دانلود ترجمه مقاله قابلیت های فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی در صنعت هتلداری

عنوان فارسی

قابلیت های فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی: مطالعه ای بر صنعت هتلداری در جزایر قناری

عنوان انگلیسی

Information technology capability and organisational agility: A study in the Canary Islands hotel industry

کلمات کلیدی :

  چابکی؛ هتل؛ قابلیت های فناوری اطلاعات؛ استفاده از فناوری اطلاعات

درسهای مرتبط مدیریت فناوری اطلاعات؛ مدیریت جهانگردی و گردشگری
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 103
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

سرمایه گذاری در فنآوری اطلاعات (IT) توسط بخش هتلداری بیش از پیش اهمیت یافته است. اما، تحلیل میزان مشارکت IT در «چابک» بودن هتل ها در پاسخ به تغییرات محیط، لازم است. این مقاله، نقش میانجی گر و تعدیل کننده قابلیت IT در رابطه بین کاربردهای IT و چابکی هتل را تحلیل می کند. نتایج، نقش میانجیگر قابلیت IT را نشان می دهند و تایید می کنند که کاربردهای IT بر چابکی سازمانی نه تنها به صورت مستقیم بلکه همچنین به صورت غیرمستقیم با بهبود توانایی مدیریت منابع فنآوری، تاثیر می گذارد. اما، نقش قابلیت IT به عنوان یک تعدیل کننده در این پژوهش، تایید نشد. چنین یافته هایی، راهنمایی هایی برای مدیران هتل جهت بهبود مدیریت IT و کاربردهای آن فراهم می کند و خطوط پژوهشی آتی را ارائه می دهد. مقدمه: صنعت گردشگری، که دامنه گسترده ای از بخش ها و خدمات را پوشش می دهد، جایی که بخش اسکان نقش مهمی ایفا می کند، با چندین وضعیت غیرمعین و بحرانی مواجه شده است (وانگ و ریچی، 2012). از این نظر، مدیریت هتل باید با تغییرات مختلف موثر بر صنعت گردشگری، شامل مسائل زیست محیطی، بحران های اقتصادی، تغییرات نظارتی و تقاضاهای جدید مشتری، سروکار دارد (فاولکر، 2001؛ هال، 2010؛ پاراسکواس و آلدینای، 2013؛ ریچی، 2004، ریچی، 2009). این نیاز به داشتن یک دیدگاه در مورد چابکی سازمانی به عنوان یک الگوی مدیریت در محیط های متغیر دارد (شریفی و ژانگ، 1999؛ وازکوئز-بوستلو، آولا و فرناندز، 2007؛ ژانگ و شریفی، 2000). بنابراین، مطالعات گسترده ای بر تحلیل چابکی سازمانی، مقدم ها و پیامدهای آن، تاکید کرده اند (بوتانی، 2009؛ کای، ریشتر و مک کنا، 2019؛ چونکو و جونز، 2005؛ روتروی، پوتدار و شانکار، 2015؛ شریفی و ژانگ، 1999). یکی از مقدم های چابکی سازمانی، IT است (تالون، کوئیروز، کولتمن و شارما، 2019)، که این امر مدیریت استراتژی و اجرایی برای مواجهه با تغییرات محیطی را ترغیب می کند (آبوروب، 2015؛ چن و همکاران، 2014؛ ماندال، کوراسیگا و داس، 2017). IT قابلیت های زیادی برای هتل ها فراهم می کند تا نیازها و اولویت های مشتری را مشخص کند و محصولات و خدمات خود را پیش بینی و متناسب سازی نماید.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Investments in information technology (IT) by the hotel sector are becoming increasingly important. However, it is necessary to analyse the extent to which IT contributes to hotels being ‘agile’ in responding to changes in the environment. The paper analyses the mediating and moderating role of IT capability in the relationship between IT uses and hotel agility. Results demonstrate the mediating role of IT capability, confirming IT uses affect organisational agility not only directly but also indirectly by improving the ability to manage technological resources. However, the role of IT capability as a moderator is not confirmed in this research. Such findings provide guidance to hotel managers to improve IT management and applications, suggesting future lines of research. Introduction: The tourism industry, which covers a wide range of sectors and services, where the accommodation sector plays an important role, faces multiple uncertain and critical situations (Wang & Ritchie, 2012). In this regard, hotel management has to deal with numerous changes affecting the tourism industry, including environmental issues, economic crises, regulatory changes, and new customer demands (Faulker, 2001; Hall, 2010; Paraskevas & Altinay, 2013; Ritchie, 2004, Ritchie, 2009). This demands an orientation towards organisational agility as a management paradigm in changing environments (Sharifi & Zhang, 1999; Vázquez-Bustelo, Avella, & Fernández, 2007; Zhang & Sharifi, 2000). Thus, diverse studies focus on analysing organisational agility, its antecedents and consequences (Bottani, 2009; Cai, Richter, & McKenna, 2019; Chonko & Jones, 2005; Routroy, Potdar, & Shankar, 2015; Sharifi & Zhang, 1999). One of the antecedents of organisational agility is IT (Tallon, Queiroz, Coltman, & Sharma, 2019), which stimulates strategic and operational management to face environmental changes (Aburub, 2015; Chen et al., 2014; Mandal, Korasiga, & Das, 2017). IT offers enormous possibilities for hotels to identify customer needs and preferences, and to anticipate and adapt their products and services.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله قابلیت های فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی در صنعت هتلداری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi