دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال: مروری بر مقالات و برنامه های تحقیقاتی
عنوان فارسی |
کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال: مروری ساختاریافته بر مقالات و مسیری برای یک برنامه تحقیقاتی |
عنوان انگلیسی |
Digital Academic Entrepreneurship: A structured literature review and avenue for a research agenda |
کلمات کلیدی : |
  کارآفرینی دانشگاهی؛ تحلیل کتابسنجی؛ فناوری های دیجیتال؛ کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال؛ تحول دیجیتال؛ مروری بر مقالات؛ Software R؛ VOSviewer |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 92 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. یافته های تحقیق: بینش و نقد 4. بحث و بررسی و دلالت ها 5. نتیجه گیری و تحقیقات آتی
چکیده – این مقاله با توجه به ظهور فناوری های قدرتمند دیجیتال به بررسی ادبیات کارآفرینی دانشگاهی می پردازد، به بررسی وضعیت پژوهش می پردازد و برنامه پژوهشی آینده در مورد کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال، طرح ریزی می نماید. در ابتدا صد و شصت و پنج مقاله انتشار یافته در مجله از پایگاه استنادی اسکوپوساستخراج شده و مطالب آنها توسط دو محقق به طور موازی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، محقق سوم به مسئله عدم قطعیت پرداخت. در نهایت، پنجاه و نه مقاله که به کارآفرینی دیجیتال دانشگاهی می پردازند و در مجلات دانشگاهی مختلف منتشر شده اند، از طریق تحلیل محتوا و کتابسنجی مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها نشان می دهد که ادبیات در زمینه کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال واقعاً اندک می باشند و تحت سلطه تحقیقات غیر مرتبط قرار دارند. تجزیه و تحلیل محتوا ظهور چهار جریان اصلی تحقیق را ارائه می دهد: 1) فن آوری های دیجیتال برای آموزش کارآفرینی؛2) «جنبش فضای سازنده» برای کارآفرینی دانشگاهی؛ 3) فناوری های دیجیتال برای کشف فرصت های کارآفرینی؛ 4) ایجاد شایستگی های کارآفرینی در اکوسیستم های کارآفرینی دیجیتال «مبتنی بر دانشگاه». مقاله حاضر نخستین تلاش برای مرور جامع و ساختاریافته ادبیات در مورد نقش مخرب تحول دیجیتال در كارآفرینی دانشگاهی را ارائه می دهد. با وجود ادبیات رو به رشد در زمینه کارآفرینی دیجیتال، این حوزه تحقیقاتی هنوز چندپاره و از لحاظ نظری ضعیف می باشد. با توجه به جنبه های فنی، اقتصادی و اجتماعی کارآفرینی دانشگاهی به مطالعات منظم تر و جامع تری نیاز می باشد. مقدمه: کارآفرینی دانشگاهی، هم در ادبیات دانشگاهی، هم در جامعه سیاسی و هم در جامعه کسب و کار توجه های زیادی را به خود جلب کرده است (تیشیرا و نوگویرا، 2016) و به عنوان یک عنصر مهم در تکامل به سمت جامعه دانش در نظر گرفته شده است (ائودرتسچ و لهمان،2005؛ داوی و همکاران،2016؛ اناند و سیاه،2011؛ روتیرمل و همکاران،2007). به عنوان فرایندی تعریف شده است که دانشگاه ها برای دستیابی به پیکربندی کارآفرینی خود اتخاذ می کنند (اشی و همکاران، 2004؛ شین، 2004؛ رایت و همکاران، 2007؛ گریمالدی و همکاران، 2011؛ راسموسن و همکاران، 2015)، کارآفرینی دانشگاهی شامل فعالیت هایی از قبیل همکاری های پژوهشی دانشگاه با صنعت، برنامه های ثبت اختراع، ایده فراورده ها و محصولات فرعی در شرکت های جدید، آموزش کارآفرینانه افراد بسیار ماهر و مرکز رشد کسب و کار می باشد (شین،2004؛ سیگل و رایت،2015؛ سوموک و ﻻﺋﻮﺳﯿﺮﯾﻬﻮﻧﮕﻮﺳﻮﻧﮓ ،2014).
This paper reviews the Academic Entrepreneurship literature according to the emergence of powerful Digital technologies, providing an overview of the state of research and outlining a future research agenda about Digital Academic Entrepreneurship. One hundred and sixty-five journal papers were initially extracted from Scopus and their content was analysed for the paper selection process by two researchers in parallel, plus a third one in case of uncertainty. Finally, fifty-nine papers dealing with digital academic entrepreneurship and published in a variety of academic journals have been analyzed through a content and a bibliometric analysis. Findings show that literature on Digital Academic Entrepreneurship is really scant and dominated by unrelated research. Content analysis provides the emergence of four major research streams: 1) Digital Technologies for Entrepreneurship Education; 2) The “maker space movement” for Academic Entrepreneurship; 3) Digital technologies for discovering entrepreneurial opportunities; 4) Creating entrepreneurial competences in the Digital “University-based” Entrepreneurial ecosystems. The paper presents the first attempt to provide a comprehensive structured literature review of the disruptive role of digital transformation for the Academic Entrepreneurship. Despite the growing literature on Digital Entrepreneurship, this research area is still fragmented and undertheorized. More systematic and holistic studies, considering both the technological, economic and the social aspects of Academic Entrepreneurship are required. Introduction: Academic entrepreneurship, has attracted major attention both within the academic literature, policy community as well as business community (Teixeira and Nogueira, 2016) where it is considered as being an important element in the evolution toward a knowledge society (Audretsch and Lehmann, 2005; Davey et al., 2016; Anand and Singh, 2011; Rothaermel et al., 2007). Defined as the process universities adopt to achieve their entrepreneurial configuration (O'Shea et al., 2004; Shane, 2004; Wright et al., 2007; Grimaldi et al., 2011; Rasmussen et al., 2015), academic entrepreneurship includes activities such as University's research collaborations with industry, patent applications, idea spin-offs into new firms, entrepreneurial education of highly skilled individuals and business incubators (Shane, 2004; Siegel and Wright, 2015; Somsuk and Laosirihongthong, 2014).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.