دانلود ترجمه مقاله نقش سیستم های حسابداری مدیریت در راهبردهای ارزش جهانی

عنوان فارسی

نقش سیستم های حسابداری مدیریت در راهبردهای ارزش جهانی

عنوان انگلیسی

The role of management accounting systems in global value strategies

کلمات کلیدی :

  سیستم های حسابداری مدیریت؛ ارزش آفرینی؛ بازارهای جهانی؛ تحلیل مقایسه ای کیفی مجموعه فازی

درسهای مرتبط حسابداری مدیریت
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 34
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. گزاره ها و نگاشت مفهومی 3. روش ها 4. نتایج پژوهش 5. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – در این مقاله، رابطه و وابستگی های متقابل جایگاه شرکت ها در بازارهای جهانی، نوآوری، تمرکز بر راهبردهای ارزش آفرینی یا توسعه ارزش و شدت استفاده از آنها و طراحی سیستم ابزارهای حسابداری مدیریت را بررسی می کنیم. داده ها را با انجام پیمایش روی 500 مورد از بزرگترین شرکت های پرتغالی گردآوری نمودیم. نتایج، وجود وابستگی های متقابل چندگانه بین شدت استفاده و طراحی سیستم حسابداری مدیریت و جایگاه یابی جهانی و همچنین تمرکز ارزشی شرکت ها را نشان داد. جایگاه یابی در بازار جهانی، و همچنین شدت{کاربرد} حسابداری مدیریت، ارتباط مستقیمی با نوآوری دارد. همچنین، پیکربندی های چندگانه نشان می دهد که تمرکز بر راهبرد ارزش ( خلق محصولات جدید یا صرفاً توسعه دادن آنها برای بازارهای متفاوت) ماهیت سیستم حسابداری مدیریت که شرکت ها بکار گرفته اند را تغییر می دهد. در نتیجه، ما به پیشبُرد بحث سیستم های حسابداری مدیریت در برابر بسته های حسابداری مدیریت با بذل توجه خاص به برازش و همسانی درونی آن ابزارها کمک نمودیم. از نظر روش شناسی، نتایج متناسب با ابزارهای تحلیلی متفاوت- رگرسیون چند متغیره، تحلیل مقایسه ای کیفی مجموعه فازی، و تحلیل عاملی- از استواری برخوردار است. مقدّمه: ادبیات پژوهش موجود نشان می دهد که ابزارهای حسابداری مدیریت با انعطاف پذیری فزاینده که برای پاسخ دادن به تغییرات همیشگی بازار لازم است، مرتبط می باشند ( برای مثال، نیکسون، و برنز، 2012) . چِنهال و مورس (2015) به این حقیقت اشاره کردند که سیستم های حسابداری از ابزارهای ساده برنامه ریزی و کنترل به سیستم های پیچیده تر نوآوری محور تکامل یافته اند. فدراسیون بین المللی حسابداران (1998) چهار مرحله از تکامل را شناسایی نموده است. این مراحل به لحاظ ارائه اطلاعات و مدیریت منابع با یکدیگر تفاوت دارند. در ابتدا، ابزارهای حسابداری مدیریت بر تعیین کردن هزینه محصول متمرکز بودند. در مرحله دوم، به عنوان بخش هایی از سیستم های کنترل مدیریت توصیف گردیدند. در مرحله سوم، به دلیل افزایش رقابت و توسعه فنّاورانه سریع، این ابزارها بر کاهش دادن منابع اتلاف شده متمرکز شدند. در نهایت، مرحله چهارم بر ارزش آفرینی تمرکز داشت. به منظور اینکه مدیریت هزینه با راهبرد شرکت همسو شود، اجرای ابزارهای راهبردی متفاوت برای مدیریت هزینه ضروری گردیده است (کوپر و اسلاگ مولدِر، 1999).

نمونه متن انگلیسی مقاله

In this paper, we explore the relationship and interdependencies of firms’ positions in global markets, innovation, foci on value creation or value development strategies and their intensity of use and system design of management accounting (MA) tools. We collect data through a survey of the 500 largest Portuguese firms. The results show multiple interdependencies of MA intensity of use and system design and global positioning as well as the value foci of firms. Global market positioning, as well as MA intensity, is directly associated with innovation. The multiple configurations also show that the value strategy focus (creating new products or solely developing them for different markets) changes the nature of the MA system put in place by firms. Consequently, we contribute to the discussion of MA systems vs MA packages by specifically addressing the fit and internal consistency of those tools. Methodologically, the results are robust to different analytical tools - multivariate regression, fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA) and factor analysis. Introduction: The existing literature shows that management accounting (MA)3 tools are associated with the increasing flexibility that is necessary to respond to ever-present market changes (e.g. Nixon & Burns, 2012). Chenhall and Moers (2015) point to the fact that accounting systems moved from simple planning and control tools to more complex innovation-oriented systems. IFAC (1998) identifies four stages of evolution. These stages differ in their information provision and resource management. Initially, MA tools were focused on the determination of product cost. In the second stage, they were characterized as parts of management control systems. In the third stage, due to increased competition and rapid technological development, the tools were focused on the reduction of wasted resources. Finally, the fourth stage emphasized value creation. To align cost management with company strategy, the implementation of different strategic cost management tools became imperative (Cooper & Slagmulder, 1999).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله نقش سیستم های حسابداری مدیریت در راهبردهای ارزش جهانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi