دانلود ترجمه مقاله تاثیر بین المللی سازی SME بر نوآوری: نقش جهت گیری کارآفرینی

عنوان فارسی

تاثیر بین المللی سازی SME بر نوآوری: نقش واسط جهت گیری کارآفرینی و بازار

عنوان انگلیسی

The impact of SME internationalization on innovation: The mediating role of market and entrepreneurial orientation

کلمات کلیدی :

  شرکت های کوچک و متوسط (SME)؛ بین المللی سازی؛ جهت گیری کارآفرینی؛ جهت گیری بازار

درسهای مرتبط مدیریت بازاریابی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2019 تعداد رفرنس مقاله : 182
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش 4. یافته ها 5. بحث و بررسی 6. دلالت های مدیریتی 7. محدودیت ها و تحقیقات آینده 8. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – در محیط جهانی بسیار رقابتی امروز، حتی شرکت های کوچک و متوسط (SME ها) لازم است نوآوری در محصول و فرآیند داشته باشند تا در رقابت عملکرد بهتری داشته باشند و مشتریان جهانی را راضی نگه دارند. بررسی عوامل موفقیت عملکرد نوآوری برای بقا و رقابت پذیری SME ها، بسیار مهم شده است. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر میزان بین المللی سازی (DoI) بر عملکرد نوآوری از طریق عوامل میانجیگر بازار و گرایش کارآفرینی در زمینه SME های بازارهای نوظهور، می باشد. مدل و فرضیه های خود را با 235 شرکت SME در امارات متحده عربی، که یک بازار نوظهور است، آزمون کردیم. نتایج بدست آمده از برآوردهای حداقل مربعات جزئی، نشان می دهند که میزان بین المللی سازی تاثیر مثبتی بر عملکرد نوآوری می گذارد، و مهمتر اینکه، این رابطه غیرمستقیم است و بازار گرایی و کارآفرینی گرایی برای SME ها، کاملاً میانجی گر هستند. این نتایج مکانیزم اثر DoI بر عملکرد نوآوری در زمینه SME ها در این بازار نوظهور را شفاف سازی می کنند. مقدمه: در یک محیط جهانی بیش از پیش رقابتی، شرکت های کوچک و متوسط (SME ها)، تاثیر زیادی بر اقتصاد کشورها وارد می کنند که این بخاطر تعداد زیاد و سهم نیروی کار دخیل در آنها می باشد. مخصوصاً در کشورهای نوظهور، SME ها، اکثریت عمده کسب و کارها و اکثر مشاغل را تشکیل می دهند. اینها تاثیری قوی بر اقتصاد چنین کشورهایی دارند و موتور رشد اقتصادی می باشند (بروکیو و مویانو، 2007؛ پرز و استامپو، 200). SME ها در منطقه خلیج فارس، ستون اصلی بخش خصوصی را تشکیل می دهند- بالغ بر 90% از همه فعالیت های تجاری (رطب و اعظم، 2011). علاوه بر آن، SME های منطقه خلیج فارس، بیش از 80% از کل نیروی کار و 60% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند (PWC، 2016). بنابراین، بهبود رقابت پذیری SME ها در بازارهای نوظهور برای رشد اقتصادی آن بازارها بسیار مهم است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

In today's highly competitive global environment, even small and medium-sized enterprises (SMEs) need to make product and process innovations in order to outperform the competition and satisfy global customers. Investigating the success factors of innovation performance has become critical for the survival and competitiveness of SMEs. The aim of this study is to explore the impact of the degree of internationalization (DoI) on innovation performance through the mediating factors of market and entrepreneurial orientation in the context of emerging-market SMEs. We tested our model and hypotheses with 235 SMEs in the United Arab Emirates, which is an emerging market. The results obtained from partial least squares estimates indicate that the degree of internationalization positively affects innovation performance and, more importantly, that this relationship is indirect and fully mediated by market and entrepreneurial orientation for SMEs. These results shed light on the mechanism of the effect of DoI on innovation performance in the emerging-market SME context. Introduction: In an increasingly competitive global environment, small and medium-sized enterprises (SMEs) exert a great impact on the economies of countries due to their large number and the share of the workforce involved in them. Especially in emerging countries, SMEs make up the vast majority of businesses and create most of the jobs. They have a strong influence on the economies of such countries and are the engine of economic growth (Bruque & Moyano, 2007; Peres & Stumpo, 2000). SMEs in the Gulf region form the backbone of the private sector—representing 90% of all commercial activities (Rettab & Azzam, 2011). Moreover, SMEs in the Gulf region accounts for>80% of the overall workforce and 60% of gross domestic product (PWC, 2016). Therefore, enhancing the competitiveness of SMEs in emerging markets is crucial for the economic growth of those markets.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله تاثیر بین المللی سازی SME بر نوآوری: نقش جهت گیری کارآفرینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi