دانلود ترجمه مقاله کاربرد سیستم های اطلاعات جغرافیایی در بازاریابی گردشگری
عنوان فارسی |
کاربرد سیستم های اطلاعات جغرافیایی برای اهداف بازاریابی گردشگری در ناحیه آویرو (پرتغال) |
عنوان انگلیسی |
The use of Geographical Information Systems for Tourism Marketing purposes in Aveiro region (Portugal) |
کلمات کلیدی : |
  سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS)؛ بازاریابی گردشگری؛ پایگاه داده؛ آویرو؛ تصمیم گیری |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 26 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مرور مقالات 3. مطالعه موردی: ناحیه آویرو، کشور پرتغال 4. نتایج 5. یافته های اصلی 6. نتیجه گیری و تحقیقات بیشتر
چکیده – سیستمهای اطلاعات جغرافیایی ابزارهایی هستند که یک فرآیند تصمیم گیری بهتر، دسترسی به سیاستمداران و مدیران در توسعه گردشگری و ارائه اطلاعات گردشگری یکپارچه را ممکن می سازند. علاوه بر این، این سیستم ها ابزارهای قدرتمندی برای توسعه استراتژی های بازاریابی مقصد هستند. سیستم اطلاعات جغرافیایی مبتنی بر شبکه آویرو، با هدف یکپارچه سازی منابع گردشگری در یک بستر مشترک توسعه یافت. ناحیه آویرو یک تالاب ساحلی مهم در پرتغال است که ویژگی های منحصر به فردی ارائه می دهد که توسعه یک فعالیت گردشگری پایدار براساس مشخصه های طبیعی و فرهنگی را ممکن می سازد. با وجود منابع متنوع، مشاهده شده است که منطقه آویرو نیازمند بهبود قوی در زمینه توسعه و استراتژی های بازاریابی گردشگری است. در این مقاله، روش مورد استفاده برای اجرای اولین مرحله از این GIS (فهرست منابع و ایجاد پایگاه داده) و پتانسیل این ابزار برای توسعه یک استراتژی بازاریابی گردشگری پایدار ارائه خواهد شد. مقدمه: سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) ابزارهایی هستند که ویژگی های بسیار مفیدی را ارائه می دهند و می توان از آنها در صنعت مدیریت گردشگری استفاده کرد، این سیستم ها تحلیلی یکپارچه و ادغام شده از داده های فضایی و غیرفضایی را ارائه می دهند. توسعه ابزارهایی که قادر به پشتیبانی از فرآیندهای تصمیم گیری گردشگری بوده و امکان بررسی منابع گردشگری و تفریحی، محصولات و خدمات را در اختیار گردشگر قرار دهند، هدف اصلی پیاده سازی سیستم های GIS در بازاریابی گردشگری می باشد.
Geographical Information Systems are tools that allow a better decision making process, accessing politicians and managers in tourism development and providing integrated touristic information. Furthermore, these are powerful tools for the development of destination marketing strategies. Aveiro web-based Geographical Information System was developed, with the purpose of integrating tourism resources in a common platform. Aveiro region is an important coastal wetland of Portugal that presents unique features which allow the development of a sustainable tourism activity, based on natural and cultural characteristics. Despite the diversified resources, it is observed that the Aveiro region needs a strong improvement regarding tourism development and marketing strategies. In this paper, it will be presented the methodology used for the implementation of the first step of this GIS (inventory of resources and creation of the database) and the potential of this tool for the development of a sustainable tourism marketing strategy. Introduction: Geographical Information Systems (GIS) are tools that present very useful functionalities that can be used in tourism management, providing an integrated approach analysis of spatial and non-spatial data. The development of tools capable of supporting tourism decision making process and enabling potential visitors to get an overview of the touristic resources diversity, products and services, are the main purposes for the implementation of GIS applied to tourism marketing.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.