دانلود ترجمه مقاله بازاریابی کارآفرینی و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط
عنوان فارسی |
ابعاد بازاریابی کارآفرینی و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط |
عنوان انگلیسی |
Entrepreneurial marketing dimensions and SMEs performance |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی کارآفرینی (EM)؛ ابعاد EM؛ عملکرد؛ SMEها؛ Kosovo |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی؛ مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 84 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. یافته ها 5. نتیجه گیری
نتیجه گیری: هدف اصلی این مطالعه، تعیین تاثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد کلی SME ها می باشد. نتایج رگرسیون چندگانه آشکار کرد که تمرکز فرصت، بهره برداری بر منابع و خلق ارزش، ابعاد EM هستند که ارتباط مثبت و تاثیر معنادار بر عملکرد کلی SME دارند. با اینکه همه ابعاد EM ارتباط مثبتی با عملکرد ندارند، اما این پژوهش نشان می دهد که اینها به تنهایی با در ترکیب با هم، بر عملکرد کلی SME تاثیر می گذارند، بنابراین، می توانیم این فرضیه را تایید کنیم که EM تاثیر مثبتی کلی بر عملکرد SME دارد. این تاثیر بخصوص بوسیله ابعاد EM تمرکز فرصت، بهره گیری از منابع و خلق ارزش ایجاد می شود. تعداد ابعادی که مشاهده شده بر عملکرد SME تاثیر می گذارند با مقالات قبلاً انجام شده دیگر در این زمینه، مشابه هستند (هاکیوغلو و همکاران، 2012؛ هامالی، 2015؛ اولانیه و ادوارد، 2016، رشاد، 2018). براساس نتایج می توان استنباط کرد که SME ها در کوزووو معمولاً بسیار متمرکز بر فرصت هستند و همچنین اینکه از هر فرصتی برای افزایش عملکرد تجاری استفاده می کنند. همچنین آنها اهمیت بهره گیری از منابع به عنوان ابزاری برای رسیدن به نتایج بیشتر با منابع کمتر را درک می کنند. همچنین، خلق ارزش، به عنوان یک بعد بسیار مهم در افزایش کلی عملکرد SME، محسوب می شود. درحالی که، از سوی دیگر، ممکن است آنها پیشگسترانه در نظر گرفته نشوند و در ریسک کردن و خطر کردن، کنار گذاشته می شوند. همچنین آنها تمایل ندارند نوآورانه و مشتری محور باشند که این می تواند به رشد عملکرد کلی آنها را در سطوح بالاتر، کمک کند.
Conclusions: The general objective of this study was to determine the impact of entrepreneurial marketing dimensions on the overall performance of SMEs. The results of multiple regression revealed that opportunity focus, resource leveraging, and value creation are the EM dimensions that are positively related and have a significant impact on overall SME performance. Although all the EM dimensions are not positively related to performance, this research shows that alone or in a combination, they do impact the overall SME performance, therefore, we can confirm the hypothesis that EM positively impacts the overall SME performance. This impact is created especially by the EM dimensions of opportunity focus, resource leveraging and value creation. The number of dimensions that were found to impact the SME performance are similar with other previous works in this field (Hacioglu et al., 2012; Hamali, 2015; Olannye & Edward, 2016; Rashad, 2018). Based on the results it can be argued that SMEs in Kosovo tend to be highly opportunity focused and that they use every opportunity in order to increase the business performance. They also understand the importance of recourse leveraging as a tool for reaching more result with fewer resources. Also, the value creation is seen as a very important dimension in increasing the overall SME performance. While, on the other side they may not be considered proactive, and they are reserved at taking a risk. They also do not tend to be innovative and customer oriented which may help them grow their overall performance in higher levels.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 32 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.