دانلود ترجمه مقاله مدل های تجاری سبز در بخش ساختمان سازی
عنوان فارسی |
مدل های تجاری سبز در بخش ساختمان سازی: تحلیلی در مورد پیامدها و مزایا |
عنوان انگلیسی |
Green business models in the construction sector: an analysis of outcomes and benefits |
کلمات کلیدی : |
  انگلستان؛ ساختمان سازی؛ مزیت ها؛ عناصر؛ فرآیند رتبه بندی تفسیری؛ مدل های تجاری سبز |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بخش ساختمان سازی 3. عناصر مدل تجاری سبز 4. روش تحقیق 5. مزیت های مدل های تجاری سبز 6. فرآیند رتبه بندی تفسیری برای عناصر و مزیت های مدل های تجاری سبز 7. بحث و بررسی ها 8. نتیجه گیری
هدف: مدلهای تجاری سبز (GBM ها) در بخش ساختمان سازی، منطق خلق ارزش سبز و استخراج آنرا نشان می دهند. بنابراین، درخواست برای بررسی GBM ها بیش از پیش در حال رشد است. هدف این مقاله، شناسایی مزیت های GBM ها با بکار گیری پنج عنصر اساسی GBM از ادبیات، :یعنی: پیشنهاد ارزش سبز، گروه هدف، فعالیت های کلیدی، منابع کلیدی (KR) و منطق مالی، می باشد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: در کل، 19 مصاحبه نیمه ساختارمند با متخصصان و دانشگاهیان بخش ساختمان در انگلستان، انجام شد. تحلیل مضمومی برای بدست آوردن مزیت های GBM استفاده می شود. علاوه بر آن، فرآیند رتبه بندی تفسیری (IRP) برای بررسی این استفاده شده که کدام عناصر GBM، نقش غالبی در فراهم کردن مزیت ها برای صنعت ساختمان سازی دارد. یافته ها: مزیت ها به سه مضموم تقسیم می شوند: اعتبارمندی/وجهه، مزیت های مالی، و مزیت های ماندگاری درازمدت. مدل IRP نشان می دهد که عنصر KR، مهمترین عنصر است هنگامی که از نظر این سه مضموم مزیت ارزیابی شوند. دلالت های عملی: ارتباط دادن عناصر و مزیت های GBM با هم به شرکت های بخش ساختمان سازی کمک می کند تا اهمیت تجاری بهره گیری از پایداری زیستی را تحلیل کنند. اصالت/ارزش (جنبه نوآوری): این پژوهش یکی از معدود کارهای آکادمیک تجربی است که مزایای GBM ها در بخش ساختمان سازی را مورد بررسی قرار می دهد. روش IRP یک مشارکت نوین در GBM ها و پژوهش ساختمان سازی می باشد.
Purpose: Green business models (GBMs) in the construction sector represent the logic of green value creation and capture. Hence, the call to examine GBMs is growing ever louder. The aim of this paper is to identify benefits of GBMs by adopting five essential elements of the GBM from the literature: green value proposition; target group; key activities; key resources (KR); and financial logic. Design/methodology/approach: In all, 19 semi-structured interviews are conducted with construction sector practitioners and academics in the UK. Thematic analysis is used to obtain benefits of GBMs. Further, the interpretive ranking process (IRP) is used to examine which elements of the GBM have a dominant role in providing benefits to construction businesses. Findings: The benefits are grouped into three themes: credibility/reputation benefits; financial benefits; and long-term viability benefits. The IRP model shows that the element of KR is the most important when evaluated against these three benefit themes. Practical implications: Linking GBM elements and benefits will help companies in the construction sector to analyse the business case of embracing environmental sustainability. Originality/value: This research is one of the few empirical academic works investigating the benefits of GBMs in the construction sector. The IRP method is a novel contribution to GBMs and construction research.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.