دانلود ترجمه مقاله قابلیت یادگیری و نوآوری در بازاریابی SME نیجریه
عنوان فارسی |
قابلیت یادگیری و نوآوری در بازاریابی SME نیجریه- تاثیر تعدیل کننده محیط کسب و کار پویا |
عنوان انگلیسی |
Learning Capability and Nigerian SME's Marketing Innovation–the moderating influence of dynamic business environment |
کلمات کلیدی : |
  قابلیت یادگیری؛ محیط کسب و کار پویا؛ نوآوری بازاریابی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ProQuest |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 42 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه پژوهش 3. روش تحقیق 4. یافته های تحقیق 5. بحث 6. نتیجه گیری
اگرچه آثار نشان می دهند که ساختار نوآوری در بازاریابی بطور گسترده مورد بررسی قرارگرفته است، با این حال، آثار محدود به عواملی هستند که بر نوآوری بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط (SME) تاثیرگذارند. بعلاوه، آثار بدنبال تعیین تاثیر قابلیت یادگیری بر نوآوری بازاریابی در سطوح ساخت و ابعادی می باشند. همچنین، تعداد آثار مربوط به تاثیر محیط پویای کسب و کار بر رابطه بین قابلیت یادگیری و نوآوری بازاریابی خیلی کم است. بنابراین، این تحقیق از طریق دیدگاه قابلیت پویا DCV و توسعه و تست مدلی در زمینه رابطه بین متغیرهای تحقیق بدنبال پرکردن خلاء در آثار می باشد. بنابراین، این تحقیق روش تحقیق کمّی و طرح پژوهش مقطعی را اتخاذ کرده است. پاسخ معتبر 225 مالک/ مدیر SME در کاتسینا استاتای نیجریه با استفاده از پرسشنامه های خودساخته و نرم افزار SPSS 24 بدست آمد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. براساس این یافته ها، تحقیق در سطح ساخت، تاثیر معنی دار قابلیت یادگیری بر نوآوری بازاریابی را تایید کرد. در حالیکه در سطح ابعادی، تحقیق در زمینه دیدگاه تاثیر معنی دار سیستم ها بر استراتژی نوآوری بازاریابی مورد تایید آماری قرار گرفت. ولی در باره تاثیر تعهد مدیریت و بازبودن و آزمایش برروی استراتژی نوآوری بازاریابی هیچ تاثیر معنی داری حاصل نشد. جالب توجه است که تحقیق در زمینه تاثیر محیط کسب و کار پویا بعنوان واسط بر تمام روابط مفروض، از نظر آماری مورد تایید قرار گرفت. یافته ها نشان می دهند که به هنگام ترغیب نوآوری در بازاریابی، مدیران باید قابلیت یادگیری را بعنوان مفهوم اساسی تلقی کنند. همچنین، نتایج تحقیق نشان داد که در محیط کسب و کار پویا، قابلیت یادگیری بر نوآوری بازاریابی SME تاثیرگذار است.
ABSTRACT Although, literature showed that marketing innovation construct has been widely studied. Yet, literature is limited on factors that influence marketing innovation of Small and Medium Enterprises (SMEs). More so, literature is yet to establish the influence of learning capability on marketing innovation at construct and dimensional levels. Equally, there is dearth of literature on the influence of dynamic business environment on the association between learning capability and marketing innovation. Therefore, the study is designed to fill this paucity in the literature, by drawing support from Dynamic Capability View (DCV), and developing and testing a model on the relationship between these research variables. Hence, the study adopted a quantitative research and cross sectional survey design. A valid response of 225 owners/managers of SMEs in Katsina Stata, Nigeria, was obtained and analyzed using self-administered questionnaires and SPSS version 24. According to the findings, at construct level, the study established significant influence of learning capability on marketing innovation. While, at dimensional level, the study only found statistical support on the significant influence of systems perspective on marketing innovation strategy. But, no support was found on the significant influence of managerial commitment and openness and experimentation on marketing innovation strategy. Also, the study found no support on the significant influence of managerial commitment, openness and experimentation and systems perspective on marketing innovation performance. Interestingly, the study established statistical support on the influence of dynamic business environment as moderator on all the hypothesized relationships. The findings demonstrate that managers should recognize learning capability as fundamental concept in the stimulation of marketing innovation. Likewise, the outcome of the study implied that in a dynamic business environment, learning capability influences marketing innovation of SMEs
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.