دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرای سبز و عملکرد سبز: تاثیر واسطه ذهن آگاهی سبز
عنوان فارسی |
رهبری تحول گرای سبز و عملکرد سبز: تاثیرات واسطه ذهن آگاهی سبز و خود کارآمدی سبز |
عنوان انگلیسی |
Green Transformational Leadership and Green Performance: The Mediation Effects of Green Mindfulness and Green Self-Efficacy |
کلمات کلیدی : |
  عملکرد سبز؛ رهبری تحول گرای سبز؛ ذهن آگاهی سبز؛ خود کارآمدی سبز؛ مدیریت زیست محیطی |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2014 | تعداد رفرنس مقاله : 59 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق و ارزیابی ها 4. نتایج تجربی 5. نتیجه گیری و دلالت ها
هیچ مقاله ای تاکنون تاثیر رهبری تحول آفرین سبز بر عملکرد سبز را بررسی نکرده است، بنابراین، این مطالعه یک چارچوب پژوهشی نوین برای رفع این خلاء پژوهشی، مطرح می کند. این مطالعه، تاثیر رهبری تحول آفرین سبز بر عملکرد سبز را به بحث می گذارد و اثرات میانجی گری خودآگاهی سبز و خودکارآمدی سبز را بوسیله «مدل سازی معادله ساختاری» (SEM) به بحث می گذارد. نتایج نشان می دهند که رهبری تحول آفرین سبز، تاثیری مثبت بر خودآگاهی سبز، خودکارآمدی سبز و عملکرد سبز، می گذارند. علاوه بر آن، این مطالعه نشان می دهد که رابطه مثبت بین رهبری تحول آفرین سبز و عملکرد سبز، به صورت پاره ای، با دو میانجیگر، تحت تاثیر قرار می گیرد: خودآگاهی سبز و خودکارآمدی سبز. این بدان معناست که رهبری تحول آفرین سبز، نه تنها می تواند تاثیر مستقیم مثبت بر عملکرد سبز دارد، بلکه همچنین اثر غیرمستقیم مثبت از طریق خودآگاهی سبز و خودکارآمدی سبز، داشته باشد. بنابراین، شرکت ها لازم است رهبری تحول آفرین سبز، خودآگاهی سبز و خودکارآمدی سبز خود را افزایش دهند تا عملکرد سبز خود را بهبود بخشند. مقدمه: طرفداری از محیط زیست، به خاطر آلودگی زیست محیطی مخرب و گرمایش جهانی، رایج تر شده است، بنابراین شرکت های بیشتری راغب به توسعه پیشدستانه نوآوری سبز هستند [1]. از آنجایی که مصرف کنندگان توجه بیشتری به فراگیر شدن مسائل زیست محیطی کرده اند، به گونه ای که طرفداری محیط زیستی مصرف کننده در جهان رایج تر شده است[1، 2، 3]، شرکت ها باید فعالانه از مدیریت زیست محیط برای سروکار داشتن با روند زیست محیطی استفاده کنند، تا تصاویر سبز و مزیت های رقابتی خود را بهبود دهند [4، 5، 6]. نوآوری سبز، به یک سلاح رقابتی قوی تبدیل شده است، زیرا مصرف کنندگان بیشتر نگران محیط زیست می شوند و محصولات سبز، در بازار بیشتر رایج شده اند [7]. شرکت ها می توانند از نوآوری سبز استفاده کنند، نه تنها برای اجرای یک استراتژی بخش بندی بازار، بلکه همچنین برآورده کردن نیازهای زیست محیطی در بازار [2، 8]. لازم است شرکت ها یک فلسفه مدیریت زیست محیطی، برای برانگیختن نوآوری سبز در زمینه زیست محیطی، توسعه دهند [9، 10].
No prior literature explores the influence of green transformational leadership on green performance, thus, this study develops a novel research framework to fill the research gap. This study investigates the influence of green transformational leadership on green performance and discusses the mediation effects of green mindfulness and green self-efficacy by means of structural equation modeling (SEM). The results indicate that green transformational leadership positively influences green mindfulness, green self-efficacy, and green performance. Moreover, this study demonstrates that the positive relationship between green transformational leadership and green performance is partially mediated by the two mediators: green mindfulness and green self-efficacy. It means that green transformational leadership can not only directly affect green performance positively but also indirectly affect it positively through green mindfulness and green self-efficacy. Therefore, firms need to raise their green transformational leadership, green mindfulness, and green self-efficacy to increase their green performance. Introduction: Environmentalism has become more popular owing to devastating environmental pollution and global warming, so more firms are willing to proactively develop green innovation [1]. Since consumers pay more attention to the prevalence of environmental issues such that consumer environmentalism is more popular in the world [1,2,3], companies should actively adopt environment management to comply with the environmental trend in order to enhance their green images and competitive advantages [4,5,6]. Green innovation becomes a powerful competitive weapon, as consumers become more concerned about the environment and green products become more prevalent in the market [7]. Firms could undertake green innovation, not only to make a differentiation strategy, but also to satisfy environmental needs in the market [2,8]. It is necessary for companies to develop an environmental management philosophy to stimulate their green innovation in the environmental era [9,10].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.