دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی دانشگاهی: تحلیل عوامل تعیین کننده تمایل به کارآفرینی

عنوان فارسی

کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه های اسپانیا: تجزیه و تحلیل عوامل تعیین کننده تمایل به کارآفرینی

عنوان انگلیسی

Academic entrepreneurship in Spanish universities: An analysis of the determinants of entrepreneurial intention

کلمات کلیدی :

  کارآفرینی دانشگاهی؛ تمایل به کارآفرینی؛ نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB)؛ اسپین آف

درسهای مرتبط مدیریت کارآفرینی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 102
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و چارچوب نظری 3. فرضیات و مدل مفهومی 4. روش ها 5. نتایج 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری و دلالت ها

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – کارآفرینی دانشگاهی فرایندی است که توسط آن فرد یا گروهی از افراد از طریق کارشان با دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی ارتباط برقرار می نمایند و از دانش ایجاد شده در تحقیقات خود برای راه اندازی کسب و کارهای خطرپذیر یا فرآورده ها و محصولات جانبی استفاده می کنند. با مبنا قرار دادن نظریه ی رفتار برنامه ریزی شده، تأثیر نگرش ها، هنجارهای ذهنی و کنترل ادراک شده ی اهداف کارآفرینی دانشگاهیان مورد بررسی قرار گرفت. این ابزار پژوهشی یک نوع نظرسنجی بود که بر روی 1178 فرد دانشگاهی در دانشگاه اسپانیا در زمینه های مختلف دانش، مقوله های حرفه ای و سطوح ارشد موسسه شان انجام شد. یک مدل از معادلات ساختاری به عنوان پیش زمینه اصلی قصد کارآفرینی و نگرش به سمت کارآفرینی شناخته شده است. این امر به نوبه خود تحت تأثیر خلاقیت، سودمندی درک شده و تجربه کارآفرینی قرار دارد. مقدمه: در سه دهه گذشته، احتمالاً به دلیل عمومیت یافتن علاقه به استفاده بسیارکارآمد و مؤثر از دانش علمی، به ویژه دانشی که از طریق تحقیقات با بودجه عمومی ایجاد شده، تولید فرآورده ها و محصولات جانبی در سطح جهانی افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر، فرآورده ها و محصولات جانبی دانشگاهی، به دلیل مشارکت شان در تولید کسب و کار، ایجاد مشاغل، سهم شان در حفظ تعادل سیستم اقتصادی و همچنین تأثیر مثبت شان بر فرآیندهای نوآورانه، به عنوان ابزار مهمی در نظر گرفته شده اند. در راستای افزایش فرآورده ها و محصولات جانبی که سرمایه آنها از طریق دانشگاه تهیه شده، دانشگاهیان نیز علاقمند شده اند تا به بطور آکادمیک به بررسی جنبه هایی از قبیل مؤثرترین سیاست های دانشگاه در جهت ارتقاء، ایجاد فرایند کسب و کار و خصوصیات شخصی دانشگاهیانی بپردازند که گامی در جهت ایجاد شرکتی این چنینی برداشته اند و چیزهای بیشتری در مورد آنها یاد بگیرند. (ابرو و گرینویچ،2013؛ گوررو و اربانو،2014).

نمونه متن انگلیسی مقاله

Academic entrepreneurship is the process by which an individual or group of individuals linked through their work to a university or research centre use knowledge created in their research to set up business ventures or spin-offs. With the Theory of Planned Behaviour as basis, the influence of attitudes, subjective norms, and perceived control on academics’ entrepreneurial intentions was studied. The instrument was a survey conducted of 1178 Spanish university academics in various fields of knowledge, professional categories, and levels of seniority in their institution. A structural equation model identified as the main antecedent of entrepreneurial intention the attitude towards entrepreneurship. This was in turn influenced by creativity, perceived utility, and entrepreneurial experience. Introduction: In the last three decades there has been a significant increase in the generation of spin-offs at a global level, probably due to the generalization of interest in the most efficient and effective use of scientific knowledge, especially that generated through research financed with public funds. Currently, academic spin-offs are considered as an important instrument due to their contribution to the generation of businesses, the creation of jobs, their contribution to maintaining the balance of the economic system, as well as their positive influence on innovative processes. In parallel to the increase in university financed spin-offs, academics have also been interested in studying these academically to learn more about aspects such as the most effective university policies for promoting them, the business process followed for their creation and the personal characteristics of the academics who have taken the step of creating a company of this type (Abreu & Grinevich, 2013; Guerrero & Urbano, 2014).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی دانشگاهی: تحلیل عوامل تعیین کننده تمایل به کارآفرینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi