دانلود ترجمه مقاله تاثیر رهبری تحول گرا بر کارآفرینی شرکتی در SMEها
عنوان فارسی |
تاثیر رهبری تحول گرا بر کارآفرینی شرکتی در شرکت های کوچک و متوسط (SMEها) در تونس |
عنوان انگلیسی |
The effect of transformational leadership on corporate entrepreneurship in Tunisian SMEs |
کلمات کلیدی : |
  رهبری؛ مدل؛ مدلسازی معادله ساختاری؛ کارآفرینی شرکتی؛ شرکت های کوچک و متوسط |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 59 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. آنالیز 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری 7. دلالت ها 8. محدودیت ها
هدف: هدف این مقاله بررسی آن است که آیا رهبری تحول آفرین در ترویج و ارتقای کارآفرینی شرکتی در شرکت های کوچک و متوسط (SME های) تونسی اهمیت دارد یا خیر. بحث شده که رهبری تحول آفرین، یک ساختار چند بعدی است که از برانگیختگی فکری، تاثیر ایده آل شده، انگیزه الهام آفرین و ملاحظه فردی تشکیل شده است. همچنین، کارآفرینی شرکتی یک ساختار چند بعدی متشکل از شرکت های مشارکتی جدید، نوآور بودن، خود تجدید سازی و پیشگستر بودن، می باشد. بنابراین، این فرضیه بیان شده که رهبری تحول آفرین، تاثیر مثبت و مستقیمی بر کارآفرینی شرکتی دارد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: یک رویکرد کمیتی، فرضیه ای و استقرایی برای آزمون مدل پژوهشی پیشنهادی، بکار گرفته شد. یک مطالعه پیمایشی 2×2 برروی یک نمونه تصادفی از یک مجموعه کارکنان SME های تونسی، انجام شد. تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادله ساختاری انجام شد. یافته ها: نتایج، اهمیت نسبی اجزاء رهبری تحول آفرین در فعال سازی الگوهای کارآفرینی شرکتی را خاطر نشان می کنند. اصالت/ارزش: نویسنده در مورد اهمیت رهبری تحول آفرین در توسعه کارآفرینی شرکتی در زمینه تجاری تونس گزارش می دهد. این مقاله قطعاً برای خوانندگان زمینه های مدیریت و کارآفرینی، حائز توجه خواهد بود. بنظر می رسد این مقاله تا آن حد مرتبط و مناسب است که تعداد اندکی از مقاله ها و پژوهش ها، ارتباط بین اجزای هر دوی رهبری تحول آفرین و کارآفرینی شرکت را خاطر نشان کرده باشند. بنظر می رسد یافته ها جالب توجه باشند، زیرا عمدتاً اثر مهم انگیزش فکری و انگیزش الهام آفرین، فعال شده بوسیله رهبران تحول آفرین، بر نوآوری، کنشگرا بودن و مشارکت های تجاری جدید، را نشان می دهند. مقدمه: براساس تحولات اقتصادی جهانی و محیط نوسانی تجاری بخاطر تغییرات سریع در فنآوری و جهانی شدن (شارما و همکاران، 2012)، شرکت ها قانع شده اند تا تحول درونی را بکار ببندند (به و شفیق، 2016) تا عملکرد و رقابت پذیری آنها، بهبود یابد. در تونس، کشوری که ویژگی بارز آن، حکمفرمایی و فراوانی شرکت های کوچک و متوسط (SME ها) می باشد، سیاست های دولتی تشویقی، از سال 2008، مشخصاً به سمت برقراری مناطق آزاد تجاری در کالاهای ساخته شده، سوق پیدا کردند (غریب و برگر-دوس، 2012). این گرایش، SME های تونسی را بر آن داشت تا ارتقای قوی تر و در نتیجه گسترده فنآوریها، رویه ها، کیفیت محصولات و مهارت های کارکنان، را صورت دهند.
Purpose – The purpose of this paper is to investigate whether transformational leadership matters in promoting corporate entrepreneurship in Tunisian small and medium-sized enterprises (SMEs). It has been argued that transformational leadership is a multidimensional construct which is composed of intellectual stimulation, idealized influence, inspirational motivation and individual consideration. Corporate entrepreneurship is also a multidimensional construct composed of new business venturing, innovativeness, self-renewal and proactiveness. Hence, it has been hypothesized that transformational leadership positively and directly influences corporate entrepreneurship. Design/methodology/approach – A hypothetico-deductive and quantitative approach was adopted to test the suggested research model. A 2 × 2 survey was conducted on a random sample of a set of Tunisian SMEs’ workers. Data analysis was performed using the structural equation modeling. Findings – The results highlight the relatively relevance of transformational leadership’s components in triggering the corporate entrepreneurship’s patterns. Originality/value – The author reports on the importance of transformational leadership in the corporate entrepreneurship development in the Tunisian business context. The paper should be of interest to readers in the areas of management and entrepreneurship. This work seems to be relevant to the extent that few works have highlighted the association between the components of both transformational leadership and corporate entrepreneurship. The findings seem interesting insofar as they show mainly the important effect of the intellectual stimulation and the inspirational motivation, triggered by transformational leaders, on workers’ innovativeness, proactiveness and new business venturing. Introduction: In accordance with the world economic evolutions and the fluctuating business environment based on rapid technological changes and globalization (Sharmaa et al., 2012), firms have become compelled to bring internal transformation (Beh and Shafique, 2016) to enhance their performance and competitiveness. In Tunisia, a nation characterized by the domination of the small- and medium-sized enterprises (SMEs), incentive governmental policies, since 2008, have been obviously directed toward the establishment of free trade areas in manufactured goods (Gherib and Berger-Douce, 2012). This orientation has led Tunisian SMEs to a more vulnerability, and consequently, to extensively upgrade their technologies, procedures, products quality and workers’ skills.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.