دانلود ترجمه مقاله حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس های نهادینه شده

عنوان فارسی

حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس های نهادینه شده: چارچوبی برای تحلیل منابع تغییر ساختاری

عنوان انگلیسی

Management accounting and the paradox of embedded agency: A framework for analyzing sources of structural change

کلمات کلیدی :

  حسابداری مدیریت؛ پارادوکس؛ ساختار اجتماعی؛ ادارات دولتی نهادینه شده؛ تغییر؛ دوگانگی

درسهای مرتبط حسابداری مدیریت
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2018 تعداد رفرنس مقاله : 117
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. ریشه های نظری پارادوکس آژانس های نهادینه شده 3. باز کردن پارادوکس آژانس های نهادینه شده - چارچوب GIAMER 4. حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس های نهادینه شده 5. بحث پایانی و رهنمودهای آتی 6. مقالات در باب این مسأله خاص

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – در سال ‌های اخیر، جریان بزرگ و رو به رشدی از تحقیقات حسابداری مدیریت وجود داشته است که بر معمای نظری تمرکز دارند که اغلب به عنوان پارادوکس آژانس های نهادینه شده اشاره دارد. به این معنا که چگونه آژانس های نهادینه شده می ‌توانند به صورت عمدی یا غیرعمدی ساختارهای اجتماعی را زمانی که تفسیرها، نیات و عقلانیت ها همگی دقیقا توسط این ساختارها شکل می ‌گیرند، تغییر دهند؟ به عنوان وسیله ‌ای برای پرداختن به این پارادوکس توضیح می ‌دهیم که چگونه شش ویژگی ساختارهای اجتماعی، یعنی عمومیت، عدم کفایت، ابهام، چندگانگی، نهادینه شدن و انعکاس پذیری می ‌تواند به عنوان منابع آژانس های نهادینه شده عمل کند. این چارچوب به اصطلاح GIAMER برای گره زدایی تحلیلی شیوه‌ های رایج توضیح پارادوکس در حوزه حسابداری مدیریتی و پیشنهاد ایده‌ هایی برای تحقیقات آینده استفاده می ‌شود. ما سرمقاله را با ارائه سه مقاله منظور شده در این مساله خاص به پایان می ‌بریم.

نمونه متن انگلیسی مقاله

In recent years there has been a large and growing stream of management accounting research focusing on the theoretical puzzle often referred to as the paradox of embedded agency. That is, how can embedded agents come to (un-)intentionally change social structures when their interpretations, intentions, and rationalities are all shaped by these very structures? As a means of addressing this paradox we elaborate on how six qualities of social structures may work as sources of embedded agency, namely their Generality, Inadequacy, Ambiguity, Multiplicity, Embeddedness, and Reflexivity. This so-called GIAMER framework is then used to analytically disentangle common ways of explaining the paradox within the management accounting area and to propose ideas for future research. We close the editorial by presenting the three papers included in this Special Issue.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس های نهادینه شده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نوزده =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi