دانلود ترجمه مقاله هوش هیجانی، کار هیجانی، حمایت سازمانی، و رضایت شغلی

عنوان فارسی

هوش هیجانی، کار هیجانی، حمایت سازمانی اِدراک شده، و رضایت شغلی : یک مدل میانجی گری تعدیل شده

عنوان انگلیسی

Emotional intelligence, emotional labor, perceived organizational support, and job satisfaction: A moderated mediation model

کلمات کلیدی :

  هوش هیجانی؛ کار هیجانی؛ رضایت شغلی؛ حمایت سازمانی اِدراک شده؛ میانجی گری تعدیل شده

درسهای مرتبط مدیریت رفتار سازمانی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2019 تعداد رفرنس مقاله : 61
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مبانی نظری و فرضیات تحقیق 3. روش 4. نتایج 5. نتیجه گیری و بحث و بررسی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – این مطالعه، اثرات هوش هیجانی و کار هیجانی بر رضایت شغلی را در یک مدل میانجی گری تعدیل شده بررسی می کند، که راهبردهای کُنشگری ( بازیگری) سطحی و عمیق را به عنوان متغیّرهای میانجی بین هوش هیجانی و رضایت شغلی و حمایت سازمانی را به عنوان یک متغیّر تعدیل کننده اثرات میانجی گری، فرض نموده است. بر اساس یک نمونه متشکّل از 279 کارمند هتل چینی، نتایج نشان می دهد که : 1) درحالیکه کُنشگری عمیق، اثر هوش هیجانی بر رضایت شغلی را بطور جزئی میانجی گری نمود، امّا کُنشگری سطحی میانجی این اثر نبوده است؛ (2) حمایت سازمانی اِدراک شده، میانجی گری کُنشگری عمیق بین هوش هیجانی و رضایت شغلی را بطور کارآمد تعدیل کرده است؛ امّا، میانجی گری تعدیل شده هنگامیکه کُنشگری سطحی یک متغیّر میانجی بود، مشاهده نگردید. این مطالعه، به درک بهتر نقش راهبردهای هوش هیجانی و کار هیجانی در اثرگذاری بر رضایت شغلی کارمندان هتل و درک این موضوع که حمایت سازمانی چگونه می تواند نقش یک منبع سازمانی را برای تغییر دادن سازوکارهای روانی پشتیبان کار هیجانی و رضایت شغلی ایفا نماید، کمک می کند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

This study examined the effects of emotional intelligence and emotional labor on job satisfaction in a moderated mediation model, which posits surface and deep acting strategies as mediators between emotional intelligence and job satisfaction and perceived organizational support as a moderator to the mediation effects. Based on a sample of 279 Chinese hotel employees, results showed that: 1) while deep acting partially mediated the effect of emotional intelligence on job satisfaction, surface acting did not mediate; 2) Perceived organizational support effectively moderated the mediation of deep acting between emotional intelligence and job satisfaction; but the moderated mediation was not found with surface acting as a mediator. This study contributes to a better understanding of the roles of emotional intelligence and emotional labor strategies in affecting hotel employees’ job satisfaction and how organizational support can function as an organization resource in changing the psychological mechanisms underlying emotional labor and job satisfaction.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله هوش هیجانی، کار هیجانی، حمایت سازمانی، و رضایت شغلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi