دانلود ترجمه مقاله پژوهش کارآفرینی در زمینه مهمانداری و گردشگری
عنوان فارسی |
پژوهش کارآفرینی در زمینه مهمانداری و گردشگری |
عنوان انگلیسی |
The entrepreneurship research in hospitality and tourism |
کلمات کلیدی : |
  پژوهش کارآفرینی؛ دامنه پژوهش؛ مهمان داری؛ گردشگری؛ مرور و بررسی |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی؛ مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 206 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات کارآفرینی 3. روش تحقیق 4. یافته های پژوهش 5. نتیجه گیری، توصیه ها، و پژوهش های آتی 6. محدودیت ها و پژوهش های آتی
چکیده – هدف این مطالعه بررسی پژوهش کارآفرینی در زمینه مهمان داری و گردشگری (H&T)، ترسیم نقشه دامنه تکاملی و پیشنهاد چارچوبی برای پژوهش های آتی است. مقالات کارآفرینی با شناسایی سوابق و پیامدها در زمینه H&T طبقه بندی می شود. یافته های این پژوهش نشان می دهد که موضوعات پژوهش کارآفرینی در زمینه H&T از کشورهای توسعه یافته به اقتصادهای نوظهور تعمیم داده می شوند. سطح پژوهشی در سطح میانی (شرکتها) آغاز می شود و به تدریج به سطح خرد (کارآفرینان فردی) و سطح کلان (محیط) توسعه می یابد. کارآفرینی در زمینه H&T در حال حاضر غنی از عمل است اما در توسعه نظری ضعیف است. این مطالعه یکی از معدود مطالعاتی است که به بازبینی انتقادی کارآفرینی در زمینه H&T می پردازد. این مقاله گستره ای از موضوعات پژوهشی را در زمینه کارآفرینی H&T مورد شناسایی قرار می دهد. محدودیت ها و پژوهش های آتی: این مقاله یک سری محدودیت ها نیز دارد. اولا، نمونه شامل مقالاتی از سه دیتابیس می باشد، یعنی وب آو ساینس، امرالد، و ساینس دایرکت. احتمالا مقالات کارآفرینی مرتبط با H&T بیشتری در دیتابیس های دیگر موجود باشند. مطالعات آتی می توانند دیتابیس های بیشتری را برای نمونه هایشان مورد استفاده قرار دهند. علاوه بر این، مطالعات آینده می توانند کنفرانس ها، کتاب ها، و پایان نامه های دکترا را نیز در نظر بگیرند. دوما، به منظور یافتن مقالات مرتبط، این مقاله از کلمات کلیدی زیر استفاده کرده است: کارآفرین (کارآفرینی)، شرکت های جدید، سرمایه گذاری های جدید، شرکت های نوپا، و یکی از این کلمات: گردشگری، هتل، مهمانداری. احتمالا کلمات کلیدی بیشتری نیز در ارتباط با کارآفرینی وجود داشته باشند مانند: نوآوری، کسب و کارهای کوچک، یا کسب و کارهای خانوادگی. مطالعات آتی باید کلمات کلیدی بیشتری را مدنظر قرار دهند. سوما، برخی مقالات، دو یا چند گروه را پوشش داده اند؛ از این رو ممکن است تعصباتی در زمان طبقه بندی مقالات مروری روی داده باشد. مطالعات آتی باید تعدادی از زمینه ها را مورد بررسی قرار دهند. اولا می توانند به منظور شناسایی مشارکت کنندگان مانند نویسندگان، موسسات، و کشورها، روی مرور سیستماتیک تمرکز کنند. دوما، کیفیت مطالعات باید با توسعه معیارهای کیفیت پژوهشی، مورد بررسی قرار گیرد. سوما، عملکرد مطالعات را می توان با استفاده از تاثیر استنادات مورد سنجش قرار داد. چهارما، همکاری و شبکه های اجتماعی را می تواند در این مقالات، نگاشت کرد (کاسوغلو و همکاران، 2016). پنجما، محققین می توانند به دنبال زمینه های فرعی کارآفرینی در زمینه های صنعتی H&T باشند، مواردی مانند کارآفرینی اجتماعی (صائبی و همکاران، 2018؛ راوهاسر و همکاران، 2017؛ دلانگ و دودز، 2017)، شرکت های خانوادگی (لوپر-فرناندز و همکاران، 2016)، و کارآفرینی روستایی (پاتو و تکسرا، 2016).
The purpose of this study is to review entrepreneurship research in hospitality and tourism (H&T), draw a map of the evolving domain, and propose a framework for future research. The entrepreneurship literature is categorized by identifying the antecedents and consequences in the context of H&T. The study findings suggest that entrepreneurship research subjects in H&T are extended from developed countries to emerging economies. The research level begins at the meso level (firms) and gradually develops to the micro level (individual entrepreneurs) and macro level (environment). Entrepreneurship in H&T is currently rich in practice but poor in theoretical development. This study is one of the few to critically review entrepreneurship research in H&T. This paper identifies a range of research issues in H&T entrepreneurship. Limitations and future research: This study has several limitations. First, the sample included articles from only three databases, Web of Science, Emerald, and Science Direct. It is possible that there may be more H&T-related entrepreneurship studies listed in other databases. Future studies can draw on more databases for their samples. Additionally, future studies may consider conference proceedings, books, and doctoral dissertations. Second, to find related articles this study utilized the following keywords: “entrepreneur (entrepreneurship, entrepreneurial),” “new firms,” “new ventures,” “start-up/startup,” and “venture”; and one or more of these keywords: “tourism,” “hotel,” and “hospitality.” It is possible there may be more keywords related to entrepreneurship, like “innovation,” “small business,” or “family business.” Future studies should include more keywords. Third, some papers cover two or more groups; hence bias might appear when review studies are classified. Future studies should investigate a number of areas. First, they may focus on a systematic review to identify contributors including authors, institutions, and countries. Second, the quality of studies should be investigated by developing scales measuring the quality of research. Third, the performance of studies can be measured using citation and/ or co-citation impacts. Fourth, collaboration and social networks in these studies may be mapped and/or visualized (Koseoglu et al., 2016). Fifth, researchers may look at progress in subfields of the entrepreneurship literature in the H&T industry, such as social entrepreneurship (Saebi et al., 2018; Rawhouser et al., 2017; de Lange and Dodds, 2017), family firms (López‐Fernández et al., 2016), and rural entrepreneurship (Pato and Teixeira, 2016). Sixth, researchers may investigate the intellectual structure of entrepreneurship research in the H&T industry by focusing on regions such as the Americas, Europe, Asia, Middle East, Africa, and Asia-Pacific (Berbegal-Mirabent et al., 2018). Finally, researchers should identify research methods and methodologies used in entrepreneurship research in the H&T industry to help researchers generate robust studies in the field (McDonald et al., 2015).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.