دانلود ترجمه مقاله مطالعه ای بر تجربیات گردشگران مذهبی در اورشلیم
عنوان فارسی |
بررسی تجربیات گردشگران مذهبی در اورشلیم: محل تقاطع ادیان ابراهیمی |
عنوان انگلیسی |
Exploring religious tourist experiences in Jerusalem: The intersection of Abrahamic religions |
کلمات کلیدی : |
  گردشگری مذهبی؛ تجربیات گردشگر مذهبی؛ رضایت کلی؛ اورشلیم |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 75 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. گردشگری مذهبی 3. تجربه گردشگر و مطالعات در مورد تجربه گردشگر مذهبی 4. روش تحقیق 5. نتایج 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری 8. محدودیت ها و توصیه ها برای پژوهش آتی
چکیده – با توجه به اهمیت گردشگری مذهبی برای سیاحت و صنعت گردشگری، این مطالعه قصد دارد تجربیات گردشگران مذهبی در اورشلیم را به عنوان یکی از مهمترین شهرهای مقدس شناسایی نماید. در یک نظرسنجی، 848 داده از گردشگران یهودی، مسیحی و مسلمان جمع آوری شد. نتایج نشان داد که تجربه گردشگری مذهبی یک ساختار چند جانبه بود که جنبه های درگیری ذهنی، کشف چیزهای جدید، تعامل و تعلق، ارتباط روحی و عاطفی و آرامش و صلح یابی را شامل می شد. با استفاده از این جنبه ها، تفاوت های تجربه ادراک شده در گردشگران بسته به مذهب مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، تجربه گردشگری مذهبی برای تاثیر معنی دار رضایت کلی گردشگر از اورشلیم مورد شناسایی قرار گرفت. این مطالعه با بحث در مورد یافته ها و مفاهیم آنها به نتیجه رسید. مقدمه: گردشگری مذهبی به عنوان یکی از اولین شکل های توریسم، بخش مهمی از بازار گردشگری و صنعت مسافرت را به خود اختصاص داده است. به منظور بسط مزایای اجتماعی و اقتصادی که گردشگری مذهبی به همراه دارد، مقامات مقاصد مذهبی باید الگوهای رفتاری گردشگران را به خوبی درک نمایند. بسیاری از محققین بر این باورند که درک هر بازاری با شناسایی انگیزه گردشگران آغاز شده و با کشف تجارب آنها در مقاصد مورد بازدید، ادامه می یابد (وان وورن و اسلابرت، 2011؛ ویور، مک کلیری، هان و بلوزر، 2009). جالب توجه هست که با وجود اهمیت جهانی و محبوبیت گردشگری مذهبی، تعداد محققینی که به بررسی تجارب گردشگران مذهبی پرداخته اند، کمیاب می باشد. از این رو، مقالات مربوط به گردشگری مذهبی باید به واسطه مطالعات بیشتر و چشم اندازهای علمی وسیع تر، گسترش یابد.
By considering the importance of religious tourism for travel and the tourism industry, this study aims to identify religious tourists' experiences in Jerusalem, as one of the most important holy cities. By a survey, 848 data were collected from the Jewish, Christian, and Muslim religious tourists. Results showed that religious tourism experience was a multi-faceted construct, which consists of engaging mentally, discovering new things, interacting & belonging, connecting spiritually & emotionally, and relaxing & finding peace dimensions. By using these dimensions, perceived experience differences of tourists were examined depending on religion. Moreover, religious tourism experience was identified to significantly affect overall tourist satisfaction with Jerusalem. The study concluded with discussion of the findings and their implications. Introduction: As one of the earliest forms of tourism, religious travels still represent an important market segment in the tourism and travel industry. For spreading the social and economic benefits that religious tourism offers, authorities of the religious destinations need to understand the behavioural patterns of tourists. Many researchers admit that every market understanding starts with identifying tourist motivations and continues by discovering the experiences at the visited destination (Van Vuuren & Slabbert, 2011; Weaver, McCleary, Han, & Blosser, 2009). Interestingly, despite the global importance and popularity of religious tourism, the numbers of researches that investigate the experiences of religious tourists are still scarce. Hence, the religious tourism literature needs to be expanded through the additional studies and the wider scientific perspectives.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.