دانلود ترجمه مقاله بررسی تخریب ارزش در خدمات بازاریابی اجتماعی
عنوان فارسی |
بررسی تخریب ارزش در خدمات بازاریابی اجتماعی |
عنوان انگلیسی |
Exploring value destruction in social marketing services |
کلمات کلیدی : |
  سلامت؛ رفتار مصرف کننده؛ نظریه بازاریابی اجتماعی؛ تجربه کاربر؛ تخریب ارزش؛ خدمات بازاریابی اجتماعی |
درسهای مرتبط | بازاریابی اجتماعی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه تحقیقاتی 3. روش 4. نتایج و بحث و بررسی
چکیده – هدف : هدف این مقاله استفاده از نظریه بازاریابی خدمات به عنوان یک مسیر جایگزین و کم استفاده شده برای تغییر اجتماعی و رفتاری برای دستیابی به رفاه اجتماعی است. خدمات بازاریابی اجتماعی بخش مهمی از برنامه های تغییر اجتماعی هستند، زیرا به سلامت، رفاه و به نیل به اهداف بازاریابی اجتماعی کمک می کنند. با این حال، تخریب ارزش می تواند در تجربیات خدمات کاربران رخ دهد، می تواند به جای بهبود رفاه عمومی منجر به کاهش آن شود. هدف این مقاله شناخت ماهیت فرایند تخریب ارزش و شناسایی نتایج خدمات بازاریابی اجتماعی از دیدگاه مصرف کننده است. طراحی / روش شناسی / رویکرد : این مطالعه تحقیقی کیفی با استفاده از یک گروه هدف (n = 4) و مصاحبه با افراد (n = 4) انجام شد. بحثها توسط یک راهنمای مصاحبه نیمه منظم هدایت شد و فایل صوتی آن ضبط شد. یافته ها : تجزیه و تحلیل موضوعی داده ها، دو فرایند مختلف تخریب ارزش را نشان داد: کاربرد منابع نامتقارن و سوء استفاده از منابع شرکت. فرآیندهای تخریب ارزش نشان می دهد که سه نوع نتیجه را در پی دارد: کاهش استفاده از سرویس، اتمام خدمات و اقدامات رفتاری استراتژیک. اصالت / ارزش : این مطالعه برای اولین بار به بررسی فرایندهای تخریب ارزش و نتایج آن در خدمات بازاریابی اجتماعی از دیدگاه مصرف کننده پرداخته است. این مطالعه در پی به چالش کشیدن این فرض است که ارزش همیشه مثبت است و پاسخ به این نقد است که در حال حاضر تمرکز کافی در زمینه تخریب ارزش در تحقیقات خدمات و تاثیر آن در تحقیقات خدمات و تاثیرات آن روی رفاه پرداخته نمی شود.
Purpose - This paper seeks to draw from services marketing theory as an alternative and under-used pathway to social and behaviour change for the achievement of societal well-being. Social marketing services are an important part of social change programmes as they contribute towards service users’ health, well-being, and the fulfilment of social marketing goals. However, value destruction can occur in users’ service experiences, leading to a decline rather than improvement of their well-being. The purpose of this paper is to understand the nature of the value destruction process and identify the outcomes in social marketing services from a consumer’s perspective. Design/methodology/approach - A qualitative exploratory study using a focus group (n = 4) and individual depth interview (n = 4) methods was undertaken. The discussions were guided by a semi-structured interview guide and were audio recorded and transcribed verbatim. Findings - Thematic analysis of the data revealed two value destruction processes: incongruent resource application and misuse of firm resources. The value destruction processes suggest three types of outcomes: reduced usage of the service, termination of service and strategic behavioural actions. Originality/value - This study is the first to examine value destruction processes and outcomes in social marketing services from a consumer’s perspective. This study contributes towards the small but growing body of research on value destruction in both commercial and social marketing by challenging the assumption that value creation is always positively valenced and responding to critique that there is currently insufficient focus on value destruction in service research and its impact on well-being.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.