دانلود ترجمه مقاله ارائه یک طرح سلسله مراتبی در زمینه بازاریابی اجتماعی
عنوان فارسی |
ارائه یک طرح سلسله مراتبی در زمینه بازاریابی اجتماعی |
عنوان انگلیسی |
A hierarchical model of social marketing |
کلمات کلیدی : |
  نظریه بازاریابی اجتماعی؛ اصول؛ معیارهای پایه؛ مفاهیم؛ روش ها و تکنیک ها؛ مفهوم سازی جدید |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 21 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. معیارهای پایه و مشارکت بازاریابی اجتماعی 3. بازاریابی اجتماعی و بازاریابی 4. سطوح بازاریابی اجتماعی 5. ارزیابی معیارهای گذشته بازاریابی اجتماعی 6. تدوین بازاریابی اجتماعی 7. موضوع همسان سازی 8. موضوعات مربوط به ضرورت و اهمیت نسبی 9. گردآوری همه در یکجا: یک مدل سلسله مراتبی از بازاریابی اجتماعی 10. نتیجه گیری
نتیجه گیری: تا این لحظه، در زمینه توسعه پایه تئوریک بازاریابی اجتماعی، نویسندگان به بررسی اقدامات و فعالیت ها و نیز اصول و مفاهیمی پرداخته اند که تا قبل از این دانشگاهیان آن را با عنوان بازاریابی اجتماعی خطاب می کردند. نویسندگان، مشخصه هایی را تشریح کرده اند که پایه ها و معیارهای اصلی مرتبط با بازاریابی اجتماعی بوده اند. خود کلمه معیار نشان دهنده رویکرد متمایزی در تشریح و دسته بندی المان ای ضروری در تشریح اصول بازاریابی اجتماعی است. این دیدگاه اساسا بازتابنده رویکردی مشاهداتی در آنالیز و تحلیل و بحث در زمینه چیستی بازاریابی اجتماعی است با این حال این موضوع ارتباطی با ترسیم ضمنی منحصر به فرد بودن بازاریابی اجتماعی و سهم مشخص آن در قالب زمینه ای برای مطالعه و کاربردهای آن ندارد. اقدامات قبلی در بررسی معیارهای بازاریابی اجتماعی، از لحاظ ارتباط نسبی با یکدیگر، اهمیت نسبی آنها از نظر توانایی شان در تعریف بازاریابی اجتماعی، ماهیت آنها (به عنوان مثال، اصول و تکنیک های آنها) یا هم ارز بودن آنها مورد آنالیز قرار نگرفته اند. این آنالیز محدود نشان دهنده ضعفی عمده در تئوری بازاریابی اجتماعی کنونی بوده و عواقبی جدی برای آموزش، تحقیق و کاربرد عملی بازاریابی اجتماعی دارد. این مقاله به دنبال پیشبرد و توسعه پایه نظری بازاریابی اجتماعی با ایجاد موردی منطقی برای نیاز به ایجاد تمایز بین اصول، مفاهیم و روش ها در تشریح کلیت بازاریابی اجتماعی بوده است. آنچه که از شیوه های تشریح شده در مقالات و نیز مشاهدات در زمینه بازاریابی اجتماعی مشهود است، همه معیارهای قبلی تشریح شده در این راستا را پوشش می دهد. بدیهی است که به منظور انجام چنین کاری و نیز مقابله با چالش های چشم گیری که در زمینه سیاست، مدیریت و بازاریابی وجود دارد، زمان و منابع زیادی نیز مورد نیاز می باشند. این بدین معنی است که بیشتر پروژه ها در نیل به همه معیارهای تشریح شده در زمینه اصول بازاریابی اجتماعی با شکست مواجه می شوند. فرض بر این است که اعمال و استفاده از همه معیارهای تشریح شده ضروری بوده و در همین راستا بیشتر مداخلات اجتماعی توسط کارشناسان بازاریابی اجتماعی با داشتن بودجه های زیاد، وقت کافی برای پژوهش و نیز بررسی مداخلات مرتبط با پایداری در طول زمان، به خوبی مدیریت نمی گردند. به معنای واقعی کلمه، می توان مشاهده کرد که استفاده از شیوه های بازاریابی اجتماعی در صورتی که همه معیارهای پذیرفته شده آن برقرار نگردند، برای بسیاری از افراد کاری دشوار می باشد. با این حال، چیزی که واضح است این است که اگر افراد از شیوه ها و بازخوردهای بازاریابی اجتماعی استفاده کنند می توانندارزش را به طرح ها، مداخلات و ارزیابی های برنامه های اجتماعی بیافزایند. اینهمان مفهوم عملی تشریح شده در این مقاله می باشد. ما ادعا کرده ایم که ذهنیت مرتبط با بازاریابی اجتماعی در هسته اصول آن مطرح شده و منعکس کننده اصولی است که بر پایه تئوری بازاریابی در کنار چهار اصل اساسی بازاریابی اجتماعی بوده و حاکی از اجماع عمومی در زمینه شیوه های پیاده سازی بازاریابی اجتماعی می باشد.
Conclusions: Up to this point in the development of social marketing’s theoretical base, authors have been content to set out descriptors of activities and actions together with some concepts and principles of practice that have been observed to be associated with what practitioners and academics have called social marketing. Writers have described the features that they have observed and advocated as the basis of social marketing as “criteria”. The word “criteria” itself indicates an undifferentiated approach to describing and categorizing what makes up the essential elements of what can be described as social marketing practice. This essentially reflective, observational approach to analysis has helped to focus the debate about what social marketing is, but it has not assisted the field in more explicitly delineating the uniqueness of social marketing and its distinct contribution as a field of study and application. Previous attempts to set out social marketing criteria have not been analyzed in terms of their relative relationship with each other, their relative importance in terms of their ability to define social marketing, their nature (for example, are they principles or techniques) or their equivalence. This limited analysis represents a major weakness in current social marketing theory and has serious consequences for teaching, research and the practical application of social marketing. This paper has sought to advance the theoretical base of social marketing by making a reasoned case for the need to differentiate between principles, concepts and techniques when seeking to describe social marketing. What is clear from social marketing practice described in the literature and observed in the field is that few interventions labeled as “social marketing” meet all previously described “criteria”. To do so is obviously a considerable challenge given the policy, management and marketing sophistication needed and the time and resources required. This means that many projects fall short of achieving all the criteria specified as being markers of social marketing practice and are often, as a consequence, screened out of reviews of practice and evidence of impact. To set up the assumption that it is necessary to apply all the criteria described is, therefore, potentially setting people up to fail, given that many social interventions are not managed by social marketing experts with large budgets, plenty of time to research and test interventions and sustain them over time. Taken literally, it might be seen that it is very difficult for most people to apply social marketing if they cannot meet most of the criteria generally accepted to constitute good practice. However, what is equally clear is that if people only apply what has been called the “social marketing mind-set” (French and Blair-Stevens, 2005), this itself can add value to social program design, intervention and evaluation. This is the essential practical implication of this paper. We contend that the social marketing mind-set is encapsulated within the core social marketing principle set out in this paper, reflecting the core principle that underpins contemporary marketing theory, together with the four core concepts of social marketing that also reflect the internationally developed consensus statement on social marketing practice.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.