دانلود ترجمه مقاله نوآوری در بخش خدمات و نقش ثبت اختراعات و اسرار تجاری
عنوان فارسی |
نوآوری در بخش خدمات و نقش ثبت اختراعات و اسرار تجاری: شواهدی از شرکتهای ژاپنی |
عنوان انگلیسی |
Innovation in the service sector and the role of patents and trade secrets: Evidence from Japanese firms |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری؛ بخش خدمات؛ ثبت اختراع؛ اسرار تجاری؛ بهره وری |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری؛ مدیریت بازرگانی؛ مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 35 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 40 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مکانیسم های تخصیص بودجه: پیشینه سازمانی و مرور مقالات 3. نوآوری خدمات: چارچوب تحلیلی و فرضیه ها 4. داده ها و روش تحقیق 5. نتایج 6. نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه، با استفاده از داده های سطح شرکت ژاپنی، یافته های تجربی درباره نوآوری در بخش خدمات و نقش ثبت اختراعات و اسرار تجاری را ارایه می دهد. شرکتهای خدماتی نوآوری های محصول کمتری نسبت به شرکت های تولیدی دارند، اما بهره وری شرکت های خدماتی نوآور بسیار زیاد است. شرکت های خدماتی تمایل کمتری به داشتن ثبت اختراع دارند، اما حفظ اسرار تجاری آنها قابل مقایسه با شرکتهای تولیدی است. نوآوری های محصول / خدمات دارای روابط مثبتی با حفظ ثبت اختراعات و اسرار تجاری در هر دو صنعت هستند، اما یک ارتباط مثبت از نوآوری های فرآیند تنها با حفظ اسرار تجاری در صنعت تولید دریافته می شود. مقدمه: این مطالعه، با استفاده داده های سطح شرکت ژاپنی، شواهد و مدارک تجربی در زمینه نوآوری در بخش خدماتی و نیز نقش ثبت اختراع و اسرار تجاری در نوآوری را ارائه داده است، در کشورهای پیشرفته، از جمله ژاپن، صنایع خدماتی بیش از 70 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده اند و بهبود بهره وری و بازدهی آنها برای افزایش پتانسیل های کلی اقتصاد، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. با اینکه فاکتورهای زیادی، بهره وری صنایع و شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهند، با این حال، نوآوری، یکی از محرک های اصلی رشد بهره وری محسوب می گردد. با این حال، نوآوری در بخش خدماتی، در ژاپن و سایر اقتصادهای پیشرفته به حد کافی مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است. کوهن (2010) در یک بررسی جامع از مطالعات تجربی در زمینه نوآوری بیان داشت که "شکافی بزرگ در درک ما از عوامل تعیین کننده فعالیت های نوآورانه، مربوط به انکار ما از نوآوری در بخش خدماتی شده است". در اینجا، ما یافته های جدیدی را در زمینه نوآوری در شرکت های خدماتی در مقایسه با همان در شرکت های تولیدی ارائه داده ایم. به طور کلی، شرکت های تولیدی نسبت به شرکت های فعال در بخش خدمات، در زمینه سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه (R&D) ضعیف عمل کرده اند.
This study, using Japanese firm-level data, presents empirical findings on innovation in the service sector and the role of patents and trade secrets. Service firms have fewer product innovations than manufacturing firms do, but the productivity of innovative service firms is very high. Service firms have a low propensity to hold patents, but their holding of trade secrets is comparable to that of manufacturing firms. Product/service innovations have positive relationships with holding patents and trade secrets in both industries, but a positive association of process innovations is found only with holding trade secrets in the manufacturing industry. Introduction: This study, using Japanese firm-level data, presents empirical evidence on innovation in the service sector and the role of patents and trade secrets in innovation. In advanced countries including Japan, service industries account for more than 70% of GDP, and improving their productivity is crucial to increasing the growth potential of the overall economy. While numerous factors affect the productivity of industries and firms, innovation is one of the fundamental drivers of productivity growth. However, innovation in the service sector has not been subjected to sufficient empirical analysis in Japan or in other advanced economies. Cohen (2010), in a comprehensive survey of empirical studies of innovation, states that “a major lacuna in our understanding of the determinants of innovative activity and performance is our virtual ignorance of innovation in the service sector”. Here, we present novel findings about innovation in service firms in comparison with that in manufacturing firms. In general, manufacturing firms are far more active in terms of formal R&D investment than are firms in the service sector.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.