دانلود ترجمه مقاله مزیت های رقابتی بین المللی در گردشگری
عنوان فارسی |
مزیت های رقابتی بین المللی در گردشگری: یک دیدگاه التقاطی |
عنوان انگلیسی |
International competitive advantages in tourism: An eclectic view |
کلمات کلیدی : |
  گردشگری؛ شاخص بالاسا؛ مزیت های رقابتی؛ مدل های داده پانلی |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 58 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. مزیت های نسبی در مقابل مزیت های رقابتی 4. اندازه گیری مزایای رقابتی 5. شاخص های توسعه یافته بالاسا برای خدمات گردشگری 6. عوامل تعیین کننده مزایای رقابتی در گردشگری 7. نتایج اصلی تحلیل اقتصاد سنجی 8. نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه عوامل تعیین کننده مزایای رقابتی در خدمات گردشگری برای کشورهای اتحادیه اروپا را در طول دوره ۲۰۰۰ - ۲۰۱۳ بررسی می کند. پس از توسعه روش بالاسا برای اندازه گیری مزایای رقابتی، یک مدل داده پنل پویا برای توضیح محرک ها اجرا می شود. تحلیل اقتصاد سنجی نشان می دهد که متغیرهای نسبت عوامل خاص، و نیز متغیرهای مرتبط با نظریه تجارت جدید، به طور قابل توجهی در توضیح مزیت های رقابتی بین المللی در گردشگری نقش دارند. در عین حال، عوامل مرتبط با نظریه تجارت جدید به تقویت این مزایا کمک می کنند. به طور مشخصی یافته های ما در مورد ارتباط آماری منفی بین مزایای رقابتی در گردشگری و بهره وری کلی کشور جالب توجه به نظر می رسد، که با سرانه تولید ناخالص داخلی اندازه گیری شده است. برخی از سیاست ها و مفاهیم مدیریتی، پژوهش را به نتیجه می رسانند.
This study investigates the determinants of competitive advantages in tourism services for the EU-28 countries over the period 2000–2013. After having extended the Balassa methodology to measure competitive advantages, a dynamic panel data model is implemented to explain their drivers. The econometric analysis indicates that specific factor-proportions variables, as well as variables related to the new trade theory, contribute significantly to the explanation of international competitive advantages in tourism. At the same time, factors related to the new trade theory help strengthening these advantages. Particularly interesting seems to be our finding about the negative statistical association between competitive advantages in tourism and the overall efficiency of the country, measured by per capita GDP. Some policy and managerial implications conclude the work.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.