and net effects on the environment (Pinkse, Bohnsack & Kolk, 2014).
ترجمه این مقاله در 34 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 10 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.