دانلود ترجمه مقاله اتخاذ نوآوری های حسابداری مدیریت: سازگاری فرهنگ سازمانی و نتایج درک شده
عنوان فارسی |
اتخاذ نوآوری های حسابداری مدیریت: سازگاری فرهنگ سازمانی و نتایج درک شده |
عنوان انگلیسی |
Adoption of management accounting innovations: Organizational culture compatibility and perceived outcomes |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری های حسابداری مدیریت؛ انتشار؛ اتخاذ؛ فرهنگ سازمانی؛ کارت های امتیازی متوازن؛ نظریه نوین سازمانی |
درسهای مرتبط | حسابداری مدیریت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 74 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نظریه و توسعه فرضیات 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی
چکیده – اگرچه با معرفی تعدادی از نوآوری های حسابداری مدیریت موفقیت آمیز در طول چند دهه گذشته، تعداد زیادی از تحقیقات ایجاد شده است، ما دانش محدودی در این مورد داریم که چگونه انتشار نوآوری ها تحت تاثیر اثر متقابل بین مشخصه های اتخاذ کنندگان و ویژگی های نوآوری قرار می گیرد. مطالعه ارایه شده در این مقاله به این نوشتارها کمک می کند که اتخاذ نوآوری ها در سطح تحلیل شرکت را بررسی نمایند. ما یک مدل اتخاذ را توسعه داده و مورد آزمایش قرار می دهیم که از دو ایده تازه معرفی شده در مورد اتخاذ نوآوری – مفهوم سازگاری بین فرهنگ سازمانی و ارزش ها و باورها در نوآوری ها، استفاده می برد و این دیدگاه که پذیرندگان اولیه و دیرهنگام ممکن است هر دو انگیزه بگیرند تا براساس دستاوردها و زیان های اقتصادی و اجتماعی مورد انتظار آن را اتخاذ نمایند. در ترکیب نمودن این مدلها، ما فرض می کنیم که یک نوآوری انتشار یافته که با ارزش ها و باورهای یک شرکت سازگار است، در صورتی ابتدا اتخاذ می شود که به عنوان دستاوردهای کافی محول درک شود در حالی که نوآوری در صورت عدم درک آن، رد میشود، و یک نوآوری انتشار یافته که با ارزش ها و باورهای یک شرکت ناسازگار است، در صورتی دیر اتخاذ می شود که به عنوان کاهش احتمال ضررهای تحمیلی درک شود در حالی که نوآوری در صورت عدم انجام این کار، رد می شود. فرضیه ها با استفاده از داده های ارایه شده توسط یک بررسی مبتنی بر وب از شرکت های تولیدی سوئدی در انتشار کارت امتیازی متوازن در آن شرکتها ایجاد شده و مورد آزمایش قرار می گیرند. در بسیاری از جنبه ها الگوی نتایج این مطالعه از مدل و فرضیات ما پشتیبانی می کند.
Although the introduction of a number of successful management accounting innovations over the past few decades has generated a vast amount of research, we have limited knowledge about how the diffusion of innovations is affected by the interplay between characteristics of adopters and characteristics of innovations. The study presented in this paper contributes to the literature that examines the adoption of innovations at the firm level of analysis. We develop and test an adoption model which draws on two recently introduced ideas about innovation adoption—the notion of compatibility between organizational culture and the values and beliefs embedded in innovations, and the perspective that early and late adopters might both be motivated to adopt based on expected economic and social gains and losses. In synthesising these models, we assume that a diffusing innovation that is compatible with a firm’s values and beliefs is adopted early if it is perceived as delivering adequate gains while the innovation is rejected if it is not perceived as doing so, and that a diffusing innovation that is incompatible with a firm’s values and beliefs is adopted late if it is perceived as reducing the likelihood of incurring losses while the innovation is rejected if it is perceived as not doing so. Hypotheses are generated and tested using data provided by a web-based survey of Swedish manufacturing firms on the diffusion of the balanced scorecard across those firms. In most respects, the pattern of results this study finds supports our model and assumptions.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.