دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی پایدار دیجیتال: یک چشم انداز مدل کسب و کار
عنوان فارسی |
کارآفرینی پایدار دیجیتال: یک چشم انداز مدل کسب و کار درباره نهادینه کردن فنّاوری های دیجیتال برای ارزش آفرینی اجتماعی و زیست محیطی |
عنوان انگلیسی |
Digital sustainable entrepreneurship: A business model perspective on embedding digital technologies for social and environmental value creation |
کلمات کلیدی : |
  کارآفرینی پایدار؛ دیجیتالی کردن؛ مدل کسب و کار؛ منطق نهادی؛ فناوری؛ تنش |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 67 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. روش تحقیق 4. یافته ها 5. بحث و بررسی و دلالت ها 6. محدودیت ها و تحقیقات آتی
چکیده – این مقاله بررسی می کند که چگونه کارآفرینان پایدار، فناوری های دیجیتال را در مدل های کسب و کار خود نهادینه می کنند تا از ارزش آفرینی اجتماعی و زیست محیطی نهایت بهره برداری را داشته باشند. برای دستیابی به این هدف، از چشم انداز منطق های نهادی نسبت به مدل های کسب و کار پایدار بهره می بریم. این مقاله با اثبات کردن اینکه فنّاوری های دیجتال، پیکربندی های جدید اجزای مدل کسب و کار پایدار شامل گزاره ارزش ترکیبی، ارزش آفرینی یکپارچه، و کسب ارزش چندبُعدی را امکان پذیر می سازند، به پژوهش ها درباره مدل های کسب و کار و کارآفرینی پایدار کمک می کند. بعلاوه، ما درباره تکمیل سازی ها و تنش های یک منطق دیجیتال و منطق های پایداری که پیوند بین این مفاهیم را در بستر کارآفرینی توضیح و توسعه می دهد، بحث می کنیم. این امر توسعه نظری مدل های کسب و کار پایدار به عنوان جلوه هایی از منطق های نهادی چندگانه را بیشتر بهبود می بخشد. این مقاله با توضیح دادن امکانات و معایب فنّاوری های دیجیتال برای طراحی کردن مدل های کسب و کار پایدار به پیامدهای عملی منتج می گردد.
This article explores how sustainable entrepreneurs embed digital technologies in their business models to leverage social and environmental value creation. To this end, we draw on the institutional logics perspective of sustainable business models. The article contributes to research on sustainable business models and entrepreneurship by showing that digital technologies enable novel configurations of sustainable business model components: a blended value proposition, integrative value creation, and multidimensional value capture. Moreover, we discuss the complementarities and tensions of a digital logic and logics of sustainability that clarify and advance the link between these concepts in an entrepreneurial context. This further adds to the theoretical development of sustainable business models as manifestations of multiple institutional logics. The article yields practical implications by describing possibilities and drawbacks of digital technologies for designing sustainable business models.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.