دانلود ترجمه مقاله تاثیر نوآوری فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت
عنوان فارسی |
تاثیر نوآوری فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت در کنیا |
عنوان انگلیسی |
Impact of information technology innovation on firm performance in Kenya |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری ICT؛ SME؛ محیط کسب و کار؛ عملکرد شرکت؛ کشور در حال توسعه |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری؛ مدیریت کسب و کار؛ مدیریت فناوری اطلاعات |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 31 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 207 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مقالات مرتبط و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری و تحقیقات آتی
چکیده – فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با ایجاد سایتهای شبکه ای، اشتغال مدرن را ایجاد می کند و افراد را قادر می سازد تا از طریق نوآوری در تعامل باشند. با این حال، جذب و اجرای فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به عوامل تعدیل کننده مانند نوآوری کارآفرینی متفاوت است، که چگونگی تأثیر نوآوری فناوری بر عملکرد سازمان را افزایش می دهد. این مطالعه به بررسی ارتباط بین نوآوری فنآوری و عملکرد شرکت در کنیا با توجه به تاثیر نوآوریهای کارآفرین بر این انجمن میپردازد. در این تحلیل از 240 شرکت و الگوی معادلات ساختاری استفاده شده است. این یافته ها حاکی از آن است که نوآوری فناوری بر عملکرد شرکت تأثیر می گذارد. این مطالعه توصیه می کند که کارآفرینان باید استراتژی های ابتکاری را برای واقعی سازی عملکرد شرکت تدوین کنند. سیاست دولت باید در جهت بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، ترویج بیرونی های فناوری در شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) در صنعت و ایجاد مراکز منابع فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حمایت از عملکرد SME باشد. یافته های این مطالعه تئوری های موجود را غنی می کند و به شیوه های مدیریت تجارت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه کمک می کند. مقدمه: جهانی شدن، پیشرفت سریع فناوری های جدید را به دنبال دارد به طوری که هر روز یک کشف جدید وجود دارد(الادیمجی، ایبدوقه و شوبایو، 2017، جنسوو-سالو، سوراما، ویلیجاما وواراماکی، 2018). تغییرات به سرعت رخ میدهند و بسیاری از کارآفرینان در تعجب هستند که آیا باید استراتژیهای قدیمی خود را به روز کنند یا نه (کاپلان، 2014). فناوری ارتباطات اطلاعات (ICT) راه جدیدی برای ایجاد اشتغال مدرن است و سایتهای شبکه سازی باعث می شوند تا افراد از طریق نوآوری ها بتوانند در تعامل باشند (روزتوکی و ویستروفر رولاند، 2011). با این حال، جذب و کاربرد ICT به دلیل تعدیل عوامل مانند نوآوری کارآفرین و محیط کسب و کار، که بر رابطه بین نوآوری فناوری اطلاعات (IT) و عملکرد سازمانی تأثیر می گذارد، متفاوت است (الکساندرا و کاسیم، 2013؛ یونیس، تارهینی و کاسار، 2018). نوآوری در فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت هایی را ایجاد نموده و پایه و اساس فعالیتهای تجاری جدیدی را فراهم می کند (کووسای و پیگت، 2014). ایده های نوآورانه می تواند شامل استفاده از فناوری اطلاعات برای ایجاد بازارهای جدید و به دست آوردن مزیت رقابتی از طریق تعامل بیشتر، معاملات ارزان تر و ارتباط مستقیم با شرکاء و مشتری ها باشد (هوک ، محمد ، البر ، و بائو ، 2016 ؛ زو ، زو ، و ژانگ ، 2018).
Information communication technology (ICT) is driving modern employment creation with networking sites enabling people to interact through innovation. However, ICT uptake and implementation differ due to moderating factors such as entrepreneur innovativeness, which enhances how technology innovation impacts organizational performance. This study examines the association between technology innovation and firm performance in Kenya by considering the impact of entrepreneur innovativeness on this association. A sample of 240 enterprises and structural equation modeling were used in the analysis. The findings indicate that technology innovation influences firm performance positively. The study recommends that entrepreneurs should develop innovative strategies to actualize firm performance. Government policy should aim at improving ICT infrastructure; promoting small and medium-sized enterprises’ (SMEs’) technological externalities within the industry, and establishing ICT resource centers to support SME performance. The study’s findings enrich existing theories and contribute to business management practices in both developed and developing countries. Introduction: Globalization fast-tracks the development of new technology, such that, each day, there is a new discovery (Joensuu-Salo, Sorama, Viljamaa, & Varamäki, 2018; Oladimeji, Ebodaghe, & Shobayo, 2017). Changes occur rapidly, and many entrepreneurs are left wondering whether to update or replace their old strategies (Kaplan, 2014). Information communication technology (ICT) is a new avenue for modern employment creation, with networking sites enabling people to interact through innovations (Roztocki & Weistroffer Roland, 2011). However, ICT uptake and application differ due to moderating factors such as entrepreneur innovativeness and business environment, which influence the relationship between information technology (IT) innovation and organizational performance (Alexandra & Kassim, 2013; Yunis, Tarhini, & Kassar, 2018). Innovation in ICTs brings opportunities and provides foundations for new business undertakings (Kossaï & Piget, 2014). Innovative ideas can include the use of IT to create new markets and gain a competitive advantage through greater interactivity, cheaper transactions, and direct communication with partners and clients (Hoque, Mohammad, Albar, & Bao, 2016; Zhu, Zou, & Zhang, 2018).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.